پارس ناز پورتال

پشه ها به سراغ این افراد می آیند

پشه ها به سراغ این افراد می آیند

پشه ها به سراغ این افراد می آیند 

امان از دست پشه های مزاحم که وقتی در حالت خواب و استراحت هستیم انگار که می دانند و به سراغ ما می آیند تا آرامش ما را بر هم بزنند. حتما شما نیز در اطرافیانتان کسی را می شناسید که تمام طول تابستان از گزیده شدن توسط پشه ها شکایت دارد. ولی گویا از دیدگاه کارشناسان سلامت، پشه ها به راستی برخی از مردم را ترجیح می دهند.

 

در زیر با عواملی که یک شخص را تبدیل به “طعمه پشه” می کند آشنا خواهید شد!عواملی که شخصی را مستعد نیش پشه ها می کند

 

1. بارداری

خانم های باردار در حین بازدم دی اکسید کربن بیشتری تولید می کنند و به گزارش نیک صالحی همین امر می تواند موجب جذب پشه ها شود.این امر می تواند نگران کننده باشد، چرا که اگر خانمی در طول دوران بارداری توسط پشه ای به نام زیکا گزیده شود، خطر بسیار جدی در رابطه با نقص نوزاد پس از تولد وجود دارد.

 

2. ورزش

پس از دویدن و ورزش در بیرون از خانه، انتظار چند نیش پشه را داشته باشید، چرا که پشه ها به اسید لاکتیک علاقه دارند.این ماده درست پس از ورزش به وجود می آید و پشه ها عاشق آن هستند.

 

3. نوشیدنی های الکلی

کارشناسان سلامت تصور می کنند که افراد مشروب خوار بیشتر در معرض نیش پشه ها قرار دارند، چرا که الکل دمای بدن را بالا می برد و پشه ها خون بدن های گرم را می نوشند!

 

4. گروه خونی O

بر طبق مطالعات ، افرادی که دارای گروه خونی O هستند 83 درصد بیشتر مستعد گزیده شدن توسط پشه ها هستند. به صورت معمول افرادی که دارای گروه خونی A هستند، با کمترین خطر برای پشه گزیدگی مواجه هستند.