پارس ناز پورتال

چرا کارمزد شبکه ایاس صفر می‌شود؟

چرا کارمزد شبکه ایاس صفر می‌شود؟

ایاس یک رمزارز است که بر روی بلاک چین خود  کار می‌کند. بلاک چین آن منبع باز است و قراردادهای هوشمند اضافی و برنامه‌های غیرمتمرکز (dapps) را پشتیبانی می‌کند. قابل ذکر است که هیچ کارمزد تراکنشی برای ارسال و دریافت ایاس وجود ندارد.

 

ارز ایاس با استفاده از بلاک چین منبع باز خود به نام EOSIO عمل می‌کند که توسط شرکت Block.one توسعه یافته است. این ارز دیجیتال از نظر ارزش بازار به عنوان 30 ارز دیجیتال برتر رتبه‌بندی می‌شود که تا جولای 2021 حدود 3.7 میلیارد دلار بود. بیش از 955 میلیون کوین ایاس در گردش وجود دارد. در این مقاله قصد داریم تا به شرح کامل از این رمزارز بپردازیم.

 

ایاس چیست؟

 

ایاس یک رمزارز  است که بلاک چین خود را دارد؛ EOSIO یک بلاک چین منبع باز است که هنوز در حال توسعه است و توسط شرکت Block.one رهبری می‌شود. EOS شبیه ارز بزرگتر و بلاک چین اتریوم است؛ زیرا بلاک چین آن علاوه بر ارز خود، قراردادهای هوشمند و برنامه‌های غیرمتمرکز دیگر را نیز پشتیبانی می‌کند. اما برخلاف اتریوم، تراکنش‌های ایاس نیازی به کارمزد ندارند.

 

تفاوت اصلی ایاس با سایر پروژه‌ها

 

کارمزد شبکه بیت کوین و هزینه گاز اتریوم می‌تواند گران باشد و زمان تراکنش در دوره‌های شلوغی شبکه کند می‌شود. در حالی که هدف EOS ارائه زمان تراکنش سریع‌تر بدون کارمزد داخلی است. ایاس به طور رسمی در ژوئن 2018 راه‌اندازی شد و بر اساس نرم افزار EOSIO بلاک چین سایر ارزهای دیگر را فراهم می‌کند.

چرا کارمزد شبکه ایاس صفر می‌شود؟

ویژگی‌های خاص ایاس

 

ویژگی منحصر به فرد اصلی ایاس این است که هیچ هزینه تراکنش دریافت نمی‌کند. در عوض، به ماینرها با توکن‌های جدید ایاس پاداش می‌دهد. این بدان معنی است که تورم داخلی در اکوسیستم EOS وجود دارد. کسانی که توکن‌های ایاس را به اشتراک می‌گذارند، در حالی که دیگران در حال استخراج و تراکنش هستند، ثبات ارز را فراهم می‌کنند.

 

بارت وایات، مهندس EOSIO، در یک ویدیوی یوتیوب در می 2018 گفت: «ما یک سیستم کاملاً مبتنی بر سپرده‌گذاری هستیم. آنها به سادگی هزینه منابعی را که در آن زمان استفاده می‌کنید پوشش می‌دهند.

 

هنگامی که استفاده از منابع را متوقف کردید، آن توکن‌ها را پس می‌گیرید، بدون اینکه هزینه‌ای دائمی از حساب شما دریافت می‌شود. به نوعی، ایاس بازاری را ایجاد می‌کند که در آن هرگز مجبور نیستید برای دسترسی به منابع مشترک، توکن‌های EOSIO را پرداخت کنید.

 

به دلیل نحوه کار، دارندگان توکن ایاس هزینه‌ها را به اشتراک می‌گذارند، زیرا توکن‌های جدید ایجاد شده شناوری بازارش را افزایش می‌دهد. اجرای یک شبکه بدون هزینه ممکن است ایاس را برای تعداد زیادی از کاربران جذاب کند.

 

کارمزد شبکه ایاس

 

حقیقت این است که اگر شما یک توکن بر بستر بلاک چین اتریوم داشته باشید، مثلاً تتر ERC20، باید کارمزد تراکنش‌های خود در این شبکه را با اتریوم پرداخت کنید. ارزی که نه تنها ارزان نیست، بلکه حتی انجام تراکنش در آن سریع نیست. در عوض، شما صرفاً با داشتن توکن ایاس، به عنوان سهام‌دار شبکه، امکان انجام تراکنش بدون پرداخت کارمزد را خواهید داشت.

 

چگونه ایاس را استخراج کنیم؟

 

ایاس از الگوریتم اجماع اثبات کار (PoW) مانند بیت کوین استفاده نمی‌کند، جایی که می‌توانید برای اجرای یک ماینر هزینه دریافت کنید. در عوض، EOS به سیستمی به نام «اثبات سهام (PoS)» متکی است. اثبات سهام متکی به تولیدکنندگان بلاک است که شبکه به آنها رأی داده تا عملیات بلاک چین را به نمایندگی از آن انجام دهند.

