پارس ناز پورتال

با این کارها همیشه خانه تان را خوشبو نگه دارید

با این کارها همیشه خانه تان را خوشبو نگه دارید

با این کارها همیشه خانه تان را خوشبو نگه دارید 

برای اینکه خانه شما همه ي وقت خوشبو و باطراوت باشد باید ابتدا عواملی که میتوانند بدبو باشند را از محیط منزلتان دور کنید. خاطرم هست در دوران دانشجویی استاد فرهیخته اي داشتم که همۀ وقت} میگفت: “طراحی باید طوری باشد که حواس پنج گانه ي کاربر را تحت تاثیر قرار دهد!” آن دوران شاید تا این اندازه به مفهوم این جمله پی نبردم تا امروز که می‌بینم

 

برای داشتن یک خانه ي منحصر به فرد از هر حیث باید اضافه بر یک طراحی چشم نواز، مبلمان راحت، ترکیب رنگی مناسب و اجرای سایر اصول طراحی باید به جزییات مثل جریان یک رایحه ي دلپذیر در فضا و یا موسیقی روح نواز در فضا نیز دقت کرد. تا به توان خانه اي خواستی تر از گذشته داشتیم. به همین منظور در این مقاله میخواهیم شما را با ترفند هاي خوشبو کردن طبیعی خانه آشنا کنیم پس با ما همراه باشید.

 

عوامل بد بویی را حذف کنید.
در مرحله ي اول برای خوشبو کردن فضای خانه باید عوامل بد بویی را حذف کنید برای این منظور از آشپزخانه شروع کنید. سطل زباله را هر روز تعویض کنید و هر دو روز یکبار با آب و مواد شوینده داخل آن را بشویید تا گند زدایی شود.در هنگام پخت و پز به بوی بدی که از سوختگی و یا ترکیب مواد خوراکی گوناگون بر جای میماند دقت داشته باشد همین طور بسیار مهم هست که در هنگام پخت غذا از هود بهره گیری کنید.

 

در مرحله ي بعدی به یخچال سری بزنید قطعا با باز و بسته شدن درب یخچال جریان هوا همراه با انواع بو به داخل خانه وارد می‌شود بنابراین در نخستین زمان ممکن اقدام به تمیز کردن یخچال نمایید.

 

فاضلاب و آبراه موجود در آشپزخانه را فراموش نکنید.
حالا به سایر بخش هاي خانه سر بزنید بهتر هست از سرویس بهداشتی شروع کنید.حالا نوبت به اتاق خواب میرسد برای حذف عامل بد بو به کمد رختخواب ها سر بزنیم! رختخواب هاي خود را خوشبو کنید تا جریان هوای معطر در تمام بخش هاي خانه شما جریان داشته باشد.

 

خوشبو کننده طبیعی بسازید.
حالا که عوامل بد بو را در فضای خانه حذف کردید اقدام به خوشبو کردن فضای خانه کنید. با تولید خوشبو کننده هاي خانگی به سادگی میتوانید فضای داخلی خانه تان را خوشبو کنید.

 

از گل هاي معطر در خانه بهره گیری کنید.
با خرید گل هاي مطعر و قرار دادن انها در بخش هاي گوناگون خانه میتوانید عطر گل را در همه ي ي بخش هاي خانه اکران کنید. گل هایي فصلی مثل مریم، فلزیا، یاس، شبو، نرگس و… میتواند عطر و طراوت خاصی را در فضای خانه ي شما ایجاد نماید.

 

از شمع و عود بهره گیری کنید.
 به گزارش پارس ناز اضافه بر تولید خوشبو کننده هاي طبیعی میتوانید در فضای خانه در صورت عدم حساسیت از شمع هاي معطر و یا عود بهره گیری کنید. حتی خودتان می‌توانید با چسباندن ترکیبات گیاهی معطر مثل دانه هاي قهوه، چوب دارچین، رزماری و…. به بدنه ي شمع ها، شمع هاي معطر بسازید و به سادگی خانه تان را خوشبو کنید.

 

خوشبو کننده هاي صنعتی را فراموش نکنید.
اگر هیچ کدام از ترفندهای بالا برای خوشبو کردن فضای خانه تان موثر نبود از خوشبو کننده هاي صنعتی با رایحه هاي قوی بهره گیری کنید.