پارس ناز پورتال

چطور راهکاری جامع برای مدیریت استراتژیک منابع انسانی پیدا کنیم؟

چطور راهکاری جامع برای مدیریت استراتژیک منابع انسانی پیدا کنیم؟

چطور راهکاری جامع برای مدیریت استراتژیک منابع انسانی پیدا کنیم؟

آیا می‌دانستید بیش از 70 درصد افراد این روزها از طریق روش‌های آنلاین به دنبال استخدام و کاریابی هستند؟ همچنین بیش از 35 درصد از کارمندان سالیانه مشاغل خود را ترک می‌کنند و سراغ شغل‌های دیگر می‌روند.

 

حالا فکرش را بکنید که با چه سختی و دشواری باید منابع انسانی را استخدام و مدیریت کنید و از خروج آن‌ها جلوگیری کنید، چرا که به گفته 47 درصد از مدیران منابع انسانی بزرگترین چالش در مدیریت کارمندان جذب و استخدام افراد و جلوگیری از خروج آن‌هاست.

 

بنابراین یکی از وظایف و اهداف مدیریت منابع انسانی یافتن راهکاری به صرفه، سریع و کارآمد برای مدیریت استراتژیک منابع انسانی است به گونه‌ای که نرخ خروج را کاهش دهد و استخدام را در سریع‌ترین زمان ممکن پیش ببرد.

 

یافتن راهکاری جامع برای مدیریت نیروهای انسانی به کاهش هزینه‌ها و افزایش بهره‌وری می‌انجامد و کمک می‌کند که وظایف مدیریتی به بهترین شکل و در کوتاه‌ترین زمان انجام شود.

 

معیارهای تشخیص بهترین راهکار برای مدیریت منابع انسانی چیست؟

قبل از هرچیز باید بدانید که وظایف مدیریت منابع انسانی چیست و سپس آیا سیستم جامع منابع انسانی خاصی وجود دارد که بتواند مدیریت منابع انسانی را به درستی و کامل پیش ببرد یا نه.

 

از جمله وظایف مدیر منابع انسانی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

* آموزش نیروهای انسانی و برگزاری آزمون‌های دوره‌ای برای سنجش مهارت‌ها و توانایی‌های آنان

* انجام فرآیندهای جذب و استخدام نیروها

* بررسی رضایت کارمندان و مدیران به صورت دوره‌ای و برطرف کردن مشکلات احتمالی

* مدیریت عملکرد منابع انسانی

* مدیریت ارتباط میان کارمندان و مدیران با هم

* گزارش‌دهی به مدیران و ارائه پیشنهاد بر اساس شاخص‌های مدیریت منابع انسانی

چطور راهکاری جامع برای مدیریت استراتژیک منابع انسانی پیدا کنیم؟

حالا برای این‌که بتوانیم تشخصی دهیم راهکار جامع برای مدیریت استراتژیک منابع انسانی چیست باید دید چه‌قدر از این وظایف را می‌توان به کمک آن انجام داد.

 

بهترین راهکار مدیریت استراتژیک منابع انسانی چیست؟

پرس‌لاین پلتفرم آنلاینی است که به مدیران منابع انسانی کمک می‌کند بر اساس شاخص‌های عملکردی، نیروهای انسانی را با دقت و سرعت بیشتر مدیریت کنند.

 

با پرس‌لاین می‌توانید به این مزایا برسید:

 

* زمان بررسی و فرآیند جذب و استخدام نیروی انسانی را از 30 روز به یک هفته کاهش دهید!

 

* فرآیند آموزش منابع انسانی را پیش ببرید و آزمون‌‌ آنلاین برگزار کنید و در عرض چند دقیقه از کارمندان آزمون بگیرید و با تصحیح خودکار آزمون، نتیجه را در قالب گزارش‌های کامل دریافت کنید.

 

* از انواع فرم‌های رضایت‌سنجی کارکنان برای بررسی رضایت دوره‌ای منابع انسانی استفاده کنید و گزارش‌های دقیق دریافت کنید.

 

* از انواع پرسشنامه 360 درجه مدیران برای بررسی عملکرد مدیران استفاده کنید.

چطور راهکاری جامع برای مدیریت استراتژیک منابع انسانی پیدا کنیم؟

* از بخش گزارش پرس‌لاین برای ارائه انواع تحلیل و گزارش استفاده کنید و گزارش‌های خود را در قالب جدول و نمودار و چارت و پای ارائه کنید.

 

* وفاداری و اشتیاق شغلی کارمندان را در کمترین زمان ممکن بسنجید و در صورت وجود مشکلی آن را برطرف کنید تا منجر به خروج کارکنان از سازمانتان نشود.

چطور راهکاری جامع برای مدیریت استراتژیک منابع انسانی پیدا کنیم؟

* اگر قرار است آموزشی دهید، پیش از آن ارزیابی‌های لازم را انجام دهید و سپس برای تخمین اثربخشی آن از پرسشنامه‌های مختلف کمک بگیرید.

 

مزایای پرس‌لاین برای مدیران منابع انسانی چیست؟

مدیران منابع انسانی زیادی تا امروز از پرس‌لاین برای مدیریت استراتژیک نیروهای خود استفاده کرده‌اند. از جمله دلایلی که آن‌ها برای این انتخاب داشته‌اند می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

* به کمک پرس‌لاین زمان بررسی و استخدام نیروها را از یک ماه به یک هفته کاهش داده‌اند.

 

* به کمک پرسشنامه ارزیابی 360 درجه کارکنان و پرسشنامه رضایت سنجی کارکنان، عملکرد کارمندان را در کمتر از یک روز می‌سنجند و با افزایش رضایت کارمندان، بهره‌وری آن‌ها را افزایش می‌دهند.

 

* به کمک ارزیابی پیش از استخدام، زمان کمتری برای مصاحبه قرار می‌دهند و گزینه‌های بهتری برای مصاحبه معرفی می‌کنند.

 

* به کمک فرم آنلاین استخدام، رزومه افراد را به راحتی دریافت می‌کنند، مشخصات او را بررسی می‌کنند و نهایتا هم افراد را می‌توانند به راحتی دسته‌بندی کنند.

 

* به کمک این راهکار جامع می‌توانند انواع ارزیابی وفاداری، ارزیابی مدیران و ارزیابی عملکردی را با حداقل هزینه انجام دهند.

 

* از خروج کارکنان به کمک ارزیابی‌های مختلف جلوگیری کنند و در صورت خروج هم با پرسشنامه‌های آمادگی برای خروج، دیگر کارکنان را آماده می‌کنند بدین ترتیب می‌توانند چالش‌های مرتبط با خروج کارکنان را مدیریت کنند.

 

* زمان آماده‌سازی گزارش برای مدیران را تقریبا صفر کرده‌اند چراکه می‌توانند تمام این گزارش‌ها را به صورت آماده از پرس‌لاین دریافت کنند.

چطور راهکاری جامع برای مدیریت استراتژیک منابع انسانی پیدا کنیم؟

نتیجه‌گیری

اگر مدیر منابع انسانی هستید و قصد دارید به بهترین شکل ممکن کارمندان مجموعه خود را مدیریت کنید و وفاداری و بهبود عملکرد آن‌‎ها را برای سازمان تضمین کنید باید از پرس‌لاین به عنوان راهکاری جامع در جهت انجام انواع پرسشنامه و ارزیابی استفاده کنید. فرم‌های استخدام و ارزیابی پیش از استخدام را با پرس‌ لاین بسازید و نهایتا هم از گزارش‌های آن در جهت تسریع فرآیندها و امور خود استفاده کنید.