پارس ناز پورتال

چند ایده برای طراحی نورپردازی و دکوراسیون داخلی اتاق خواب

مجموعه : دکوراسیون
چند ایده برای طراحی نورپردازی و دکوراسیون داخلی اتاق خواب

نورپردازی مناسب احتمالا مهم ترین تصمیمی است که هنگام تغییر دکوراسیون اتاق می گیرید. اتاق خواب مکانی برای آرامش، استراحت و خواب است اما اتاق خواب های امروزی در بسیاری از خانه ها اغلب فضاهای چند منظوره هستند که شامل یک فضایی برای میز کامپیوتر، تجهیزات ورزشی و قسمتی برای مطالعه می شوند.

 

این بدان معنی است که فضای خواب شما ممکن است نیاز داشته باشد با نورپردازی فراتر از چراغ‌های رومیزی سنتی یا لامپ های آویز از سقف، تغییر کند. نکات زیادی برای طراحی دکوراسیون به همراه نورپردازی وجود دارد که رعایت آن ها تغییرات چشمگیری را در فضای شما ایجاد می کند.

 

شرکت هنر و تجارت آسام با در نظر گرفتن تمام عوامل موثر بر دکوراسیون داخلی و با ارائه محصولات با کیفیت ترک و اروپایی در زمینه کاغذ دیواری اتاق خواب، پارچه مبلی و پارچه دیواری به شما برای رسیدن به هدف خود که زیبایی بیشتر فضای موردنظرتان است، می کوشد. در همین راستا برای آشنایی بیشتر شما درباره دکوراسیون داخلی و اهمیت نورپردازی در آن مقاله زیر را برایتان آماده کردیم.

 

اهمیت نور پردازی در دکوراسیون داخلی اتاق خواب

این روزها که معمولا فضاها در خانه ها کاربردهای مختلفی دارد، می‌توان از اتاق خواب برای استفاده ای فراتر از خواب شبانه استفاده کرد. با اضافه کردن یک صندلی ساده در اتاق خواب یا مبل راحتی و یک میز کناری کوچک، می توانید از آن برای انجام کارهای شخصی، مطالعه، ورزش یا استراحت استفاده کنید.

 

نور مناسب فضایی آرام را در اتاق خواب شما ایجاد می کند. طراحی مناسب نورپردازی می تواند روحیه شما را بالا ببرد، به آرامش شما کمک کند و حتی ممکن است شما را برای یک خواب آرام آماده کند. اگر نورپردازی با دقت انجام شود، می تواند تضمین کند که فضای خواب شما مکانی برای آرامش و زیبایی است.

 

اصول کلی در نورپردازی اتاق خواب

همه چیز به آنچه می خواهید انجام دهید و آنچه قبلاً وجود دارد بستگی دارد. منابع روشنایی در یک اتاق باید متنوع باشند و لایه هایی از نور را در مناطق مختلف اتاق برای کارهای مختلف فراهم کنند. منابع روشنایی باید ترکیبی از چند لایه نور  مانند نورهای تاکیدی، نورهای وظیفه و نور محیطی باشند.

 

برای انتخاب چراغ های اتاق می توانید به رنگ و طرح کاغذ دیواری اتاق خواب، تخت، فرش و سایر اکسسوری ها دقت کنید.به یاد داشته باشید که نورپردازی صحیح اتاق به حفظ تعادل بستگی دارد. سعی نکنید نور زیادی به اتاق اضافه کنید.

 

سایه‌ها یا فضاهای تاریک‌تر بین نواحی روشن‌شده با لامپ به ایجاد عمق و کنتراست کمک می‌کند که به اتاق زیبا بیشتری می بخشند.چراغ‌های رومیزی که در اندازه‌ها و سبک‌های مختلف موجود هستند، درخششی خاص ایجاد کرده و به یک فضاهای خاصی در اتاق خواب شما کمک می‌کنند.

 

لامپ های دیواری یا دیوارکوب ها می توانند ناحیه وسیع تری را برجسته کرده و به نمایش آثار هنری نیز کمک کنند.لامپ های دیواری درخشش و نور گرمی را در یک منطقه بزرگ ایجاد می کنند و زیبایی فضا را دو چندان می کنند. با اینکار دکوراسیونی را که قبلاً داشته اید تکمیل می شود.

 

همچنین ترکیبی از لامپ های دیواری و رومیزی اغلب راهی مناسب برای طراحی نور پردازی و تغییر دکوراسیون برای اتاق خواب است. به این ترتیب می‌توانید برخی از آنها را متناسب با نیازهای خاص خود تغییر دهید. علاوه بر این سایر وسایل اتاق مانند رنگ کاغذ دیواری اتاق خواب، لوستر، مبلمان، تخت و نحوه چیدمان هر یک در طراحی نورپردازی و دکوراسیون بسیار مهم می باشد.

