پارس ناز پورتال

هزینه حیرت آور نگهداری از سگ خانگی توسط چیوو لو رفت!!

هزینه حیرت آور نگهداری از سگ خانگی توسط  چیوو لو رفت!!

این روزها نگهداری از حیوانات خانگی بسیار مرسوم شده است و خیلی از افراد به داشتن سگ و گربه علاقمند هستند. البته از دیرباز نگهداری از آن‌ها مرسوم بوده ولی امروزه به‌طور چشمگیری زیاد شده است و افراد از داشتن این حیوانات دوست داشتنی لذت می‌برند.

 

البته مراقبت از این حیوانات با چالش‌های زیادی روبه‌رو است و اگر شما علاقمند هستید از این حیوانات مراقبت کنید، باید مسئولیت خیلی از چیزها را برعهده بگیرید. همچنین باید بدانید این مسئولیت‌ها هزینه‌هایی متنوعی را برای شما در پی دارد. در این مقاله می‌خواهیم به هزینه نگهداری از سگ‌ها، این حیوانات باوفا بپردازیم.

هزینه حیرت آور نگهداری از سگ خانگی توسط  چیوو لو رفت!!

لیست هزنیه‌های نگهداری از سگ‌ ها شامل چه مواردی است؟

هزنیه‌های نگهداری از سگ ها دارای لیست طولانی بوده ولی به‌طور کلی این هزنیه‌ها به شرح زیر است:

 

* هزینه خرید سگ باتوجه به نژاد آن‌ها

* هزینه غذای سگ

* بهداشت و نظافت

* درمان، پزشک و واکسن‌ها

* کلاس های آموزشی و تدارکات مربوطه

* پانسیون برای نگهداری موقت

* وسایل و تجهیزات نگهداری

* وسایل سرگرمی و بازی

 

هزینه خرید سگ های باتوجه به نژاد آن‌ها به چه صورت است؟

سگ‌ها دارای نژادهای مختلفی هستند، برخی بسیار اصیل و گران‌قیمت و برخی دارای قیمت‌های مناسب‌تر می‌باشند. به طور کلی می‌توان گفت نژاد یک سگ تعیین‌کننده قیمت نهایی است. به‌طور میانگین قیمت نژادهای مختلف سگ‌ها به شرح زیر است:

 

* نژاد پامرانین حدود 25 تا 45 میلیون

* سگ‌های جیبی پامرانین حدود 700 تا 4000 دلار

* سگ نژاد هاسکی از 10 تا 20 میلیون

* پیت بول که از گران‌ترین سگ جهان است بین 1000 تا 3000 دلار به بالا می‌باشد

* بولداگ نیز از گران‌ترین نژاد هستند که از 3 هزار دلار شروع قیمت آن‌ها است

* سگ نژاد پاگ 1550 تا 2500 دلار

* ژرمن شپرد که در ایران بسیار نژاد محبوبی هستند حدود 800 دلار است

* نژاد سگ دوبرمن پینشر حدود 4 تا 8 میلیون

* سگ نژاد مالتیز حدود 20 تا 30 میلیون

* سگ نژاد پودل حدود 10 تا 35 میلیون

 

هزینه تغذیه و خوراک سگ ها

یکی از مهم‌ترین نکات برای نگهداری از حیوانات خانگی، تامین غذا آن‌ها با بهترین کیفیت است و انتخاب غذای مناسب در سلامت حیوان شما تاثیر زیادی دارد. البته باید بدانید باتوجه به نژاد سگ و اندازه آن، شما باید هزینه‌های متفاوتی را بپردازید، ولی به‌طور کلی هزینه غذای خشک سگ حدودا در ماه از 500 تا 1 میلیون تومان است و در کنار غذا خشک با توجه به رژیم  و خوراک سگ، غذاهای دیگر هم می‌خوردند که آن هم حداقل 1 میلیون هزینه برای شما در پی دارد.

 

هزینه درمان و دامپزشک

باید بدانید هزینه درمانی برای حیوانات بالا است و شما باید بسیار مراقب سلامت آن‌ها باشید. سگ شما باید به‌طور منظم توسط دامپزشک معاینه شود و واکسن‌های مربوطه را زده و اگر نیازمند درمان است، داروهای خاص و پیشگیری را نیز دریافت کند. هزینه ویزیت دوره‌ای حدود 500 تا 2 میلیون، هزینه درمانی و واکسن هم باتوجه به نژاد و درمان متفاوت است، ولی به‌طور کلی شما سالانه حدود 10 تا 20 میلیون برای درمان سگ خود باید در نظر داشته باشید.

 

هزینه بهداشت و نظافت از سگ ها

یکی از نکات مهم برای نگهداری از سگ‌های خانگی، اهمیت به بهداشت و نظافت آن‌هاست. هزینه نظافت و بهداشت آنها حدود 300 تا 6 میلیون تومان است.

 

هزینه وسایل مراقبتی و سرگرمی

شما وقتی می‌خواهید از یک حیوان نگهداری کنید باید وسایل مراقبتی مثل جای خواب، باکس حمل، قلاده، ظرف مخصوص، مکمل‌های دارویی، وان حمام، اسباب بازی و… را برای آنها تامین کنید که باتوجه به نوع نژاد و اندازه، برند وسایل و تجهیزات و.. این هزینه‌ها متفاوت است.

هزینه حیرت آور نگهداری از سگ خانگی توسط  چیوو لو رفت!!

سخن‌‌آخر

در این مقاله سعی کردیم هزینه‌های نگهداری و مراقبت از سگ خانگی را برشماریم تا شما بتوانید با دقت اقدام به نگهداری سگ یا هر حیوان خانگی دیگر کنید. شما مقابل حیوان خود مسئول هستید و وقتی این تصمیم را نهایی می‌کنید باید به فکر تامین این هزینه‌ها باشید. فراموش نکنید حیوان شما علاوه‌بر مراقبت‌های جسمی، نیازهای عاطفی هم دارد و باید به آن‌ها نیز توجه داشته باشید.

 

منبع : سرویس آنلاین پت چیوو