پارس ناز پورتال

چند بازی بسیار هیجانی برای نوروز فرسایشی

چند بازی بسیار هیجانی برای نوروز فرسایشی

چند بازی بسیار هیجانی برای نوروز فرسایشی

عید نوروز را عده ای با دیدن جدیدترین فیلم ها، خواندن کتاب های خوانده نشده یا گذراندن دو هفته با دنیای دیجیتال. بازی های ویدئویی در هر سبکی و مناسب هر سلیقه ای آن قدر متنوع هستند که بتوان چندین روز روی آنها حساب باز کرد و یک تعطیلات هیجان انگیز ساخت. ما به شما 10 بازی را معرفی می کنیم که بتوانید به تنهایی یا همراه دوستان و خانواده تعطیلات نوروز را با آنها مشغول باشید.

 

1- جنگ در اتاق پذیرایی

«بلک آپس» یک پیشنهاد ویژه برای علاقه مندان به بازی های اکشن دسته جمعی است اگر تجربه بازی های اکشن را به صورت چندنفره داشته باشید مطمئنا دیگر کم تر سراغ بازی های تک نفره می روید. کمی با اینترنت سر و کار داشته باشید حتما می دانید که این روزها وضعیت سرعت آن، چندان بد نیست و امکان بازی آنلاین با با افرادی از سایر نقاط جهان هم فراهم است؛ پیش نیازش هم یک خط تلفن و یک سرویس اینترنت مورداعتماد و بدون قطعی است.

چند بازی بسیار هیجانی برای نوروز فرسایشی

 بهترین پیشنهاد ما به شما برای یک بازی اکشن در چنین حاتلی Black Ops 3 (بلک آپس) است. گرافیک عالی، سلاح های هیجان انگیز و میحط های بی نظیر برای تجربه یک نبرد واقعی در این بازی فراهم است و فرقی نمی کند نقش شما یک خط شکن نترس باشد یا یک تک تیرانداز حرفه ای؛ با بلک آپس از تجربه بازی چندنفره لذت خواهی برد.

 

نکته مثبت دیگر ماجرا هم این است که اگر چند لپ تاپ دارید که همه قابلیت اجرای بازی را دارند می توانید همه را با هم به صورت یک شبکه خانگی درآورید و جنگ را با افراد فامیل یا دوستان به میان اتاق پذیرایی بکشانید! بلک آپس برای کنسول های پلی استیشن و Xbox و هم چنین PC عرضه شده و همه می توانند به راحتی از آن استفاده کنند.

 


 

2- غولت را بساز و حریف بطلب!

«وار کرفت» یک بازی هیجان انگیز آنلاین و مبارزه ای، در دنیای خیالی است «وار کرفت» (World of War Craft) یکی از اولین تجربه های همه گیمرهای ایران است. در دوره ای که گیم نت ها تازه یکی یکی سر خیابان ها و کوچه ها سبز می شدند معمولا دو انتخاب بیش تر برای بازیکنان وجود نداشت، یکی از این دو انتخاب در کنار بازی «کانر استرایک، وارکرفت بود. 

چند بازی بسیار هیجانی برای نوروز فرسایشی

وارکرفت داستان مبارزه در سزمین های خیالی و با موجودات عجیب و غریب است و پیوند آن با بازی های آنلاین ترکیبی را به وجود آورده که حالا بعد از گذشت دوازده سال از زمان عرضه اولین نسخه اش هنوز بین بسیاری از بازیکنان سراسر جهان طرفدار دارد.

 

برای معتاد شدن به وارکرفت تنها باید یک شخصیت بسازید و بعد در دنیای بی پایان بازی دنبال حریف بگردید و با شکست دادن آن ها که گاهی با شمشیر و ینزه به شما حمله می کنند و گاهی هم در قالب یک اژدها رودرروی تان قرار می گیرند امتیاز جمع کنید و مهارت هایتان را افزایش دهید و به این تتیب به یک غول در بازی تبدیل شوید.

 

مطمئنا با تماشای تبدیل شدن تدریجی شخصیت ضعیفی که در ابتدا ساخته بودید به یک جنگ جوی قدرتمند، اشتیاق بیش تری برای ادامه داستان بازی پیدا خواهید کرد. بای بازی وارکرفت هم به یک رایانه با مشخصات سخت افزاری متوسط و البته یک خط اینترنت مطمئن نیاز دارید.

 


 

3- قهرمان ماموریت های ناممکن شو

اگر دل تان می خواهد یک تبهکار واقعی را در ماموریت های خطرناکی هدایت کنید، «جی تی اِی» بهترین گزینه است! GTA V نیازی به تعریف ندارد. احتمالا هرکسی که تجربه بازی های ویدئویی را داشته باشد حداقل یک بار برای چند دقیقه هم که شده آن را امتحان کرده است. شما در «جی تی ای» باید یک شخصیت بسازید. شخصیتی که از محله های فقیر شهر کارش را شروع می کند و حتی در ابتدای بازی لباس را شروع می کند و حتی در ابتدای بازی لباس مناسبی هم برای گشتن در شهر ندارد.

