پارس ناز پورتال

چرا برنامه ماه ماه بنیامین بهادری پخش نمی شود؟

چرا برنامه ماه ماه بنیامین بهادری پخش نمی شود؟

چرا برنامه ماه ماه بنیامین بهادری پخش نمی شود؟

 

برنامه ماه ماه بنیامین بهادری قرار بود در ماه مبارک رمضان میهمان سفره هاي افطار باشد، برنامه ماه ماه بدون هیچ توضیحی از نوبت پخش حذف شد و برای خیلی ها این سوال پیش آمد کـه: چرا؟. اگر بخواهیم بـه بیان ساده توضیحی دهیم باید بگوییم: این موضوع درست همانند مبارزه با حضور سلبریتی ها در تبلیغات بازرگانی اسـت و یک سلبریتی نباید بعنوان مجری در برنامه وقت افطار حضور داشته باشد.

 

در ابتدا توضیحی درباره برنامه ماه ماه

احسان علیخانی بدلیل اجرای عصر جدید، امسال «ماه عسل» پر بیننده اش را ندارد و بجای او، بنیامین با برنامه جدید، عصرهای اردیبهشتی و خرداد ماهی رمضان ۹۸ شبکه ۳ را مدیریت می کند. امسال برخلاف سال گذشته تلویزیون قرار اسـت برنامه ماه ماه با اجرای بنیامین بهادری را در ساعت پیش از افطار پخش کند.

چرا برنامه ماه ماه بنیامین بهادری پخش نمی شود؟

ایده اولیه ماه عسل گفت‌وگو و گفتگو با کسانی بود کـه با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم کردن اما نتوانستند از پس انها بر بیایند و یا حوادث بعدی برای انها پیش آمده کـه زندگی آن ها را دگرگون کرده اسـت بنظر می رسد برنامه ماه ماه نیز با همین رویکرد از شبکه سه پخش خواهد شد.

چرا برنامه ماه ماه بنیامین بهادری پخش نمی شود؟

برنامه ماه ماه بـه بررسی زندگی نفرات پرداخته و با نشان دادن تلاش و پشتکار آن ها بـه موفقیت الگوی خوبی را پیش روی جامعه خواهد گذاشت. در واقع برنامه ماه ماه بنیامین بهادری تلاش می کنند تا با ایجاد تلنگر در افراد آن ها رابه ایجاد تغییر در زندگی شان ترغیب کند. برنامه ماه ماه هرروز پیش از افطار حدود ساعت ۷ از شبکه ۳ پخش خواهد شد.

چرا برنامه ماه ماه بنیامین بهادری پخش نمی شود؟

البته اگر این اتفاق رخ دهد باید دید این سیاست تا پایان ماه رمضان ادامه دارد و روال برنامه ماه ماه میزبانی از سلبریتی‌ ها اسـت یا این اتفاق فقط برای استارت برنامه رقم می خورد. جزییات اتفاقات ماه ماه را در اینستاگرام ۱.۳ میلیون فالوری بنیامین بهادری دنبال نمایید.

چرا برنامه ماه ماه بنیامین بهادری پخش نمی شود؟

ماه ماه، ویژه برنامه گفتگو محور با رویکرد مثبت نگری ،مهربانی و امید بخشی و تمرکز بر مقولاتی چون ایثار ،از خود گذشتگی و بخشش ، در ماه مبارک رمضان هرروز قبل از افطار روی آنتن شبکه سه سیما قرار می‌گیرد و توسط علی احمدی تهیه شده اسـت. هنوز جزییاتی درباره سایت و اینستاگرام این برنامه، اطلاعاتی منتشر نشده اسـت. اما باید منتظر قسمت هاي اول جذاب این برنامه بود.

 


 

منتقدان درباره سلبریتی های در قاب مجری چه گفته اند؟

عملکرد شبکه ۳ صدا و سیما در ماه‌هاي اخیر با جنجال‌ها و حواشی فراوانی همراه بوده اسـت. پس از انتخاب محمدرضا گلزار بعنوان مجری برتر این شبکه و اظهارات عادل فردوسی‌پور مبنی بر اختلال در سیستم رای‌گیری جشنواره جام جم، عملکرد مدیر این شبکه، نظر‌ها رابه سوی خود جلب کرد و با انتقادات فراوانی همراه شد.

چرا برنامه ماه ماه بنیامین بهادری پخش نمی شود؟

تیر آخر را اما، آذری‌جهرمی بر پیکر این شبکه وارد نمود. اظهارات وزیر جوان ارتباطات خبر از وقوع تقلب در رای‌گیری این جشنواره را می‌داد. بالا گرفتن آتش اختلافات میان او و علی فروغی، مدیر شبکه ۳ بـه تعطیلی برنامه ۹۰، علیرغم علاقه و استقبال تماشاگران این برنامه انجامید.

