پارس ناز پورتال

چند توصیه برای مانیکور ناخن های شما

چند توصیه برای مانیکور ناخن های شما

چند توصیه برای مانیکور ناخن های شما 

مانیکور ناخن ها به تازگی رواج بسیار زیادی پیدا کرده است و خانم ها به دنبال مدل ها و روش های آن هستند. قبل از همه چیز ، اینگونه اعلام می شود که افرادی که به فرنچ کردن ناخن علاقه دارند ، شیفته مد هستند.

 

اما بستگی به سلیقه شما دارد خیلی از افراد معتقدند که این رنگ صورتی کم رنگ با نوکی سفید هم کلاسیک است و هم قدیمی و از مد افتاده.

 

اگر شما فردی هستید که به ظاهر خود اهمیت می دهید بهتر است بدانید که ، فرنچ باعث می شود ناخن های شما بلندتر بنظر برسد و این نوع مانیکور بهتر است در موقعیت ها و مکان های جدی نظیر مصاحبه شغلی مورد استفاده قرار گیرد.

 

ـ ژل و لاک جلا : سرگرمی برخی از افراد خراب نمودن ناخن هایشان است. ژل و لاک جلا ممکن است بمدت دو تا سه هفته به ناخن های شما برق و یا شکل زیبایی بدهد اما هر دو نوع نیاز به چند لایه پالیش زدن دارند که باید در زیر لامپ های مخصوص انجام شوند در نتیجه برای پاک کردن این مواد سخت نیاز به یک فرد حرفه ای دارید اما ناخن های شما بی سر و صدا از بین می روند.

 

ـ انتخاب رنگ لاک براساس رنگ پوست : آیا فکر می کنید که لاک رنگ قرمز آلبالویی باعث می شود که شما رنگ پریده و یا بسیار گرم بنظر برسید؟

 

پاسخ این سوال در رنگ پوست شما است. برای پوست های کمرنگ ، رنگ های مایل به صورتی ، بنفش و یا قرمز آلبالویی را انتخاب کنید و برای پوست های زیتونی و یا زرد رنگ ، رنگ های بژ ، شکلاتی ، سفید و یا مرجانی را انتخاب نمایید.

 

ـ شکل دادن به ناخن : باید ناخن های شما کوتاه ، مربع شکل ، بلند و یا تیز باشد ؟ شما می توانید به ناخن هایتان حالتی بیضی شکل دهید که باعث می شود دست شما جلوه ای زیبا داشته باشد.

 

اگر می خواهید خود را انسانی آرام نشان دهید بهتر است به ناخن های خود شکلی گرد دهید. همچنین ناخن های مربعی شکل مناسب انگشتان کشیده و بلند است. داشتن ناخن های تیز به نوعی جسورانه بنظر می رسد که باعث می شود انگشتان شما کشیده بنظر برسد.

 

ـ رنگ صورتی صدفی ( اکلیلی ) و ظاهر زیبای انگشتان : لاک های براق و اکلیلی طول عمر بیشتری نسبت به لاک های مات دارند و رنگ های خنثی نظیر صورتی کم رنگ و کرم باعث می شوند که شکاف ها و فرورفتگی های ناخن کمتر آشکار شود. فراموش نکنید که از تاپ کوت بر روی لاک خود استفاده کنید. توجه داشته باشید که دو لایه از آن مفیدتر از یک لایه نازک بنظر می رسد.

 

ـ رنگ های پررنگ : رنگ های تیره نظیر آبی ، سبز و زرد رنگ های جسورانه ای بشمار می آیند و همیشه طرفدار دارند. یکی از جاذبه های اصلی در فرد استفاده از رنگ های تیره است. همچنین استفاده از این رنگ ها باعث می شود که در صورت بلند شدن ناخن ، رنگ طبیعی در پایه آن آشکار شود.

 

ـ ناخن مصنوعی : ناخن مصنوعی هرگونه ضعف ، شکستگی و یا آسیب دیدگی ناخن ها را پنهان می کند اما برای اینکه آنها ظاهری زیبا داشته باشند باید اغلبا جهت ترمیم به سالن های آرایش بروید. همچنین توجه داشته باشید که امکان دارد انها به ناخن های اصلی شما آسیب وارد آورند.

 

ناخن های آکریلیک مرطوب و یا سست رطوبت را در زیر آن نگه می دارد که امکان دارد سبب عفونت شود. بهتر است این کار را هر از چندگاهی انجام دهید و بگذارید ناخن هایتان کمی هوا بخورند و سالم بمانند.

 

ـ هنر آرایش ناخن : زمانیکه رنگ های ناخن خیلی ساده هستند ، استفاده از نگین و جواهرات بسیار کوچک و یا طرح های زیبا می تواند به آنها جلوه ای زیبا دهد. برخی از طرح های جدید نظیر استفاده از آهنربا جهت جلوه بخشیدن به لاک های ناخن نیز در زیبایی ناخن نقش دارند.

 

ـ استفاده از ضد آفتاب : مانیکور نباید شما را در معرض چین و چروک و سرطان پوست قرار دهد اما برخی از پزشکان نگران هستند که قرار گرفتن دست در مدت زمان طولانی در زیر لامپ می تواند سبب شیوع این مشکلات شود بخاطر اینکه این لامپ ها اشعه UV برابر با خورشید دارند پس بهتر است از ضد آفتاب بر روی پوست دست استفاده کنید.

 

ـ کمک های اولیه برای ناخن شکسته : یک نوار کاغذی از یک کیسه چایی را بریده و به وسیله چسب ناخن بر روی قسمت شکسته بچسبانید تا زمانیکه ناخن رشد کند. اگر ترک ناخن شما شدید است سعی کنید به یک متخصص مراجعه نمایید.

 

ـ مبارزه با دشمنان طبیعی مانیکور : از انجام کارهای خشن در صورتی که مانیکور دارید خودداری نمایید و یا سعی کنید از دستکش استفاده کنید. بنابراین هنگام شستن ظرف ، باغبانی و نقاشی بهتر است از دستکش استفاده نمایید.

 

برای خراش دادن برچسب قیمت ها بجای ناخن از قاشق و یا حتی برای باز کردن در نوشابه های قوطی نیز می توانید قاشق را مورد استفاده قرار دهید. برای جلوگیری از خشکی دست از صابون های نرم کننده استفاده کنید همچنین استعمال لوسیون بر روی دست خود را فراموش نکنید.

 

ـ ممانعت از عفونت ناخن : در جریان هستید که ابزار مورد استفاده در سالن های زیبایی باید تمیز و ضدعفونی شده باشند و یا بهتر است ابزار مخصوص به خود را به همراه داشته باشید. اگر هرگونه خارش و یا سوزش بعد از مانیکور پیدا کردید سریعا فرد مسئول را مطلع نمایید.

 

همچنین اگر بعد از مانیکور ناخن ها و یا انگشتان دست شما قرمز ، دردناک و یا حاوی چرک شد به پزشک متخصص مراجعه نمایید.