چند بازی بسیار هیجانی برای نوروز فرسایشی

اما به تدریج با قبول کردن ماموریت های مختلف و جمع کردن پول هایی که از این راه به دست می آورد می تواند به یک میلیاردر تبدیل شود. هر چقدر سطح شما در بازی بالاتر برود ماموریت هایی که باید انجام دهید سخت تر و پولی که از طریق انجام مامرویت های عمدتا تبهکاری به دست می آورید هم بیش تر می شود. جی تی ای دنیای بی نظمی دارد که احساسات آشوب گرانه و سرکوب شده هرکسی را می تواند تحریک کند.

 

در این بازی، اگر محل زندگی تا با جایی که باید ماموریت را انجام دهید فاصله دارد، می توانید ماشین یکی از رهگذران را به زور از او بگیرید و البته سابقه تان را در اداره پلیس خراب کنید! ماموریت های متعدد با وسایلی مانند هواپیما، هلیکوپتر، قایق و ابزار و سالح های مختلفی که در این بازی در اختیار دارید در کنار خط داستانی عالی باعث هیجان انگیزتر شدن جی تی ای می شوند و می توانند دوست داران بازی های کامپیوتری را ساعت ها درگیر کنند.

 


 

4- نود دقیقه بیم و امید

چه پیشنهادی بهتر از «فیفا 16» برای عشق فوتبالی ها؟

چند بازی بسیار هیجانی برای نوروز فرسایشی

هیچ لیست بازی ای بدون اینکه یک فوتبال هم در آن نباشد کامل نیست؛ FIFA16 یکی از بهترین نسخه های این رسی و جزو بهترین بازی های ورزشی تاریخ بازی های ویدئویی به حساب می آید. تمرکز اصل سری فیفا روی گیم پلی و شبیه سازی حرکت های بازیکنان است که در نسخه سال 2016 به اوج خود رسیده. تمام حرکات و تکنیک های بازی بازیکنان فیفا 16 کاملا مشابه فوتبال واقعی است و همین باعث تجربه ای بی نظیر در آن می شود.

 

هوش مصنوعی حریفان بسیار بالاست و سیستم های دفاع و حمله براساس اصول بازی واقعی طراحی و اجرا می شود. جدا از این موارد، گرافیک بازی نیز بسیار عالی و بدون نقص است و از طراحی چهره بازیکنان گرفته تا نحوه حرکت توپ روی زمین و البته شیوه بازی در شرایط آب و هوایی مختلف همگی در بهترین سطح قرار دارند.

 

در فیفا 16 به جز بازی های دوستانه و دونفره می توانید روی بخش مربی گری هم حساب کنید. البته پیشنهاد می کنیم مربی گری را با تیم های رئال مادرید و بارسلونا شروع نکنید و سراغ یک تیم ضعیف تر در لیگ های پایین تر یا کشورهای ناشناخته تر بروید تا به خوبی با استرس و هیجان مربی ها و تلاش شان برای صعود به لیگ های بالاتر و قهرمانی با دست های خالی آشنا شوید.

 


 

5- گاز بده و سبقت بگیر

با «نید فور اسپید 2015» در خیابان ها و جاده های شهری مسابقه ماشین سواری راه بیاندازید «ماشین» همیشه پای ثابت فهرست بازی های پرطرفدار در جمع های چند نفره است و معروف ترین این بازی های هم سری Need for Speed. در سال های اخیر این سری نتوانست انتظارات را به خوبی برآورده کند و بعد از شاهکار Most Wanted دیگر درخشش خصای از سازندگان نید فور اسپید دیده نشد.

چند بازی بسیار هیجانی برای نوروز فرسایشی

به همین دلیل عنوان های دیگری مانند Project Cars توانستند بخشی از بازار را در اختیار بگیرند. اما «نید فور اسپید 2015» تلاش کرده است دوباره به دوره باشکوه این بازی برگردد و طرفدارانش را راضی کند.یکی از بزرگ ترین ویژگی های این سری قابلیت مسابقه دادن در خیابان ها و جاده های داخل شهر است که در برابر بازی هایی مانند Project Cars و محدودیت آن ها به مسابقه در پیست قرار می گیرد.

 

تعداد ماشین های ثبت شده در بازی، گرافیک بی نظیر و خیره کننده محیط، خط داستانی قابل قبول و البته آهنگ های بسیار عالی که همیشه جزو مزیت های نید فور اسپید بوده است باعث می شود این بازی یکی از بهترین پیشنهادها برای پرکردن اوقات خالی به شمار می رود.