 

در حالی که این امر برخی از عملیات بلاک چین را بیشتر از رقبا متمرکز می‌کند، مقیاس بهتر و حجم تراکنش‌های بالاتر را نسبت به برخی دیگر نیز امکان‌پذیر می‌کند. همچنین سازگارتر با محیط زیست است، زیرا رایانه‌های کمتری کار می‌کنند و انرژی مصرف می‌کنند تا شبکه را فعال نگه دارند.

 

با این حال، ممکن است تضاد منافع وجود داشته باشد؛ زیرا Block.one تأثیر زیادی بر روی اینکه چه کسی کار را انجام می‌دهد و پرداخت توکن‌های جدید EOS را دریافت می‌کند، دارد. Block.one یکی از مالکان اصلی توکن‌های EOS است و بنابراین بیشترین رای را در تولیدکنندگان بلاک آینده به دست می‌آورد. حتی می‌تواند به خودش رای دهد و بخش بزرگی از پای کارمزد تراکنش را به خود اختصاص دهد.

 

نحوه خرید ایاس و سرمایه گذاری در آن

 

اگر قصد خرید ایاس یا سرمایه‌گذاری در آن را دارید، ساده‌ترین راه از طریق یک صرافی بزرگ ارزهای دیجیتال است. EOS به طور گسترده پشتیبانی می‌شود، بنابراین خرید ایاس با استفاده از صرافی‌هایی مانند والکس یا هر جایی که سبد ارزهای دیجیتال خود را نگهداری می‌کنید آسان است.

 

کیف پول نگهداری ایاس

 

اگر قصد خرید EOS داشته باشید، مانند هر ارز دیجیتال دیگری، به یک کیف پول رمزنگاری نیاز دارید. به دلیل محبوبیت آن، خواهید دید که EOS به طور کلی توسط طیف گسترده‌ای از کیف پول‌های نرم افزاری و سخت افزاری به خوبی پشتیبانی می‌شود.توجه داشته باشید از رمزهای عبور قوی و عادات امنیتی خوب دیجیتالی برای ایمن نگه داشتن ارز دیجیتال خود استفاده کنید.

 

زمان معاملات برای خرید EOS

 

بر اساس صرافی کریپتوکارنسی کراکن، زمان تراکنش‌های EOS تقریباً آنی است. سیستم PoS نمایندگی شده توسط ایاس نیازی به تاییدیه ندارد. به محض اینکه تراکنش وارد شبکه شد، روی بلاک چین فعال می‌شود که در یک چشم به هم زدن اتفاق می‌افتد.

 

اتفاقات قابل توجه ارز ایاس

 

EOS یک رمزارز بنیادی قابل اعتماد است. با این حال، چند مورد سیاه در کارنامه دائمی خود دارد. شرکت پشتیبان ایاس، Block.one، در جزایر کیمن ثبت شده است و زمانی که توکن‌های EOS در ژوئن 2017 عمومی شدند، بیش از 4 میلیارد دلار جمع آوری کرد.

 

اجرای یک فروش اوراق بهادار ثبت نشده از طریق عرضه اولیه کوین ایاس ICO با این حال، امروزه ایاس بدون محدودیت در حال راه اندازی است و به نظر می‌رسد این شکایت در گذشته بوده است.همچنین ارتباط Block.one با پیتر تیل، بنیانگذار پی پال نیز قابل توجه است.

 

در ماه مه 2021، Block.one یک شرکت تابعه جدید به نام Bullish Global را معرفی کرد که بر یک صرافی جدید ارزهای دیجیتال مبتنی بر بلاک چین به نام Bullish تمرکز دارد. Thiel به همراه چندین شرکت دیگر در زیرمجموعه جدید سرمایه گذاری کردند. پس از اعلام، قیمت ایاس افزایش یافت و در اواخر روز در 11 مه 2021 به 14.37 دلار رسید؛ فقط دو ماه بعد، قیمت EOS اندکی کمتر شد.

 

جمع‌بندی

 

ایاس یک بلاک چین است که از قرارداد‌های هوشمند و برنامه‌های غیرمتمرکز پشتیبانی می‌کند و از اثبات سهام نمایندگی شده استفاده می‌کند. و بطور کلی تنها 21 نود دارد به همین دلیل بسیاری این پروژه را متمرکز می‌دانند. شما می‌توانید بررسی قیمت ایاس را به صورت روزانه از اینجا انجام دهید و با توجه به تحلیل‌های قیمتی به دست آمده، نسبت به خرید ایاس اقدام کنید و سرمایه‌گذاری انجام دهید.