پارس ناز پورتال

چرا برای انجام معاملات در فارکس باید از بروکر استفاده کنیم ؟

چرا برای انجام معاملات در فارکس باید از بروکر استفاده کنیم ؟

به گزارش سایت زدبورس بروکر یا کارگزاری یکی از مهم ترین ارکان در رابطه با انجام معاملات در بازار فارکس است . بروکر در واقع رابط بین معامله­گران خرد بازار و بانک ها برای انجام معاملات است .

 

به عبارت دیگر بروکر به شرکت ها یا کارگزاری هایی اطلاق می شود که با هدف تسهیل فعالیت های گوناگون سرمایه گذاران، در بازار فارکس فعالیت می کنند و در ازای مبالغی تحت عنوان کمیسیون، کارمزد یا اسپرد، خدمات مالی و امکانات مختلفی را در اختیار آن ها قرار می دهد.

 

بروکر فارکس چیست ؟

همانطور که احتمالا می دانید، بازار فارکس یا بازار تبادل ارزهای خارجی ، بزرگترین بازار مالی جهان از نظر حجم و تعداد معاملات می باشد که اشخاص حقیقی و حقوقی زیادی از جمله بانک ها، موسسات مالی ، معامله­گران خرد و …در تمام نقاط دنیا به معامله می پردازند و با آموزش فارکس و تجربه ای که از این بازار کسب کرده اند به کسب سود می پردازند .

 

با وجود سرمایه گذاران و فعالان زیادی که در بازار فارکس به معامله می پردازند، نیاز به شکل گیری برخی شرکت ها که همانند واسطه ای میان سرمایه گذاران خرد و کلان عمل نمایند و با ارائه انواع تسهیلات، فرآیند خرید و فروش و صورت گرفتن معاملات را آسان کنند، ضرورت پیدا می کند.

 

در اینجاست که بروکر ها پا به عرصه می گذارند. این شرکت ها بدون دریافت هی هزینه ای امکان افتتاح حساب و فعالیت را برای کاربران خود فراهم می کنند . اما سوالی که ممکن است برای شما هم پیش بیاید این است که درآمد بروکر ها از کجا تامین می شود. برای رسیدن به جواب ادامه این مطلب را از دست ندهید.

 

درآمد بروکرها از کجا تامین می­شود؟

همانطور که گفته شد بروکر ها هی هزینه در قبال افتتاح حساب از کاربران خود دریافت نمی­کنند اما منبع درآمد اصلی آنها از میزان اسپرد و کامیشن معاملات افراد است. اسپرد یعنی تفاوت میان قیمت پیشنهاد فروش و قیمت درخواست خرید موجود در بازار است.

 

درواقع بروکرها با دریافت اسپرد به جای کارمزد هزینه‌های خود را پوشش می‌دهند. به این صورت که آنها ارز را به قیمتی بالاتر از قیمتی که خریده‌اند به شما می‌فروشند و به قیمتی پایین‌تر از قیمتی که فروخته‌اند، از شما می‌خرند و از این راه درآمد کسب می‌کنند. دقیقا مانند کاری که صرافی‌های فیزیکی انجام می‌دهند. این اسپرد بسته به نوع حساب های ارائه شده توسط کارگزاری متفاوت است

 

همنین راه دیگر کسب درآمد بروکرها از طریق کامیشن یا همان کمیسیون اشت که روی برخی از حساب ها اعمال می شود. برای اطلاع از این که حساب شما شامل کامیشن برای انجام معاملات می شود یا خیر هنگام افتتاح حساب به شرایط حساب مورد نظر توجه کنید.

 

مطلب مرتبط: بروکر فارکس چیست؟+ ویژگی یک کارگزار فارکس عالی

 

وظایف بروکر

از مهم ترین و اصلی ترین وظیفه کارگزاری ها می­توان به امکان ایجاد حساب، ارائه قیمت برای خرید و فروش و ثبت و پیگیری درخواست تریدرها برای انجام معاملات اشاره کرد. بروکرها از نظر سرعت اجرای دستورات و محدودیت هایی که برای این امر در نظر می گیرند، با یکدیگر تفاوت دارند.

 

به عنوان مثال، برخی از کارگزاری ها به علت تحولات سریع و گسترده ای که هنگام اعلام اخبار مهم دنیای اقتصاد در بازار رخ می دهد، انجام معامله را تا مدتی پس از این دست اطلاع رسانی ها، ناممکن می سازند. برخی دیگر نیز ارائه یک سری تسهیلات مالی به افرادی که پیشتر متحمل ضرر شده اند یا در معاملات خود نتایج رضایت بخشی کسب ننموده اند را محدود می سازند. اگر قصد دارید تا به طور کامل با بروکر فارکس و خدمات آن آشنا شوید ، دوره­ های آموزشی فارکس زدبورس بهترین منابع برای آموزش شما هستند.

 

مهم ترین ویژگی ها برای انتخاب یک بروکر عالی فارکس چیست؟

امنیت و اعتبار

مهمترین ویژگی برای یک کارگزاری میزان اعتبار و امنیت آن می باشد . تمامی کشور هایی که انجام معاملات فارکس و سیگنال فارکس در آنها مرسوم است به منظور حفظ امنیت سرمایه گزاران خود کارگزاری های مختلف را ملزم به رعایت پروتکل های تعیین شده و دریافت گواهی نامه از سوی سازمان های مربوطه کرده اند .

 

واریز و برداشت آسان

از آنجایی که هدف از ایجاد بروکر ها آسان کردن معاملات در بازار های مالی می باشد ، هیچ دلیل وجود ندارد که در این کارگزاری ها از روش های سخت و پیچیده برای واریز و پرداخت وجوه معاملاتی استفاده شود . از این رو برای فعالیت در بازار فارکس بروکر هایی را انتخاب کنید که آسان ترین روش برای واریز و پرداخت وجوه معاملات را داشته باشند .

 

دارایی های مورد معامله

از آنجایی که بازار و سیگنال فارکس بازار گسترده ای بوده و تعداد دارایی هایی که در آن مبادله می شود بسیار زیاد و متنوع می باشد هر چه تعداد دارایی های قابل مبادله و تنوع آنها در یک کارگزاری بیشتر باشد ، آن بروکر گزینه بهتری برای انتخاب می باشد..

 

پشتیبانی

از آنجایی که بازار فارکس یک بازار آنلاین بوده و به صورت 24 ساعت فعالیت دارد ، در نتیجه امکان بروز مشکلات متفاوت در هنگام انجام معاملات در این بازار وجود دارد . از این رو ارائه خدمات پشتیبانی خوب و 24 ساعته توسط بروکر ها بسیار حائز اهمیت می باشد .

 

منبع www.Zburse.vip