 


 

6- آدرنالین ترشح کن و کالری بسوزان!

«مورتال کامبت» یک پیشنهاد جذاب برای علاقه مندان به بازی های دونفره و راندی است. «مورتال کامبت» (Mortal Combat X) یکی از قدیمی ترین بازی هایی است که از دوره سگا» در ذهن ها باقی مانده است و سازندگان آن هر بار با انجام تغییراتی و افزایش گرافیک بازی آن را برای حضور در کنسول های جدیدتر بهینه کرده اند.

چند بازی بسیار هیجانی برای نوروز فرسایشی

مورتال کامبت یک بازی مبارزه ای دو نفره و راندی است که آدرنالین هر بازیکنی را به شدت افزایش می دهد! هر بازیکن یکی از شخصیت های موجود در بازی را انتخاب می کند و بعد در یک محیط رعب انگیز مبارزه آغاز می شود. هر کسی برنده دو راند باشد بازی را به نفع خود تمام می کند. البته این تعریف ساده نمی تواند تمام هیجان بازی را مشخص کند.

 

در کامبت تکنیک های مبارزه ای متعددی وجود دارند که با کلیدهای ترکیبی اجرا می شوند و دانستن آن ها یکی از رمزهای موفقیت در بازی است. هم چنین یک بخش داستان هم در بازی وجود دارد که بازیکنان می توانند در یک تیم دونفره در آن رحله به مرحله با حریفان مختلف مبارزه کنند و در نهایت به بیگ باس یا همان غول مرحله آخر برسند.

 

البته به یک نکته مهم هم باید دقت کرد؛ خشونت بالای بازی آن را برای کودکان و حتی نوجوانان نامناسب کرده است. در نتیجه اگر این بازی را برای تعطیلات انتخاب می کنید بهتر است آن را برای ساعت های انتهایی روز کنار بگذارید.

 


 

7- بولینگ در خانه

اگر دوست دارید با دستگاه هوشمند شناسایی حرکت و صدا نوروز مفرحی را در خانه تجربه کنید بروید سراغ تکنیک «بولینگ» یکی از بهترین و متفاوت ترین انتخاب ها برای کینکت، «بولینگ» (Brownswick Pro Bowling) است؛ کینکت که دستگاهی هوشمند برای شناساییی حرکت و صدا است را می توان یک انقلاب کوچک در دنیای بازی های ویدئویی به حساب آورد.

چند بازی بسیار هیجانی برای نوروز فرسایشی

در فاصله بین بازی های کلاسیک که با کنترلر انجام می شوند و بازی های مدرنی که نیاز به دستگاه و هدست های واقعیت های مجازی دارند و هنوز به صورت کاربردی وارد بازار نشده اند، کینکت به خوبی نقش واسطه را اجرا می کند و به همین دلیل حتی افرادی که قبلا به بازی های ویدئویی علاقه نذاشتند هم دوست دارند چند ساعتی را به تجربه این بازی ها بگذرانند.

 

در حال حاضر عنوان های مختلفی برای کینکت عرضه شده که از والیبال و دوچرخه سواری گرفته تا بازی های مبارزه ای مانند بوکس و بازی های ورزشی مانند گلف را شامل می شوند اما یکی از بهترین آن ها بولینگ است؛

 

چه چیزی بهتر از بازی بولینگ می تواند یک جمع خانوادگی از پدر و مادرها و بزرگ ترهای فامیل گرفته تا بچه ها را سرگرم کند؟ گرافیک بازی در حد قابل قبولی است و استفاده از کینکت جذاب ترین ویژگی آن به حساب می آید. کافی است بازی را اجرا کنید و بعد در تیم های چندنفره یک مسابقه خانوادگی را بیندازید و برای چندین سال از یک مهمانی هیجان انگیز و متفاوت خاطره خوبی داشته باشید.

 


 

8- شمشیربازی با میوه ها

«فروت نینجا» یک بازی ساده و هیجان انگیز است اگر فکر می کنید برای لذت بردن از بازی های ویدئویی حتما به یک رایانه قدرتمند یا یک کنسول خانگی نیاز دارید باید بدانید که اشتباه می کنید. Fruit Ninja (فروت نینجا) یکی از مشهورترین بازی هایی است که می تواند لحظات شادی را بدون این امکانات، برای بازیکنان رقم بزند.

چند بازی بسیار هیجانی برای نوروز فرسایشی

شاید با داستان یک خطی این بازی آشنا باشید؛ در فروت نینجا صفحه ای روبروی شما قرار دارد که میوه هایی از اطراف کادر وارد آن می شوند و شما باید خیلی سریع با کشیدن انگشت تان روی صفحه که در نقش شمشیر ظاهر می شود میوه ها را خرد کرده و امتیاز جمع کنید.

