پارس ناز پورتال

همه چیز درباره ی دوره نقاهت عمل لیفت صورت با جراحی و هزینه پیکرتراشی

همه چیز درباره ی دوره نقاهت عمل لیفت صورت با جراحی و هزینه پیکرتراشی

دوره نقاهت عمل لیفت صورت با جراحی

 

نکاتی وجود دارد که دانستن و رعایت کردن آنها سبب خواهد شد تا دوره نقاهت بعد از انجام عمل جراحی به حداقل ممکن برسد. این نکات و موارد نیاز است تا در جلسه مشاوره توسط پزشک جراح به شکلی کامل به مراجعه کننده توضیح داده شود تا ابهامی برای وی وجود نداشته باشد. مراحل مختلف دوران بهبود یکی از مواردی است که باید به طور دقیق توضیح داده شود تا مراجعه کننده قادر باشد انتظارات خود از نتیجه عمل زیبایی را به بهترین شکل مدیریت کرده و همچنین به تسریع روند بهبود نیز کمک کند.

 

هفته اول بعد از انجام جراحی

 

هفته اول بعد از انجام عمل لیفت صورت با جراحی از مهم‌ترین روزهای بعد از انجام جراحی می‌باشد. توجه داشته باشید نیاز است تا در 24 ساعت ابتدایی بعد از عمل جراحی، نیاز است تا یک نفر کنار شما حضور داشته باشد. در این روزها داشتن هرگونه خستگی و حالت تهوع مضاعف به دلیل مصرف داروهای مسکن بوده و ارتباطی به عمل زیبایی نخواهد داشت.

 

با گذشت 3 الی 4 روز از عمل زیبایی میزان کبودی‌ها و تورم به حداکثر خود خواهد رسید. اما بعد از یک الی دو روز به قدری حال شما خوب خواهد شد که قادر باشید از تخت خارج شوید و در منزل به قدم زدن بپردازید. در این دوران پزشک جراح داروهای مسکنی را برای شما تجویز خواهد کرد که در صورت داشتن درد می‌توانید از آنها استفاده نمایید.

 

توجه داشته باشید مصرف این داروها از اهمیت بالایی برخوردار بوده است. مصرف درست و به موقع این داروها به شما کمک خواهد کرد تا احساس درد و خشک شدگی در گردن، گوش‌ها و یا صورت به شکلی مؤثر قابل کنترل باشد و شما قادر باشید فعالیت‌های سبک خود را انجام دهید.

 

در این زمان باید به شکلی دقیق و منظم با توجه به دستورات پزشک از زخم‌های به وجود آمده مراقبت به عمل آورید تا در کمترین زمان ممکن بهبود پیدا کنند. نکته قابل توجه این است که حتماً قدم زدن در منزل را در برنامه روزانه‌تان داشته باشید، زیرا این امر باعث افزایش گردش خون و تسریع روند بهبود خواهد شد.

همه چیز درباره ی دوره نقاهت عمل لیفت صورت با جراحی و هزینه پیکرتراشی

هفته دوم بعد از انجام عمل زیبایی

 

در این دوران مراجعه کننده تا حدودی احساس بهبودی و پیشرفت در درمان خواهد داشت. وجود تورم و کبودی در صورت و گردن، چشم‌ها و در برخی مواقع پشت گوش‌ها کاملاً طبیعی بوده و هیچ جای نگرانی وجود ندارد. در برخی از موارد ممکن است مراجعه کننده احساس عجیبی مانند گزگز، سوزش، بی حسی و یا سفتی داشته باشد که به دلیل وجود تورم و کبودی موجود می‌باشند و کاملاً طبیعی هستند. برای آن که تورم و کبودی‌های حاصل از انجام این عمل زیبایی به شکلی کامل برطرف شود نیاز است تا دو هفته صبر نمایید. برای دیدن نتایج نهایی این عمل زیبایی باید حدود یک سال زمان سپری شود.

 

هفته سوم و چهارم بعد از عمل لیفت صورت

 

در این دوران زخم‌های موجود بر روی صورت شروع به خوب شدن خواهند کرد. در بسیاری از موارد مراجعه کنندگان با گذشت 2 الی 3 هفته برای حضور در محل کار خود ابراز آمادگی خواهند کرد اما در این زمان همچنان در برخی بخش‌های صورت تورم دیده خواهد شد.

 

توجه داشته باشید که زمان بهبود در هر فرد متفاوت خواهد بود با این حال با گذشت حدود 3 هفته از انجام عمل زیبایی می‌توانید به فعالیت‌های روزمره خود نظیر کار و ورزش بپردازید. در این مدت ممکن است رنگ پوست به رنگ صورتی و یا قرمز کم رنگ تغییر پیدا کند که در صورت نیاز پزشک جراح برخی از درمان‌های مورد نیاز که متناسب با شرایط شما هستند را توصیه خواهد کرد.

