پارس ناز پورتال

برای پرنده ها حمام بسازید

برای پرنده ها حمام بسازید

برای پرنده ها حمام بسازید 

برای اینکه ببینید در ویلا یا حیاط منزلتان پرنده ها مشغول آب تنی هستند باید برای آن ها حمام بسازید تا زیبایی های پرندگان را ببینید. اگر دوست دارید پرنده ها را جذب ویلا یا باغ تان کنید می توانید یک حمام پرنده بسازید. یک حمام پرنده که در جای دقیقی قرار داده شده باشد و خوب ساخته شده باشد

 

می تواند گونه های جدیدی از پرندگان را به حیاط یا باغ تان بیاورد. محل قرار گرفتن آن خیلی مهم است، به طوری که پرنده باید با دیدن آن احساس امنیت کند. ساخت حمام پرنده را می توان در چند مرحله انجام داد.تصمیم بگیرید که حمام پرنده را کجا می خواهید قرار دهید. پرندگان باید به راحتی به آن دسترسی داشته باشند و با آن احساس راحتی و امنیت کنند.

 

حمام پرنده را خیلی نزدیک به درختان کوتاه و پرشاخه قرار ندهید. گربه ها که شکارچیان طبیعی پرندگان هستند به راحتی می توانند نزدیک آن ها مخفی شوند. پرندگان به احتمال زیاد از نزدیک شدن به این گیاهان خودداری می کنند.

 

حمام پرنده را دور از مناطق خیلی باز و گسترده قرار دهید، چون پرندگان بزرگتر می تواند در این مناطق به سرعت پایین بیاید و پرنده ها را شکار کند یا فراری دهند. پرندگان زیاد از حمامی که در جای امنی نباشد استفاده نمی کنند.

 

حمام پرنده را جایی قرار دهید که سایه ظهر (حدود ساعت 1 بعد از ظهر) آن را فرا بگیرد. بعضی مواقع قرار گرفتن در آفتاب مهم است. در جستجوی مکانی باشید که تعادل نور داشته باشد که مطمئن شوید حمامی می سازید که پرندگان دوست دارند از آن استفاده کنند.برای پرنده ها حمام بسازید

تصمیم بگیرید که حمام پرنده را کجا می خواهید قرار دهید

 

یک تیرک چوبی در زمین قرار دهید. برای طراحی این حمام پرنده ساده، از تیرک صندوق پست (یا مشابه آن) استفاده کنید.با استفاده از بیل در محلی که می خواهید حمام پرنده را قرار دهید یک گودال حفر کنید. این گودال باید به اندازه کافی برای قرار دادن تیرک چوبی بزرگ باشد.

 

تیرک را در جای خود قرار دهید. (می توانید آن را با بتن یا خاک در جای خود محکم کنید) اطراف پایه آن را با خاک پر کنید. خاک را با بیل یا با دست هایتان می توانید بریزید و یا روی آن راه بروید تا مطمئن شوید که در جای خود محکم قرار گرفته است.برای پرنده ها حمام بسازید

تیرک را در جای خود قرار دهید و با بتن یا خاک محکم کنید

 

حمام پرنده را روی تیرک قرار دهید. می توانید از هر ظرفی که بتوان در آن آب ریخت استفاده کنید؛ مثلاً یک ظرف سفالی، درب سطل زباله یا یک سنگ مقعر. ظرفی که در یا لبه داشته باشد که پرندگان بتوانند از آن به عنوان جایی برای ایستادن استفاده کنند، برای این کار بهترین است.با مته سوراخ هایی در ظرف ایجاد کنید. با استفاده از قدرت دریل ظرف را با پیچ به تیرک وصل کنید. این کار کمک می کند که آب از ظرف نشتی نکند.

 

برای اینکه ثبات بیشتری به ظرف بدهید، یک سنگ در آن قرار دهید. این کار به خصوص برای ظرف های سبک تر مانند درب آلومینیومی ماهیتابه، مهم است. با این کار همچنین جایی دیگر برای ایستادن پرندگان درست می کنید.

برای پرنده ها حمام بسازید

برای اینکه ثبات بیشتری به ظرف بدهید، یک سنگ در آن قرار دهید

 

نکات و هشدارها
ظرف را پر از آب نگه دارید. اگر آب آن را دو بار در روز عوض کنید، پرندگان جذب استخر تازه ای که در اختیارشان قرار داده اید خواهند شد!اگر از یک ظرف سنگین یا شکننده استفاده کنید، (مثلاً سفالی) باید از کسی بخواهید که برای بالا بردن آن کمک تان کند.