پارس ناز پورتال

پیش بینی نیکولا تسلا درباره گوشی های هوشمند

پیش بینی نیکولا تسلا درباره گوشی های هوشمند

پیش بینی نیکولا تسلا درباره گوشی های هوشمند 

نیکولا تسلا نابغه دنیای تکنولوژی و فناوری در زمان خود اختراع تلفن همراه های هوشمند را پیش بینی کرده بود که امروزه به وقوع پیوسته است. نیکولا تسلا (Nikola Tesla) به عنوان یکی از نوابغ قرن گذشته، مردی از آینده بود! شاید کمی اغراق آمیز به نظر برسد، اما بسیاری بر این باورند که طرز تفکر و اختراعات نیکولا تسلا، از زمان زندگی او فاصله‌ی بسیاری داشت.

 

به همین دلیل برخی او را به عنوان مردی از دنیا آینده معرفی می‌کنند. اما این بدان معنا نیست که تسلا، به عنوان مسافر زمان در تاریخ سفر کرده باشد. در واقع نیکولا تسلا دارای ذهنی فراتر از زمان خود بود، او در قرن گذشته از تمامی مردمان هم دوره‌ی خویش، بسیار پیچیده و مرموزتر تفکر میکرد. اما پیش بینی اختراع موبایل های هوشمند مسئله‌ی جالبی‌ست. نیکولا تسلا در سال 1926، از پیدایش موبایل‌ های هوشمند خبر داده بود!

 

دستاوردهای نیکولا تسلا، به مراتب فراتر از برق و الکتریسیته بود. از اکتشافات پیشگامانه‌ی او می‌ توان به مواردی از قبیل ارتباطات رادیویی بی سیم، موتورهای توربین، هلیکوپتر، چراغ‌های نئون و فلورسنت، اژدرهای دریایی و اشعه X اشاره کرد. تسلا در طول عمر 86 ساله‌ی خود، تعداد 700 اختراع کوچک و بزرگ را از خود بر جای گذاشت.

 

اکنون توجه شما را به یکی از جالب‌ترین پیش‌بینی‌های تسلا جلب می کنیم. پیش بینی اختراع تلفن همراه های هوشمند ، توسط او در حدود 100 سال گذشته انجام گرفته بود.نیکولا تسلا همواره بر این باور بود که بین “پیشرفت” و “فناوری” تفاوت چندان‌ای وجود دارد. پیشرفت برای زندگی انسان سودآور است، اما فناوری لزوما اینطور نیست!

 

برای چندین دهه، تفکر خلاقانه‌ی نیکولا تسلا برای بسیاری از دانشمندان و محققان، شگفت‌آور بوده است. تسلا همزمان با یک پیشگویی باستانی به دنیا آمد که از باز شدن دروازه‌های عقل بر روی زمین صحبت می‌کرد.

پیش بینی نیکولا تسلا درباره گوشی های هوشمند

نسل جوان و در حال رشد امروز، این لیاقت را دارد که با نابغه‌ی قرن، یعنی نیکولا تسلا به شکلی جدی‌تر آشنایی پیدا کند. برای نشان دادن مغز پیشرفته‌ی نیکولا تسلا، توجه شما را به مصاحبه‌ی او با مجله‌ی کالیر در سال 1962 جلب میکنیم.در این مصاحبه شاهد پیش بینی اختراع موبایل های هوشمند توسط نیکولا تسلا هستیم، در واقع این نابغه‌ی مثال زدنی، در حدود یکصد سال گذشته، از پیدایش چنین ارتباطات پیچیده‌ای در قالب شبکه‌های تلفن همراه سخن گفته بود!

پیش بینی نیکولا تسلا درباره گوشی های هوشمندزمانی که شبکه‌ی بی‌سیم به طور کامل در نقاط مختلف دنیا پیاده‌سازی شود، کره زمین همانند یک مغز بزرگ و جامع عمل خواهد کرد. در واقع همۀ ی‌ی موجودات و اشیا، جزئی از یک سیستم بسیار بزرگ‌تر خواهند بود. در چنین شرایطی ما قادر خواهیم بود با هر فرد دیگری در سراسر دنیا به صورت بلادرنگ ارتباط برقرار کنیم.

 

علاوه بر این ها، از طریق تلویزیون و ارتباط تلفنی، قادر خواهیم بود افراد را ببینیم و یا صدای آنان را به وضوح بشنویم. صرف نظر از اینکه بین شما و شخص مورد نظر هزاران مایل فاصله باشد، آن را همانند یک ارتباط حضوری تجربه خواهید کرد! جالب است بدانید ابزاری لازم برای پیاده‌سازی چنین سیستمی ، به مراتب ساده‌تر از سیستم کنونی تلفن‌های سیمی است. در واقع افراد میتوانند این تلفن‌های همراه را در جیب خود حمل کرده و اخبار روز را از طریق آن دنبال کنند.

 

زمانی که انتقال انرژی الکتریکی به صورت بی سیم فراهم شود، انقلاب بزرگی در حمل و نقل و انتقال رخ خواهد داد. در حال حاضر عکس های متحرک در فواصل کوتاه قابل انتقال هستند، در چند سال آینده این فاصله به مقدار نامحدودی افزایش پیدا خواهد کرد. عکس های از طریق سیستم تلگراف از 30 سال پیش تاکنون به کمک ارتباطات سیمی قابل انتقال هستند، مقایسه‌ی سیستم تلگراف در حالت سنتی با حالت بی سیم، همانند مقایسه لوکوموتیو بخار با قطارهای برقی خواهد بود!

 

به نظر شما این پیش بینی در آن زمان، شگفت انگیز نیست ؟!