پارس ناز پورتال

چگونه از ویدئوی لایو در اینستاگرام استفاده کنیم؟

چگونه از ویدئوی لایو در اینستاگرام استفاده کنیم؟

چگونه از ویدئوی لایو در اینستاگرام استفاده کنیم؟ 

تعداد زیادی از ما به طور روزانه از ویدئوهای لایو در اینستاگرام استفاده میکنیم که برخی طرز استفاده ازآن را بلد نیستند. هر زمان یک اپلیکیشن یا تکنولوژی جدید از راه می‌رسد، بازاریاب ها یکی از نخستین کسانی هستند که آنرا آزمایش می‌کنند تا بتوانند به وسیله آن محتوا خلق کنند. این به آن دلیل است

 

که بازاریاب ها به طور مداوم سعی می‌کنند توجه مخاطب خودرا جلب کنند و اغلب اینکار به وسیله نوآورانه ترین روشهای ممکن صورت میگیرد. در واقع نوآوری عنصر جدایی ناپذیر کار بازاریاب هاست. در حال حاضر، یکی از بهترین روشها برای جذب مخاطب تولید ویدئو است.

 

نترسید، منظور ما فیلمهای 120 دقیقه اي نیست! اقبال کاربران فضای مجازی بیشتر به سوی ویدئوهای کوتاه، و حتی الامکان 60 ثانیه اي است. هیچ راه فراری نیز وجود ندارد. اگر میخواهید به مشتریان بیشتری دسترسی پیدا کنید ودر تمام پلت فورم هاي تبلیغاتی موجود حضور داشته باشید،

 

باید محتوای ویدئویی تولید کنید. مخاطبان شما دوست دارند به تماشای محتوای ویدئویی برندهای مختلف بنشینند و رقبایتان نیز به سرعت در حال تولید انواع ویدئوهای جذاب هستند. در پژوهشی که درسال 2017 صورت گرفت، مشخص شد که نیمی از بازاریاب ها برای تولید ویدئو درسال جدید آماده هستند و برای آن سرمایه گذاری کرده اند. و براساس موسسه سیسکو، محتوای ویدئویی حدود 69 درصد از ترافیک اینترنت را درسال 2018 ازآن خود خواهدکرد.

 

نحوه‌ي استفاده از ویدئوی لایو در اینستاگرام

میگویند یک عکس به اندازه هزار کلمه حرف در خود دارد و گاهی اوقات، ویدئو بهترین پلت فورمی است که می‌توانید برای توضیح یک مفهوم یا آموزش یک عملکرد به مشتریانتان بکار بگیرید. ویدئوهای آموزش کوتاه یکی از پرطرفدارترین محتواهایی بودند که درسال گذشته مورد استفاده قرار گرفتند،

 

چرا که مفید، ساده و پرکاربرد بودند. آیا شما هم آماده اید که بعنوان بخشی از استراتژی بازاریابی تان به تولید ویدئو بپردازید؟ ما دراین مقاله ایده ها و تمریناتی بشما میدهیم تا بتوانید فیلم هایي تولید کنید و سپس انها را در برنامه بازاریابی تان بگنجانید.

 

ایده هایي برای بازاریابی ویدئویی

تعداد زیادی از بازاریاب ها می‌دانند که باید به تولید ویدئو بپردازند، اما وقتی که می‌خواهند اینکار را شروع کنند، نمی‌دانند باید دقیقا چه کار کنند. بهمین خاطر ایده هایي را آماده کرده ایم که هم میتوانید آن ها را برای ویدئوهای زنده «لایو» و هم ویدئوهای از پیش ضبط شده بکار بگیرید.

 

ابتدایی

1. به صورت گروهی و به همراه اعضای تیمتان به مشتریان جدید خود خوشامد بگویید یا از خریدشان تشکر کنید.

 

2. دموی ویدئویی از محصولات خود بگیرید «بعنوان مثال، می‌توانید بسته محصول را باز کرده و محتویات آنرا نشان دهید- کاری که آنرا آن‌باکس‌کردن می‌نامند».

 

3. یک فایل GIFبسازید ودر آن نحوه به کارگیری محصول خودرا نمایش دهید.

4. ویدئوهای 15 ثانیه اي از تجربه مشتریان قبلی در استفاده از محصولاتتان بگیرید.

 

5. ابتدای هر فصل ویدئویی پرانرژی برای درود و عرض ادب کردن به مخاطبان بسازید.

 

متوسط

1. ویدئوهای آموزشی طولانی تر در مورد محصول گرفته یا آموزش روی تخته وایت برد را امتحان کنید.

 

2. فیلمی کوتاه در مورد شرکت خود، ماموریتی که دارید و نگرشتان بگیرید.

 

3. با افراد مشهوری که در حیطه شما مشغول بکار هستند، گفتگو کنید و فیلم بگیرید.

 

4. از برخی مشتریان خود به صورت تصادفی دعوت کنید به دفتر کار شما بیایند ودر مورد تجربه شان در استفاده از محصولات شما صحبت کنند.

 

5. ویدئوهای قبل و بعد بسازید ودر آن، تغییر حاصل شده بعد از استفاده از محصولتان را نمایش دهید.

 

پیشرفته

1. فیلمی کامل در مورد معرفی و استفاده از محصول خود تهیه کنید.

 

2. پست هاي وبلاگتان رابه ویدئوهای کوتاه و آموزشی تبدیل کنید و آن فیلم را در زیر آن پست قرار دهید.

 

3. با اعضای کلیدی مجموعه گفتگو و فیلم تهیه کنید.

 

4. برای هرکدام از فراخوان هایي که در سایتتان گذاشته اید، ویدئو بسازید «برای قسمت «تماس با ما»، «استفاده از دوره آزمایشی رایگان» و «ما رابه دوستانتان معرفی کنید و اعتبار رایگان بگیرید»»

 

ایده هایي برای ویدئوهای لایو

1. از ویدئوهای لایو فیس بوک، اینستاگرام یا توییتر برای فیلم برداری از همایش هایي استفاده کنید که شما، مدیرانتان یا مدیرعاملتان در آن شرکت کرده‌اید.

 

2. یک جلسه با کارمندان یا بازدیدکنندگان شرکتتان بگذارید و به پرسش و پاسخ بپردازید.

 

3. ویدئویی زنده تحت عنوان «یک روز در شرک ایکس» تهیه کرده و با رویی خوش همه ی اعضا رابه مخاطبانتان معرفی کنید و از اتفاقات جالب در محل کار بگویید.