پارس ناز پورتال

هشت نکته ساده اما پرکاربرد در آرایش صورت

هشت نکته ساده اما پرکاربرد در آرایش صورت

برای یادگیری هرگز دیر نیست و فرقی نمی­کند چقدر اطلاعات در مورد بهترین مواد و ابزارهای آرایشی دارید و در واقع فرقی ندارد در میکاپ مبتدی باشید یا حرفه­ای. همیشه چیز جدیدی وجود دارد که می‌توانید یاد بگیرید. با در نظر گرفتن این موضوع، ما برخی از نکات و ترفندهای مورد استفاده و کاربردی برای میکاپ را گردآوری کرده­ایم.

 

این ترفندهای زیبایی به شما کمک می‌کنند آرایش صورت خود را طوری جلوه دهید که انگار توسط یک حرفه‌ای انجام شده است. با ما همراه باشید تا با ترفندهای ساده و کاربردی میکاپ آشنا شوید.

 

1- پوستی صاف و طبیعی داشته باشید

حجم زیادی از کرم پودر روی پوست به هیچ عنوان به زیبایی صورت شما نخواهد افزود بلکه می­تواند چهره شما را مسن نشان دهد. اینطور به نظر می­رسد که انگار یک لایه ضخیم از کره روی پوستتان وجود دارد. این اصلا جالب نیست و پس از چند ساعت اینطور به نظر می­رسد که نیاز به شستشوی پوست صورت خواهید داشت. مقدار زیادی چربی با کرم پودر و باقی آرایش روی پوستتان ترکیب شده و حالت بدی را به وجود آورده است.

 

به جای این کار از کرم پودر آرایشی اصل با کاور مناسب استفاده کنید تا مجبور به زدن چندین لایه کرم روی پوست نشوید. برندهایی مثل مک، لورال ، استی لادر و میبلین انتخاب­های مناسبی هستند. کاور مناسب، کیفیت بالا و جلوه طبیعی روی پوست از بارزترین ویژگی­­های این محصولات است. توجه به کیفیت محصولی که خریداری نکته مهمی است و اصالت محصول به سلامت پوستتان کمک خواهد کرد.

 

یکی از کارهایی که می­توانید برای سبک و درخشان شدن بافت کرم­پودر انجام دهید استفاده از روغن آرگان است. مقداری از کرم پودر خود را با مقدار کمی روغن آرگان مخلوط کنید و با یک اسفنج مرطوب روی تمام صورت خود بزنید. بافت این کرم پودر سبک است و حالت درخشانی دارد.

 

2- مقدار مناسبی کانسیلر بزنید

هشت نکته ساده اما پرکاربرد در آرایش صورت

برخلاف تصور رایج، پر کردن زیر چشم با کانسیلر این حلقه‌های تیره را از بین نمی‌برد در واقع، استفاده از پوشش‌های زیاد واقعاً غیرطبیعی به نظر می‌رسد و می‌تواند شما را مسن‌تر نشان دهد. در عوض، از یک لایه نازک از یک کانسیلر شفاف استفاده کنید که رنگ پوست شما را بدون پوشاندن کامل پوست شما یکدست می کند.

 

3- گونه هایی شاداب

یک میکاپ خوب میکاپی است که سن شما را پایین­تر از آنچه هست نشان دهد و چهره شما را سرحال و شاداب­تر نشان دهد. تاثیر ترکیب کرم پودر با روغن آرگان در کاهش سن به خوبی قابل مشاهده است و زدن رژگونه­ای طبیعی و ملایم برای یک میکاپ روتین پوستتان را سالم­تر خواهد داد. برندهای مختلفی هستند که می­توانید از آنها استفاده کنید.

 

برندهایی چون لدورا، بورژوا، رولوشن، فلورمار از بهترین­های موجود در ایران هستند. اگر می­خواهید آرایشی نچرال و روزمره داشته باشید رژگونه های کرمی و مایع انتخاب بهتری برایتان هستند و رژگونه­های استیکی برای میکاپ­های مجلسی­تر کاربرد دارند. البته سلیقه خودتان هم بسیار مهم و تاثیرگذار است و انتخاب نوع رژگونه به سبک آرایش روتین خودتان بستگی دارد.

 

4- برونزر و هایلایتر

هایلایتر را دست کم نگیرید. درخشان بودن پوست نوجوانان را می­توانید به هایلایتر ایجاد کنید. از هایلایتر در امتداد استخوان گونه، استخوان زیر ابرو و قسمت بالای لب استفاده می­شود.برونزر عکس هایلایتر عمل می­کند و قسمت­هایی مانند زیر استخوان گونه را تیره­تر می­کند.

