پارس ناز پورتال

وسایل مورد نیاز برای سفر به کیش

وسایل مورد نیاز برای سفر به کیش

شاید تا به حال از خود پرسیده باشید که برای رفتن به یک جزیره‌ی تفریحی مانند کیش چه وسایلی مورد نیاز است و چه چیزهایی برای این سفر برای شما لازم است؟ در واقع جزیره‌ی کیش به دلیل داشتن امکانات تفریحی فراوانش، باعث می‌شود که شما لحظه‌ای بیکار نباشید و به وسایل ویژه‌ای برای این تفریحات نیاز داشته باشید.

 

بنابراین هنگام بستن چمدان‌هایتان لیست وسایل مورد نیاز برای سفر به کیش را پیش رویتان بگذارید تا چیزی از قلم نیفتد و همه چیز را برای یک سفر عالی به کیش به همراه داشته باشید.

 

دسته بندی وسایل سفر به کیش

 

خیلی از ماها هنگام بستن چمدان گیج و سردرگم می‌شویم و نمی‌دانیم که دقیقا به چه وسایلی برای سفر نیاز داریم. برای حل این مشکل بهترین کار این است که بدانیم هر بخش از وسایل ما در کدام دسته قرار می‌گیرند. بعد از این دسته‌بندی راحت‌تر می‌توانیم چیزهای لازم در هر دسته را انتخاب نماییم. این دسته‌ها را به صورت کلی می‌توان به بخش‌های زیر تقسیم کرد:

 

مدارک شناسایی و دفترچه‌ی بیمه

لباس‌های رو برای عکاسی در اماکن تفریحی

لباس‌های زیر و مایو برای شنا

وسایل بهداشتی نظیر شامپو و صابون، مسواک و خمیردندان

وسایلی برای خشک کردن تن و بدن مانند حوله و کلاه حمام

انواع کرم‌های ضدآفتاب و مرطوب کننده

انواع وسایل مورد نیاز در کنار آب نظیر کلاه و دمپایی

دفع کننده‌ی حشرات

وسایل برقی مورد نیاز نظیر سشوار و اتو

وسایل عکاسی

وسایل شارژ کردن تلفن همراه، دوربین و سایر وسایل برقی نظیر شارژر، پاور بانک و….

 

آیا وسایل شخصی برای هر هتل متفاوت است؟

 

شاید به نظرتان نیاید اما پاسخ این سوال مثبت است. بسته به این که شمال چه هتلی را انتخاب می‌کنید و هتل شما چندستاره است، امکانات درون آن فرق می‌کند. به عنوان مثال شما برای اقامت در هتل ترنج کیش که یک هتل پنج ستاره است، نیاز به بردن وسایل بهداشتی نظیر شامپو، صابون و حتی مسواک و خمیردندان و حوله ندارید.

 

هتل‌های پنج ستاره  همه‌ی این وسایل بهداشتی را در اختیار شما قرار می‌دهند و در نتیجه تنها در صورتی لازم است با خودتان شامپو یا وسایلی از این دست ببرید که از محصول یا برند خاصی استفاده می‌کنید.

 

اگر به رزرو هتل میراژ کیش پرداخته‌اید، خوب است بدانید که این هتل‌ دارای اتاق خشکشویی است و شما نیاز ندارید که برای اتو کردن لباس‌های خود اتو ببرید و یا برای خشک کردن موهای خود سشوار به همراه داشته باشید. تنها کافی است که وسایل خیلی شخصی خود را در چمدان گذاشته و به راه بیفتید.

وسایل مورد نیاز برای سفر به کیش

دوربین حرفه‌ای به همراه داشته باشید

کیش شهر مناظر زیبا است و شما را به گرفتن عکس‌های خاص و منحصربه‌فرد دعوت می‌کند. هیچ سفری بدون عکس‌های یادگاری کامل نمی‌شود. زمانی که شما به گشت‌وگذار در جزیره می‌پردازید، آفرودسواری می‌کنید و یا در آب هستید، باید عکس بگیرید تا بعداً به یادتان بیاید که چه لحظات عالی و فوق‌العاده‌ای را در کیش سپری کرده‌اید.

 

بنابراین باید یک دوربین حرفه‌ای به همراه داشته باشید. خوشبختانه در حال حاضر دوربین اکثر تلفن‌های همراه از کیفیت بالایی برخوردار هستند اما اگر قصد دارید عکس‌های فوق حرفه‌ای بگیرید، حتما یک دوربین عکاسی و فیلمبرداری خوب همراه خود ببرید.