چرا برنامه ماه ماه بنیامین بهادری پخش نمی شود؟

بنظر میرسد کـه مدیر شبکه ۳ با تعبیه برنامه‌هاي متعدد بـه تکاپو افتاده اسـت کـه خلل ایجاد شده در محبوبیت این شبکه را جبران کند. اما برنامه‌اي، چون “برنده باش” نیز توفیق چندانی بـه همراه نداشت و با ورود مقام معظم رهبری، پخش این برنامه، فیصله یافت. قبل از سخنان رهبر معظم انقلاب، محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات در توئیتی اعلام کرد:

 

“طی دستوالعملی، مدیران عامل اپراتور‌هاي تلفن همراه را موظف کردم شخصا بر روند مسابقات غیرمشروع بخت‌آزمایی در تلویزیون و غیر آن بازرسی کنند و جلوی این پدیده سوء را بگیرند. عدم رعایت دستورالعمل برای اپراتور‌ها عواقب جدی در پی خواهد داشت. ” رهبر معظم انقلاب نیز در دیدار با هزاران نفر از کارگران با تأکید بر این کـه نباید فرهنگ نشستن و انتظار ثروت بادآورده را در مردم ترویج کنیم، گفت:

 

«باید فرهنگ کار، تولید و تلاش را ترویج دهیم و روحیه انتظار برای ثروت بادآورده را از بین ببریم و روش‌هایي شبیه بخت‌آزمایی را ترویج نکنیم کـه دستگاه‌هاي مختلف از جمله صداوسیما باید متوجه این معنا باشند.» آذری جهرمی پس از بیانات رهبر معظم انقلاب در توئیت دیگری نوشت: «رهبری اتمام حجت فرمودند. از این پس، با جدیت بیشتری بخت‌آزمایی‌ها، تخلف‌هاي ارزش‌افزوده و دستکاری رای مردم را پیگیری خواهیم کرد.

چرا برنامه ماه ماه بنیامین بهادری پخش نمی شود؟

گفته بودیم کـه از حق‌الناس کوتاه نمی آییم.» خواست و سلیقه مردم در تصمیم گیری‌هاي مدیران صدا و سیما چقدر موثر اسـت؟ برنامه ۹۰ با تمام محبوبیتی کـه بـه همراه داشت، حذف شد و انتقاد و تقاضای‌ها و اعتراضات چهره‌هاي سیاسی و فرهنگی نیز در بازگشت این برنامه بر روی آنتن، موثر نبود.

چرا برنامه ماه ماه بنیامین بهادری پخش نمی شود؟

مصطفی کواکبیان، نماینده مردم تهران در مجلس در جلسه علنی روز سه‌شنبه -۱۷ اردیبهشت- در تذکری شفاهی، مستقیما بـه نادیده گرفته شدن سلایق مردم اشاره کرد و گفت: «بعضی از همکاران گفته‌اند کـه افکار عمومی صدای ربنای شجریان را دوست دارند، اما آنرا عمداً پخش نمیکنند یا عادل فردوسی‌پور را دوست دارند، اما شورای بازرسی مخالفت میکنند.»

چرا برنامه ماه ماه بنیامین بهادری پخش نمی شود؟

شبکه ۳ سیما نه تنها پاسخگوی انتظارات مردم نیست ودر برابر خواست آن‌ها تمکین نمیکند؛ بلکه در راه جلب اعتماد و توجه عموم، قدم در بیراهه گذاشته اسـت. انتخاب مجریان از میان سلبریتی‌ها و بازیگران شاخص و با مشخصات فیزیکی جذاب راهکار موثری برای نیل بـه اهداف مورد نظر این شبکه نیست.

 

بازیگر خوش‌سیمایی کـه مجری‌گری برنامه “برنده باش” را بر عهده داشت، نه تنها با فقدان تجربه عملی در امر مجری‌گری بـه صحنه آمد، بلکه طنز ضعیف او و ناتوانی در برقراری ارتباط صحیح با تماشاچیان و شرکت‌کننده‌ها، خلائی در برنامه ایجاد کرده بود کـه بـه ناچار باید با جملات تک‌خطی و کلیشه‌اي جبران میشد؛ غافل از این کـه گوش مردم مدتهاست کـه بـه لطف فضای مجازی از این سخنان پر شده‌اسـت و بدهکار این ابتکارات بی‌مای نیست.

 

مصطفی کواکبیان: رسانه مـا بعنوان یک رسانه ملی موظف اسـت برای عموم مردم، موقعیت‌هاي برابر ایجاد کند تا افراد بتوانند با تکیه بر توانایی‌هاي خود ودر یک محیط رقابتی سالم، در موقعیتی منصوب شوند و ایفای نقش کنند. انتخاب مجری از میان سلبریتی‌ها و با ملاک‌هاي صرف ظاهری، فضای محدود مشارکتی را محدودتر می کند و استعداد هزاران جوان مشتاق را منکوب می‌سازد.