 

به وسیله هایلایتر و برونزر قسمت­های برجسته صورت به خوبی مشخص می­شوند. برای داشتن میکاپ حرفه­ای استفاده از هایلایتر و برونزر لازم است تا تمامی نقاط قوت چهره به خوبی مشخص شود و نقاط ضعف صورت پنهان شود.

 

5- خط لب و رژلب

هشت نکته ساده اما پرکاربرد در آرایش صورت

رژلب زدن کار چندان سختی نیست و خیلی از خانم ها به راحتی این­کار را انجام می­دهند. نکته مهمی که وجود دارد این است که رژهای جامد و مایع موجود زمان استفاده به طور دقیق خط نمی­اندازند و به این صورت بعضی قسمت­های لب بدون رژ می­ماند. استفاده از خط لب باعث می­شود رژلبی دقیق و تمیز داشته باشید. بسیاری از خانم­ها به این نکته توجه نمی­کنند و از تمیز نبودن رژلب خود شکایت دارند در حالی که تنها با استفاده از یک خط لب به راحتی این مشکل حل خواهد شد.

 

6- ریمل ابرو یا ژل ابرو؟

انتخاب شما کدام است؟ هر کدام از این دو مورد می­توانند مناسب باشند اما همه چیز به سبک آرایشی شما و میزان حجم ابروی شما بستگی دارد. ابروهایی کم پشت و کوتاه نیاز به ریمل ابرو خواهند داشت. گزینه دقیق­تر و بهتری هم برای این کار هست و شما می­توانید از سایه ابرو یا ماژیک ابرو استفاده کنید و هاشورهایی را داخل قسمت­های خالی ابروی خود بکشید.

 

ژل ابرو و صابون ابرو از موارد بسیار کاربردی هستند که روش استفاده از آنها بسیار راحت است و تنها با فرچه مخصوص باید آن را به سمت بالا روی ابروها بکشید تا حالت ابروهایتان را تغییر دهد. این کار باعث می­شود ابروهای شما حالت لیف پیدا کند و پلک شما بازتر به نظر برسد.

 

7- خط چشم

خط هنوز هم از پر استفاده­ترین محصولات آرایشی است. بسیاری از خانم­ها با استفاده از ریمل و خط چشم و بدون استفاده از دیگر اقلام آرایشی به خارج منزل می­روند و به کارهای روزمره خود رسیدگی می­کنند. فرم خط چشمی که می­کشید باید بتواند نقاط قوت چشم شما را به درستی نشان دهد و ایراد­ها را بپوشاند. به عنوان مثال خط چشم گربه­ای همیشه مد است چون باعث اصلاح حالت افتاده پلک می­شود و چشم را درشت و کشیده نشان می­دهد.

 

نکته مهمی که در مورد خط چشم باید به آن توجه کنید این است که نباید دور تا دور چشم خود را خط چشم بکشید. این کار چشمان شما را ریز نشان می­دهد. آرایش چشم باید چشم­ها را درشت­تر از آنچه هست نشان دهد. همچنین در این مقاله میتوانید 22 مدل زیبای خط چشم را مشاهده کنید.

 

8- کانتور بینی

کانتور کردن بینی نکته بسیار مهم و کاربری در آرایش صورت است. حتی کسانی که جراحی زیبایی بینی انجام داده­اند برای یک میکاپ حرفه­ای بینی خود را کانتور می­کنند. مدل­های مختلفی برای کانتور بینی وجود دارد. برای کانتور طبیعی بینی دو طرف استخوان بینی را با استفاده از کانتور دو درجه تیره تر از پوست خود محو کنید سپس نوک بینی خود را کمی کانسیلر بزنید و کمی بالاتر را به اندازه یک نقطه کانتور کنید.

 

تیغه بینی را هم با استفاده از کانسیلر روشن کنید و در نهایت با استفاده از براش مخصوص به آرامی این قسمت­ها را محو کنید. با این روش بینی شما کوچک­تر از اندازه اصلی خود به­نظر می­رسد.نکاتی که در اینجا گفته شد از مهمترین و کاربردی­ترین نکات آرایشی هستند که می­توانید از آنها استفاده کنید. کمی سلیقه در انتخاب رنگ به خرج دهید و میکاپ زیبایی متناسب با رنگ پوست و چشم خود روی صورت انجام دهید.

 

نویسنده: سارا اقبالی