چند ایده برای طراحی نورپردازی و دکوراسیون داخلی اتاق خواب

چند ایده برای طراحی نورپردازی و دکوراسیون داخلی اتاق خواب

 

با شدت نور ها بازی کنید.

برای اینکار می توانید از بازتاب نورها و دستگاه کاهنده نور کمک بگیرید. بازتاب نور روی دیوار یا وسایل اتاق یکی از روش های جذاب نورپردازی در اتاق خواب می باشد.

 

برای ایجاد چنین نورهای، دیمر گزینه خوبی است؛ زیرا نور ملایمی در اتاق ایجاد می کند. همچنین برای تزیین و زیبایی اتاق خواب چراغ های دکوراتیو نیز گزینه های خوبی هستند. این چراغ حتی وقتی خاموش هم باشند زیبایی را به فضا منعکس می کنند.

 

سقف اتاق خواب را با نورهای مخفی زیباتر کنید.

یکی از روش های جدید و مدرن نورپردازی منزل استفاده از نور مخفی در سقف است که بسیار مورد توجه طراحان قرار گرفته است. نورپردازی در رنگ های مختلف و طراحی سقف کاذب برای قسمت های مختلف خانه و اتاق خواب همیشه ایده ای جذاب می باشد.

 

به کاربردن لایه بندی های نور

شما می توانید با ترکیب انواع طراحی نورپردازی فضای مهم یک اتاق خواب را لایه بندی کنید. این ویژگی برای هر فضای اتاق خواب به خصوص اتاق های بزرگ کاربردی است. علاوه بر چراغ‌های کنار تخت برای مطالعه می‌توانید برای نورپردازی غیرمستقیم و چراغ‌های دیواری یا چراغ‌های فرورفته برای قسمت کمد و میز آرایش اتاق خواب بسیار انتخاب درستی باشند.

 

چراغ مطالعه برای اتاق خواب

قرار دادن چراغ مطالعه نوعی نورپردازی برای انجام فعالیت های مهم قبل از خواب مانند مطالعه و کارهای شخصی است. بهتر است، لامپ چراغ های مطالعه را رنگ های ملایم و روشن انتخاب کنید تا چشم شما اذیت نشود. اگر غیر از چراغ مطالعه، در اطراف تخت خود لامپ دیگری دارید بهتر است رنگ آن لامپ ها را  از طیف رنگ های گرم انتخاب کنید.

 

همچنین این نکته را نیز فراموش نکنید که برای داشتن خوابی آرام فضای اتاق خواب باید تا حدی تاریک باشد. انتخاب لامپ های کوچک با نور خیلی ملایم برای زمان خواب مناسب ترین گزینه هستند.

 

استفاده از چراغ های رنگی و تزیینی برای زیباتر شدن اتاق خواب

 

یک اتاق خواب با نورهای مختلف منعکس کننده سلیقه و ذوق شما است و اتاق خواب شما را از حالت یکپارچگی و یکنواختی خارج می کند. چراغ‌های نئونی یکی از جدیدترین انواع لامپ های برای نورپردازی هستند که با خاموش شدن سایر چراغ‌ها، محیطی خیره‌کننده و زیبا ایجاد می‌کنند.

 

استفاده از این چراغ ها به خصوص برای اتاق خواب کودکان همیشه ایده جالبی می باشدو کودکان بسیار از آن ها استقبال می کنند. در کنار این چراغ ها با انتخاب یک کاغذ دیواری اتاق خواب جذاب، هیجانی خاص به اتاق کودک خود بدهید. اگر هزینه و قیمت تمام شده دکوراسیون برایتان مهم است نگران نباشید، با وجود این همه تنوع و قیمت کاغذ دیواری مختلف حتما طرح دلخواه خود را پیدا می کنید.

چند ایده برای طراحی نورپردازی و دکوراسیون داخلی اتاق خواب

سخن پایانی

طراحی نور مناسب اتاق خواب برای کمک به آرامش و داشتن یک خواب خوب در شب بسیار مهم است. علاوه بر این هر فردی دوست دارد اتاق شخصی خود را به سبک و شیوه خاص خودش تغییر دهد. اینجاست که طراحی دکوراسیون به همراه نورپردازی می تواند تغییرات چشمگیری در فضای اتاق خواب شما ایجاد کند.

 

همچنین توجه ویژه به قسمت های خاص اتاق مثل محل مطالعه، محل تعویض لباس یا میز آرایش بسیار مهم می باشد و لازم است که در هنگام طراحی دکوراسیون داخلی به نور این قسمت ها توجه ویژه شود.

 

چنانچه درباره تغییر دکوراسیون اتاق خواب خود دچار تردید هستید و نمی دانید از کجا شروع کنید، می توانید با مشاورین شرکت هنر و تجارت آسام تماس گرفته و راهنمایی های لازم از ما بخواهید.