چرا برنامه ماه ماه بنیامین بهادری پخش نمی شود؟

تدارک برنامه “ماه ماه” برای ماه رمضان فی‌النفسه امری مطلوب اسـت؛ اما باید دید کـه محتوای آن رو بـه کدام سو دارد. آیا این برنامه توانایی آنرا خواهد داشت کـه با تکیه بـه درون‌مایه‌اش مخاطب جذب کند یا با استمداد از راهکارهایی، چون انتخاب مجری از میان افراد معروف، صرفا بـه صرافت پر کردن جای خالی “ماه عسل” افتاده اسـت؟

 


 

چرا برنامه ماه ماه پخش نمی شود؟

 

بـه فاصله یک یا دو روز پس انعکاس گسترده و انتشار تحلیل‌ها و گمانه‌هاي متنوع در خصوص دلایل حذف ناگهانی برنامه «ماه ماه» با اجرای بنیامین بهادری از کنداکتور رمضانی شبکه سه سیما، روزنامه «جام‌جم» بـه‌عنوان ارگان رسمی صداوسیما امروز در گزارشی با تیتر «ماه مات» روایتی رسمی از پشت‌پرده این اتفاق ارائه کرد.

 

پشت‌ پرده حذف بنیامین به روایت ارگان رسمی تلویزیون

مهم‌ترین نکته دراین گزارش تایید نقش مستقیم مرتضی میرباقری در مقام معاون سیما در پیشگیری از پخش این برنامه اسـت. نویسنده گزارش ضمن اشاره بـه پیگیری و تدارک کامل شبکه سه و حتی هماهنگی با مهمانان این برنامه برای پخش در شب‌هاي رمضان، بر این نکته تاکید کرده اسـت کـه؛

چرا برنامه ماه ماه بنیامین بهادری پخش نمی شود؟

«اجرای این برنامه تلویزیونی مانند هر برنامه دیگری منوط بـه اجازه و موافقت پزشک میرباقری معاون سیمای رسانه ملی و چارچوب محتوایی برنامه و مهمتر ازآن انتخاب مجری باید اول بـه تایید میرباقری میرسید.» مرتضی میرباقری معاون سیما مستقیماً با اجرای بنیامین بهادری مخالفت کرده‌اسـت. در ادامه این گزارش آمده اسـت؛

چرا برنامه ماه ماه بنیامین بهادری پخش نمی شود؟

«آنگونه کـه از شواهد بر می آید، شبکه سه با این فرض کـه مجوز این برنامه صادر شده و مانعی دراین مسیر وجود نخواهد داشت، زمینه‌هاي تولید برنامه و مذاکرات با عوامل و حتی مهمان ‌ها را انجام داده اسـت اما غافل از این کـه معاون سیما با حضور و استفاده از سلبریتی‌ها و هنرمندان در غیر از حوزه تخصصی خودشان مخالف اسـت.»

چرا برنامه ماه ماه بنیامین بهادری پخش نمی شود؟

فارغ از این کـه گزاره طرح شده دراین گزارش درباره مخالفت با حضور سلبریتی‌ها در مقام مجری، متضاد با رویکرد تلویزیون و معاونت سیما حداقل دریک سال گذشته بنظر میرسد، اشاره بـه غافل بودن مسئولان یکی از مهم ترین شبکه‌هاي تلویزیون از این رویکرد هم در نوع خود قابل تامل اسـت.

چرا برنامه ماه ماه بنیامین بهادری پخش نمی شود؟

بنابر نوشته روزنامه جام‌جم، تولید و پخش «ماه ماه» بطور کامل متوقف شده اسـت و تلویزیون قصد دارد برای بعد از این حضور سلبریتی‌ها در قاب سیما را ضابطه‌مند کند. پیشگیري از اجرای بنیامین بهادری در ماه رمضان هم بـه‌عنوان «گام اول» دراین مسیر توصیف شده‌اسـت.

چرا برنامه ماه ماه بنیامین بهادری پخش نمی شود؟

باید دید آیا رویکرد تازه معاونت سیما در ادامه حضور چهره‌هایي هم چون محمدرضا گلزار، حمید گودرزی، دانیال عبادی، امیرعلی دانایی، پژمان بازغی و دیگر چهره‌هایي کـه در لیست گزینه‌هاي بعدی برنامه‌سازان برای ورود بـه میدان اجرا قراردارند هم تاثیری خواهد داشت؟

 

سه شنبه 17 اردیبهشت ماه درست زمانی کـه بیننده هاي شبکه سه منتظر پخش ماه ماه با اجرای بنیامین بهادری بودند برنامه دیگری از این شبکه پخش شد و خبری از ماه ماه کـه پیش از روی آنتن رفتن درفضای مجازی کلی سرو صدا بپا کرد نبود. مسئولان معاونت سیما و شبکه سه نیز ترجیح دادند درباره این اتفاق صحبت نکنند.

چرا برنامه ماه ماه بنیامین بهادری پخش نمی شود؟

عده اي از کارشناسان مخالفت معاونت سیما با روی آنتن رفتن این برنامه را تأیید میکنند، برخی دیگر از عدم تجربه کافی بنیامین بهادری در اجرای برنامه زنده تلویزیونی خبر میدهند و تعدادی از منابع نیز متناسب نبودن نفس حضور یک خواننده در مقام مجری آن هم برای یک ویژه برنامه پیش از افطار را مهم‌ترین دلایل عدم پخش این برنامه می‌دانند.