پارس ناز پورتال

چطور در ارز دیجیتال روی طلا سرمایه گذاری کنیم؟

چطور در ارز دیجیتال روی طلا سرمایه گذاری کنیم؟

آیا تابه‌حال به مشکلات سرمایه‌گذاری روی طلا به‌صورت سنتی فکر کرده‌اید؟ ما در این مقاله می‌خواهیم تا شما را با یکی از جدیدترین روش‌های سرمایه‌گذاری در بازار ارز دیجیتال و طلا آشنا کنیم.

 

همان طور که در مقاله “پکس گلد، روشی نوین و قابل اطمینان برای سرمایه‌گذاری روی طلا” گفتیم، ارز دیجیتال پکس گلد به‌عنوان یکی از معتبرترین استیبل‌ کوین‌ها با پشتوانه طلا شناخته می‌شود که بسیاری از افراد در بازار ارزهای دیجیتال را به خود جذب کرده است و مزایای سرمایه گذاری روی طلای دیجیتال را به نمایش گذاشته. این توکن در بسیاری از صرافی‌های معتبر دنیا لیست شده و شما نیز می‌توانید از طریق صرافی والکس اقدام به خرید آن کنید.

 

سرمایه‌گذاری روی طلا در واقعیت

طلا از گذشته به‌عنوان یکی از کالاهای سرمایه‌ای در جوامع بشری شناخته می‌شد. بسیاری از افراد برای حفظ ارزش پول خود اقدام به خرید طلا می‌کنند. فلز طلا باتوجه‌به دلایلی مانند درخشندگی، زیبایی و کمیاب بودن، همواره از ارزش قیمتی بالایی برخوردار بوده است.

 

این ارزش بالا در تمام نقاط دنیا نیز برقرار بود، به‌گونه‌ای که یکی از معیارهای ثروت افراد در گذشته، میزان طلای ذخیره‌شده در خانه‌هایشان بود. امروزه نیز افراد با سرمایه‌گذاری روی اشکال مختلف طلا، سعی در حفظ ارزش سرمایه خود دارند. در کشور ما این فلز ارزشی به اشکال زیر به مردم عرضه می‌شود.

 

* سکه

* شمش

* طلای آب‌شده

* طلای زینتی

* طلای کم اجرت یا دست‌دوم

 

خرید طلا و انبار کردن آن در خانه ریسک‌هایی مانند خطر ازدست‌دادن طلا را به دنبال دارد. از طرفی شما با خرید طلای فیزیکی مبالغی بابت مالیات و حق‌الزحمه سازنده را نیز پرداخت می‌کنید.

 

اما در دنیای امروز و با پیشرفت دنیای کریپتو، توکن‌هایی با پشتوانه طلا وارد این بازار شده‌اند که شما می‌توانید به‌جای خرید طلای واقعی، روی آن‌ها سرمایه‌گذاری کنید. یکی از توکن‌ها ارز دیجیتال پکس گلد است.

چطور در ارز دیجیتال روی طلا سرمایه گذاری کنیم؟

روش آسان سرمایه گذاری در طلا

شما با خرید ارزهای دیجیتال با پشتوانه طلا می‌توانید یک روش آسان برای سرمایه‌گذاری در طلا را امتحان کنید. این ارزها که تحت عنوان استیبل کوین (Stable Coin) شناخته می‌شوند، از پشتوانه طلا برخوردارند. در واقع تمام استیبل کوین‌ها دارای پشتوانه خاصی هستند. برای مثال تتر به‌عنوان معروف‌ترین استیبل کوین، دارای پشتوانه دلار است.

 

شما می‌توانید با خرید استیبل‌ کوین‌هایی که با طلا پشتیبانی می‌شوند، به عبارتی روی طلا سرمایه‌گذاری کرده باشید. شرکت‌های سازنده این کوین‌ها معمولا انباری بزرگ از ذخایر طلا را دارا هستند که هر کوینی که بازار ارائه می‌دهند، توسط طلاهای آن شرکت پشتیبانی می‌شود؛ به عبارتی شما با خرید هر واحد از هر کوین، به میزان مشخصی صاحب طلا خواهید شد.

 

این مالکیت شما توسط قرارداد‌های هوشمند روی شبکه بلاک‌چین ثبت می‌شوند.یکی از معتبرترین کوین‌های موجود در بازار، کوین پکس گلد است که هر واحد از آن، معادل اونس طلای London Good Delivery را پشتیبانی می‌کند.

