پارس ناز پورتال

هر آنچه لازم است قبل از لیزر موهای زائد بدانید

هر آنچه لازم است قبل از لیزر موهای زائد بدانید

امروزه لیزر موهای زائد به یکی از روش های پر طرفدار در رفع موهای زائد تبدیل شده که در این مقاله می خواهیم  تمامی نکات مفیدی که قبل از لیزر باید انجام شود تا بهترین نتیجه را از این درمان بدست آورید بررسی نماییم.

 

1- لیزر موهای زائد آنقدرها که به نظر می رسد پیچیده نیست.

خدماتی که کلمه “لیزر” را در نام خود داشته باشند ممکن است کمی ترسناک به نظر برسند، اما لیزر موهای زائد در واقع یک فرایند بسیار ساده است. متخصص های پوست توضیح می دهند: “انرژی لیزر توسط رنگدانه موجود در فولیکول مو جذب شده و باعث تخریب ریشه می شود. با تخریب ریشه، موهای زائد دیگر تولید نخواهند شد.”

 

2- سه نوع لیزر وجود دارد.

بر اساس گفته متخصص زیبایی در مرکز پوست و لیزر آسمان، محبوب ترین انواع لیزر عبارتند از:

 

دایود: لیزر دایود برای پوست های روشن و تیره بسیار موثر است.

 

الکساندرایت: این لیزر سریع ترین لیزر در بین تمام انواع لیزر است و برای درمان نواحی بزرگ تر بدن در بیمارانی که رنگ های روشن تا زیتونی دارند بهترین عملکرد را دارد.

 

Nd:YAG: این لیزر پالس بلند را می توان با خیال راحت برای انواع پوست از جمله پوست های برنزه استفاده کرد. البته در مقایسه با سایر انواع لیزرها، برای موهای روشن یا نازک کم تر موثر است.

 

در حال حاضر در ایران دستگاه لیزر کندلا با طول موج الکساندرایت بیشترین محبوبیت را دارا می باشد.

هر آنچه لازم است قبل از لیزر موهای زائد بدانید

3- لیزر موهای زائد در چهار ناحیه بهترین عملکرد را دارد.

لیزر موهای زائد را می توانید روی هر قسمتی از بدن که بخواهید موهای زائد آن را از بین ببرید، استفاده کنید؛ اما در نواحی بیکینی، لب، چانه و زیر بغل بیشترین و بهترین تاثیر را دارد.

 

4-  افرادی که موهای ضخیم، درشت و تیره دارند بهترین کاندید برای لیزر موهای زائد هستند.

 

اگر موهای تیره‌ای دارید و سرسختی  آن ها در رشد مجدد شما را آزار می دهد، دیگر نگران نباشید. لیزر جذب رنگدانه یا رنگ در فولیکول مو می ‌شود.البته ممکن است کمی بیشتر طول بکشد تا لیزر به طور کامل روی موهای ضخیم تر عمل کند. البته برخی موها بسیار مقاوم هستند و گاهی اوقات موهای جدید به دلیل تغییرات هورمونی یا فعال شدن سایر پیازهای مو در طول دوره درمان رشد می کنند.

 

5- نتایج واقعی را بعد از حدود 6 تا 8 جلسه درمان خواهید دید.

این برای هر شخصی می تواند با هم متفاوت باشد، بنابراین تعداد جلسات مورد نیاز برای هر فرد هم متفاوت است. لیزر موهای زائد زمانی عمل می کند که مو در حالت رشد فعال باشد. قسمت‌ های مختلف بدن سرعت رشد متفاوتی دارند،

 

و بنابراین بسته به اینکه کدام نقطه را درمان می ‌کنید، ممکن است فرآیند مدت زمان طولانی ‌تر یا کوتاه‌ تری طول بکشد، اما به گفته متخصص های پوست اکثر مشتریان به طور متوسط ​​به شش تا هشت جلسه درمان برای حذف کامل موهای زائد نیاز دارند.

 

6- باید در تمام جلسات شرکت کنید.

یکی از بزرگ ترین اشتباهاتی که افراد مرتکب می شوند این است که تمام جلسات لازم را انجام نمی دهند. زمانی که رشد مو کندتر می شود، بیماران دیگر جلسات شان را دنبال نمی کنند. اگر می‌خواهید درمان شما به طور کامل مؤثر باشد، به حرف دکترتان گوش کنید.

هر آنچه لازم است قبل از لیزر موهای زائد بدانید

8- فرایند نباید دردناک باشد.

با بی‌حسی، فرایند باید بدون درد باشد. او اضافه می‌کند که احساسی مانند کشیده شدن بند یا کش لاستیکی روی پوست را تجربه خواهید کرد، همچنین مراجعه کنندگان اکثرا این حس را به یک نیشگون گرفتن ضعیف تشبیه می ‌کنند.

 

9- در دوران قاعدگی هم قابل انجام است.

بر خلاف استفاده از موم بیکینی، نباید درمان لیزر خود را به دلیل قاعدگی لغو کنید. بسیار مهم است که جلسات درمانی به صورت منظم برگزار شوند، بنابراین حتی اگر خانمی در دوران قاعدگی است و می خواهد لیزر بیکینی داشته باشد، تنها از او خواسته می شد که در روز درمان از تامپون استفاده کند.

 

10- قبل از درمان اصلاح کنید.

ما از شما می ‌خواهیم که ناحیه‌ ای را که تحت درمان قرار می‌ دهید، از قبل اصلاح کنید تا لیزر بتواند به ریشه مو نفوذ کند در حالی که هیچ موی دیگری به صورت ناخواسته هدف قرار نگیرد. در مورد جنبه آماده سازی باید این را اضافه کنیم: نباید تا یک ماه قبل از جلسه درمان موها را اپیلاسیون یا دکلره کنید یا با موچین بردارید، زیرا ریشه باید دست نخورده بماند تا لیزر بتواند به طور موثر موها را از بین ببرد.

 

11- ریسک هایی هم وجود دارد.

لیزر موهای زائد یک فرایند درمانی بی خطر در نظر گرفته می شود، اما دکترها خاطرنشان می کنند که خطر سوختگی وجود دارد، در حالی که FDA اضافه می کند که تاول، تغییر رنگ، قرمزی و جای زخم نیز از عوارض جانبی بالقوه این فرایند هستند. همچنین این احتمال وجود دارد که موهای شما دوباره رشد کنند و باید خاطرنشان کنیم ممکن است به درمان های سالانه برای جلوگیری از رشد موهای جدید نیاز داشته باشید.