 

فراموش نکنید که اگر می‌خواهید به وسیله‌ی گوشی تلفن خود عکاسی کنید، یک پاور بانک با خود به کیش ببرید زیرا ممکن است ساعات زیادی خارج از هتل سپری کنید و شارژ تلفن شما تمام شود.

 

استفاده از ضدآفتاب برای محافظت از پوست در کیش

 

کیش سرزمین آب و آفتاب است. دو عاملی که هر کدام به تنهایی ممکن است به پوست شما آسیب بزند و زمانی که این هر دو با هم ترکیب بشوند تاثیر بیشتری خواهند داشت. در واقع زمانی که خورشید به بدن شما که توسط آب شور دریا خیس و نمکی شده است، می‌تابد، تاثیر بیشتری خواهد داشت و اگر از پوستتان مراقبت نکنید، ممکن است به شدت بسوزد. بنابراین یادتان باشد که ضدآفتاب مناسب به همراه داشته باشید و تا می‌توانید از آن استفاده کنید.

 

البته درست است که بسیاری از افراد برای آفتاب گرفتن و برنزه شدن به رزرو هتل کیش اقدام می‌کنند اما باید میزان تابش اشعه‌ی خورشید مشخص و کنترل شده باشد. بنابراین یادتان باشد هنگام شنا حتما از کرم‌های ضد آفتاب استفاده کنید و هنگام آفتاب گرفتن نیز، رعایت کنید تا پوستتان آسیب نبیند و دچار سوختگی شدید نشوید زیرا ممکن است صدمات جبران ناپذیری برای شما به همراه داشته باشد.

 

چه چیزهایی برای رفتن کنار ساحل لازم است؟

اول از همه باید تصمیم بگیرید که قصد رفتن به داخل دریا و آب‌تنی را دارید و یا خیر؟ اگر می‎خواهید تنی به آب بزنید و شنا کنید، مایو و حوله از وسایل ضروری به شمار می‌آیند. یادتان باشد که ممکن است شن‌ها داغ باشند و با راه رفتن روی آنها پای شما بسوزد بنابراین یک دمپایی پلاستیکی برای خودتان بردارید تا با آن به لب آب بروید.

 

علاوه بر این برای پرهیز از آفتاب سوختگی شدید و کنترل نشده، یک کلاه حصیری و عینک ضدآفتاب به همراه داشته باشید. آب و نوشیدنی را فراموش نکنید و اگر قصد دارید که در آب شنا کنید، حتماً میوه و خوراکی با خود ببرید زیرا پس از یک فعالیت انرژی‌بر، کاملا گرسنه و تشنه می‌شوید.

 

اگر می‌خواهید از تفریحات دریایی نظیر غواصی و یا موج سواری و نظایر آن استفاده کنید، به یاد داشته باشید که مدارک شناسایی خود را برای وثیقه گذاشتن هنگام کرایه‌ی وسایل لازم با خود همراه داشته باشید. البته ممکن است که شما خودتان عینک غواصی و یا لباس مخصوص غواصی داشته باشید که در این صورت یادتان باشد در سفر به کیش آنها را با خود به همراه ببرید.

وسایل مورد نیاز برای سفر به کیش

لباس‌های رنگارنگ به کیش ببرید

 

عکس گرفتن در کیش از واجبات است. زیبایی‌های طبیعی جزیره آنقدر زیاد است که شما را ساعت‌ها مشغول می‌کند. ما به شما پیشنهاد می‌کنیم که هنگام عکاسی، تنها از طبیعت عکس نگیرید و خودتان هم حتما در عکس حضور داشته باشید. عکس‌های طبیعت توسط هنرمندان عکاس به وفور گرفته می‌شود اما عکس یادگاری شما، آن چیزی است که خودتان هم در آن حضور داشته باشید.

 

حالا که قصد دارید از خودتان عکس بگیرید، برای گرفتن عکس‌های خانوادگی یادگاری، لباس‌های رنگارنگ با خودتان ببرید. لباس‌های رنگی باعث می‌شود که حضور شما در کادر برجسته و منحصربه‌فرد باشد و عکس شما را خاص و ویژه کند. با این کار شما می‌توانید خاطره‌ی سفر به کیش را تا سال‌ها از لابلای عکس‌های زیبایتان مرور کنید.