 

سرمایه گذاری در طلا با پکس گلد

پکس گلد یا PAXG یک استیبل کوین با پشتوانه طلا، ساخته شرکت آمریکایی پکسوس است. نکته جالبی که درباره تعدادی از استیبل کوین‌ها وجود دارد این است که بعضی از آن‌ها پشتوانه فیزیکی ندارند و تنها به ارزش اسمی پشتوانه خود معامله می‌شوند؛ یعنی اگر شما یک واحد از یکی از این استیبل‌ کوین‌ها را خریداری کنید، بدون پشتوانه خاصی صاحب ارزش اسمی مثلا یک انس طلا خواهید شد.

 

این موضوع برای بسیاری از افراد که با امید سرمایه‌گذاری می‌کنند نگران‌کننده است، اما خبر خوب آن است که برای هر واحد از کوین‌های PAXG، یک انس طلا در انبارهای شرکت پکسوس در نظر گرفته شده است.

 

همان‌طور که در قسمت قبل گفتیم، شما با خرید یک واحد از PAXG می‌توانید روی طلا سرمایه‌گذاری کنید. اما مزیت سرمایه‌گذاری روی طلا با پکس گلد در والکس چیست؟طبق گفته‌های شرکت پکسوس، هیچ طلای تخصیص یافته‌ای در انبار آن‌ها وجود ندارد.

 

این بدان معنا است که با خرید کوین‌های این مجموعه، مقداری طلا طبق قرارداد هوشمند در شبکه بلاک‌چین به‌ نام شما ثبت می‌شود که تنها در انبارهای شرکت پکسوس نگهداری می‌شود.

 

با این کار نه‌تنها ریسک نگهداری طلا در منزل را به دوش نمی‌کشید، بلکه با پرداخت تنها کارمزد شبکه، از هزینه‌های پنهان مانند مالیات و حق ساخت جلوگیری می‌کنید.در مورد سود شرکت پکسوس از ارائه چنین پروژه عظیمی نیز باید بگوییم که تعداد زیادی از افراد از این ارز به‌عنوان ارز مبدا برای خرید و فروش سایر ارزهای دیجیتال می‌کنند.

 

درآمد شرکت پکسوس نیز از طریق کارمزد معاملاتی این ارز دیجیتال حاصل می‌شود. به‌طوری‌که در ازای هر تراکنش، مقداری بین 0.03 تا 1 درصد مبلغ معامله‌شده را به‌عنوان درآمد خود برمی‌دارد.

 

سایر مزایای سرمایه‌گذاری پکس گلد

این محصول بسیار قابل‌اعتماد است، چراکه شرکت توسعه‌دهنده آن توسط مراجع بزرگی در کشور آمریکا مانند دپارتمان امور مالی نیویورک تایید شده‌اند. ویژگی‌های دیگر آن:

 

* ساخته‌شدن طبق استاندارد ERC-20 و مبتنی بر اتریوم

* قابلیت نقد‌شوندگی بالا؛ این توکن حتی از طرف خود پکسوس نیز بازخرید می‌شود

* هزینه بسیار پایین کارمزد نسبت به سایر توکن‌های ERC-20

* داشتن طلا بدون هزینه نگهداری!

 

این ارز دیجیتال توسط کیف پول‌های بزرگی پشتیبانی می‌شود. کیف پول‌های معروفی نظیر تراست ولت (Trust Wallet)، اتومیک ولت (Atomic Wallet)، بایننس چین ولت (Binance Chain Wallet) و متامسک (Meta Mask) از این ارز دیجیتال پشتیبانی می‌کنند. اگر قصد تهیه ارز دیجیتال گلد پکس را دارید، برای تهیه آن می‌توانید از طریق صرافی والکس اقدام کنید.

 

کلام آخر

ما در این مقاله شما را با روش سرمایه‌گذاری روی طلا در بازار کریپتو آشنا کردیم. همان‌طور که در متن خواندیم، استفاده از ارز دیجیتال پکس گلد به‌جای طلای سنتی برای سرمایه‌گذاری روی طلا بسیار گزینه جذاب‌تری است.

 

شما با خرید این توکن صاحب بخشی از طلاهای موجود در انبار شرکت پکسوس می‌شوید و بدون اینکه نیازی به مخفی کردن طلای خود در خانه یا گاوصندوق را داشته باشید، سرمایه خود را به این فلز ارزشمند تبدیل می‌کنید.

 

همان طور که در مقاله “روش نوین سرمایه گذاری در بازار جهانی طلا با نقد شوندگی بالا به وسیله ارز دیجیتال طلا (PaxG)” اشاره کردیم، اگر قصد تهیه این محصول را دارید می‌توانید آن را همین حالا از طریق صرافی والکس دریافت کنید. همچنین در صورت نیاز به کسب هرگونه اطلاعات بیشتر می‌توانید با کارشناسان مجموعه ما نیز در تماس باشید.