 

پیشنهاد ما به شما این است که حالت دونفره بازی را هم امتحان کنید. اگر یک تبلت یا یک گوشی 5.5 اینچی و بزرگ تر دارید می توانید در بازی صفحه را به دو بخش تقسیم کنید و بعد با دوستان فروت نینجای دونفره را امتحان کنید.

 

در هنگام بازی هم نیازی به رعایت اصول جوان مردانه نیست و می توانید تمام بمب هایی که روی صفحه حریفتان ظاهر میشود را منفجر کنید و بحثی هیجان انگیز راه بیندازید! فروت نینجا برای پلتفرم های اندروید و iOS عرضه شده و تقریبا روی تمام گوشی های این دو سیستم عامل به راحتی اجرا می شود.

 


 

9- بازی با هیدروژن و هلیوم

«اتم ها» یک بازی ذهنی جذاب برای آن هایی است که می خواهند دقت و تمرکز خود را به چالش بکشند Atomas (اتم ها) یک بازی گم نام و البته اعتیادآور است که باید آن را در سکوت و با تمرکز تجربه کنید. یادگرفتن نحوه اجرای بازی بسیار ساده است اما حرفه ای شدن در آن به ساعت ها بازی و آشنا شدن با تکنیک های مختلفش نیاز دارد.

چند بازی بسیار هیجانی برای نوروز فرسایشی

در بازی اتم ها یک دایره رو به روی شماست که عناصر هیدروژن و هلیوم به صورت گوی های کوچکی روی آن قرار دارند و هر بار یک گوی دیگر با یک اتم دیگر با عدد اتمی نزدیک به اتم های روی دایره اصلی در مرکز تصویر قرار می گیرد که باید جایی روی صفحه برای آن پیدا کنید.

 

با کنار هم قرار گرفتن اتم های مشابه این گوی ها با هم ترکیب می شوند و یک گوی جدید با عدد اتمی بالاتر مربوط به یک اتم سنگین تر به وجود می آورند. هم چنین با تنظیم کردن درست اتم ها پشت سرهم می توانید یک واکنش زنجیره ای راه بیندازید و به جای رسیدن از هیدروژن به هلیوم یک باره اکسیژن تولید کنید.

 

شرایط تقریبا ساده است اما با پیشرفت بازی و حضور اتم های مختلف بیش تر با اعداد اتمی متفاوت و محدودتر شدن فضای قراردادن گوی ها که محدود به محیط دایره است، باید دقت زیادی به خرج بدهید و حواس تان باشد که هر انتخاب تان روی روند بازی تاثیرگذار خواهدبود.

 

شاید از هیجان بزی هایی مانند Black Ops و FIFA16 در این بازی خبری نباشد اما اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که به فعالیت ذهنی و فسفر سوزاندن علاقه دارید اتم ها تجربه جالبی است. این بازی برای هر دو پلتفرم اندروید و iOS عرضه شده است.

 


 

10- دیکتاتور درون ات را بشناس

اگر می خواهید حال و هوای دیکتاتورهای بزرگ جهان را درک کنید وقتش است بروید سراغ بازی «دیکتاتورها» Dictator: Outbreak یکی از متفاوت ترین بازی هایی است که تا به حال دیده اید. در این بازی خبری از شکلات های امتیازآور و موانعی که باید از رویشان بپرید و سکه جمع کنید نیست.

چند بازی بسیار هیجانی برای نوروز فرسایشی

شما در این بازی موبایلی ساده و جذاب که برای همه پلتفرم های موبایل (اندروید، iOS و ویندوزفون) عرضه شده در نقش حاکم دیکتاتور یک کشور مجازی ظاهر می شوید. البته خبری از نقشه و لشکرکشی و نیروساختن به سبک بازی های آنلاینی مانند Clash of Clans هم نیست و روند بازی تنها به تصمیماتی که برای شرایط مختلف می گیرید بستگی دارد.

 

در بازی شش گروه مختلف شامل نیروهای نظامی، الیگارش ها، مردم عادی، روشنفکران، نیروهای ارتش و اعضای خانواده وجود دارند و در هر دور از بازی باید یکی از آن ها را انتخاب کرده و درخواست شان را بررسی کنید. جوابی که به هر سوال می دهید روی رضایت همه شش گروه از شما به عنوان حاکم تاثیرگذار است و می تواند باعث افزایش رضایت یا نارضایتی گروهی از شما شود.

 

اگر هر گروهی را بیش از حد ناراضی کنید آن ها دست به توطئه زده و به فکر کودتا می افتند و جالب این جاست که اگر گروهی را بیش از اندازه راضی نگه دارد باز هم کار به انقلاب می کشد. در نهایت هم می توانید نشان افتخاری استالین یا چائوشسکو را دریافت کرده و به دیکتاتور درونی تان افتخار کنید!