پارس ناز پورتال

اپل و ارسال 100 میلیون آیفون 7 به بازار

اپل و ارسال 100 میلیون آیفون 7 به بازار

اپل و ارسال 100 میلیون آیفون 7 به بازار 

اپل اعلام کرده که تا آخر امسال قرار است تا آخرین محصول خود  یعنی آیفون 7 را با تعداد بالای 100 میلیون عدد به بازار جهانی بفرستد. سامسونگ طی ماه گذشته گوشی گلکسی نوت 7 (Samsung Galaxy Note 7) را با اقتدار به همراه ویژگی‌هایی همچون بدنه ضد آب، حسگر عنبیه چشم (آیریس) و صفحه نمایش خمیده رونمایی کرد.

اپل و ارسال 100 میلیون آیفون 7 به بازار

با این حال با انتشار گزارشات متعدد از انفجار این محصول حالا کره‌ای ها حال و روز خوشی ندارند. با این حال در طرف مقابل اهالی کوپرتینو رویداد بسیار خوبی را جهت رونمایی از آیفون 7 (Apple iPhone 7) و آیفون 7 پلاس (Apple iPhone 7 Plus) برگزار کردند.

 

درست چند روز قبل از برگزاری رویداد سان فرانسیسکو و معرفی پرچمداران اهالی کوپرتینو، گزارشی از آغاز توزیع جهانی آیفون 7 و آیفون 7 پلاس توسط سرویس فاکسکان به دستمان رسیده بود. حالا نیز گزارش جدیدی در این زمینه در فضای وب منتشر شده است. طبق گزارشی که اخیرا خبرگذاری DigiTimes منتشر کرده است،

 

اپل به هدف اصلی خود یعنی توزیع حدود 100 میلیون گوشی آیفون 7 تا پایان سال 2016 خواهد رسید. این در حالی است که در گذشته طبق پیش بینی کارشناسان، اهالی کوپرتینو می‌بایست حدود 85 میلیون آیفون 7 را روانه بازار کنند. البته در این باره باید منتظر اطلاعیه رسمی کمپانی اپل پیرامون آمار تقاضای بازار از گوشی آیفون 7 باشیم. این گونه آمارها معمولا در اواسط ماه اکتبر ارزیابی می‌شوند.

 

با اینکه تقاضای قطعات برای این پرچمداران بیشتر از تخمین‌ کارشناسان بود، اما حالا به نظر می‌رسد تقاضای کاربران برای این گوشی هوشمند حدود 15 الی 25 درصد کمتر از سری 6 اس آیفون‌های اپل است. با این حال گوشی iPhone 7 اپل هنوز هم یک موفقیت برای این شرکت به شمار می‌رسد،

 

چرا که تنها پس از چند روز حالا ظرفیت انبار‌های اپل برای برخی مدل‌های خاص آن به اتمام رسیده است. گفته می‌شود نسخه مشکی از آیفون 7 و آیفون 7 پلاس بیشترین تقاضا را داشته‌ است و به دلیل تقاضای بالای خریداران، در اولین روز از عرضه رسمی این گوشی مشاهده نخواهد شد.

 

با این حال امیدواریم اپل تا تاریخ مربوطه بتواند از پس تهیه ظرفیت‌های بیشتر بر بیاید. نسخه‌های مشکی این دو پرچمدار تنها چند دقیقه پس از آغاز رسمی پیش فروش آیفون‌ها به اتمام رسیدند. شاید همین تقاضای جذاب خریداران در روزهای اولیه، اپل را به بالا بردن آمار توزیع قانع کرده باشد.