همه چیز درباره ی دوره نقاهت عمل لیفت صورت با جراحی و هزینه پیکرتراشی

دوره نقاهت پیکرتراشی

 

آشنایی با نکاتی که باید در دوره نقاهت بعد از پیکرتراشی به آنها توجه داشته باشید از مهم‌ترین مواردی است که به شما در بهبود هرچه بهتر و رسیدن به نتیجه ایده‌آل‌تر کمک خواهد کرد. در این دوران باید توجه ویژه‌ای به مصرف داروهای مورد نیاز، استفاده مناسب از گن مخصوص، رعایت کردن محدودیت‌های حرکتی و مواردی این چنینی داشته باشید. دوره نقاهت و چگونگی گذراندن آن از اهمیت بالایی برخوردار می‌باشد. در صورتی که موارد مراقبتی در این دوران را به بهترین شکل ممکن رعایت کنید قادر خواهید بود میزان بروز مشکلات مختلف، عوارض و دفرمگی‌ها را تا حدود زیادی کاهش دهید و به نتیجه‌ای ایده آل دست پیدا کنید.

 

مراقبت‌های مورد نیاز بعد از پیکرتراشی

 

نکته قابل توجه این است که بعد از انجام این عمل زیبایی نیاز است تا بین 7 الی 10 روز برای دوره نقاهت در نظر بگیرید. پیشنهاد می‌شود برای انجام این عمل زیبایی یک همراه داشته باشید تا قادر باشید با خیالی آسوده به منزل بازگردید و مشکلی برای شما ایجاد نشود. در این دوران نیاز است تا حتماً از گن مخصوص استفاده کنید و نحوه استفاده از آن را از پرستار مخصوص آموزش ببینید.

 

نیاز است تا در این دوران داروهایی که توسط پزشک برای شما تجویز شده است را رأس ساعت و به شکلی مرتب مصرف کنید. همچنین باید زمانی را برای ویزیت‌های دوره‌ای که توسط پزشک توصیه شده است در نظر بگیرید. در صورتی که قصد دارید استحمام کنید باید بدانید که این کار برای 24 الی 48 ساعت اولیه با توجه به دستور پزشک ممنوع خواهد بود. توجه داشته باشید برای کاهش هزینه پیکرتراشی تحت هیچ شرایطی از پمادهایی که اطرافیان توصیه می‌کنند استفاده ننمایید.

 

استفاده از ماساژ تخصصی می‌تواند به شما کمک کند تا مایع لنف با سرعت بیشتری تخلیه شود. علاوه بر این قدم زدن در دوره‌های دو ساعته می‌تواند به کاهش زمان دوره نقاهت کمک شایانی داشته باشد. در این دوران خون آبه‌هایی از بدن خارج می‌شود که بخشی از روند درمان بوده و جای نگرانی ندارد. نکته قابل توجه در دوره نقاهت پیکرتراشی آن است که تحت هیچ شرایطی تا 2 الی 3 هفته فعالیت‌های سنگین انجام ندهید.

 

استفاده از مایعات طبیعی می‌تواند در این دوران به شما کمک کند. در دوره نقاهت از مصرف آب‌میوه‌هایی که دارای مواد نگهدارنده هستند خودداری کنید. همچنین مصرف انواع فست فود و مواد غذایی کنسروی به شدت ممنوع بوده زیرا می‌تواند تأثیرات جبران ناپذیری را بر روی بدن ایجاد نماید. اگر میخواهید درباره ی لیفت صورت با جراحی، عمل پیکرتراشی و عمل ماموپلاستی بیشتر بدانید از لینک دیدن کنید.

 

مدت زمان مورد نیاز برای دوره نقاهت پیکرتراشی

 

با توجه به شرایط فیزیکی افراد و همچنین بخش‌هایی که مورد جراحی قرار گرفته است دوره نقاهت این عمل زیبایی می‌تواند بین چند روز تا چند هفته متغیر باشد. علاوه بر این برای تعیین زمان دوره نقاهت فاکتورهای دیگری نیز وجود دارد که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت.

 

* یکی از مهم‌ترین مواردی که بر روی زمان دوره نقاهت تأثیر دارد مساحت و حجم منطقه درمان می‌باشد. هرچه منطقه درمانی بزرگ‌تر باشد دوره نقاهت پیکرتراشی نیز بیشتر خواهد بود.

 

* برای انجام این عمل زیبایی روش‌های مختلفی وجود دارد. استفاده از هرکدام از آنها بر روی زمان دوره نقاهت تأثیر مستقیمی دارد.

 

* عواملی مانند سن، وضعیت سلامت عمومی فرد و قوه بدنی عواملی تأثیرگذار در مدت زمان دوره نقاهت می‌باشند. علاوه بر این بدن افراد واکنش‌هایی متفاوت نسبت به عمل جراحی را از خود نشان خواهند داد.