پارس ناز پورتال

چه کسی گفته رانندگی خانم ها بد است؟!

چه کسی گفته رانندگی خانم ها بد است؟!

چه کسی گفته رانندگی خانم ها بد است؟!

حتی اگر بهترین راننده شهر باشید، ممکن است گاهی دست و پای تان را گم کنید. این موقعیت ممکن است برای هرکسی در این خیابان های شلوغ پیش بیاید. مخصوصا وقتی شما خانم باشید. حالا واقعا رانندگی خانم ها بد است؟

 

وقتی مردهای راننده اطراف تان می خواهند غیرمجاز سبقت بگیرند و نمی گذارید، وقتی که آقای تعمیرگاه هم حدس می زند که از ماشین و راندنش چیزی نمی دانید و ایراد ساده اتومبیل شما را پیچیده تر از آنچه که هست جلوه می دهد، ممکن است شما هم با تمام مهارتی که دارید به خودتان شک کنید.

چه کسی گفته رانندگی خانم ها بد است؟!اما محققان می گویند مغز شما و همسرتان با هم متفاوت است و به خاطر همین تفاوت هاست که رانندگان مرد برچسب نابلدی به شما می زنند.

 

در این مطلب یافته های پژوهشگران مختلفی را که این موضوع را بررسی کرده اند با شما در میان می گذاریم و می گوییم رانندگی شما چه ضعف ها و برتری هایی نسبت به رانندگی همسرتان دارد.

 

دست و پای تان خوب کار نمی کند

به شما می گویند رانندگی تان خوب نیست و از لحظه ای که پای تان را روی گاز می گذارید، متلک گویی رانندگان دیگر شروع می شود؟

 

شاید تصور کنید ادعاهای آقایان در مورد رانندگی شان بی اساس است و اگر این کلیشه های جنسیتی دست و پای شما را نگیرد به خوبی یک مرد می توانید برانید اما محققان می گویند با توجه به ساختار مغزتان بعید است به سادگی بتوانید از مردهای راننده جلو بزنید.

چه کسی گفته رانندگی خانم ها بد است؟!پژوهشگران دانشگاه پنسیلوانیا می گویند، سیم کشی مغز خانم ها و آقایان واقعا با هم فرق می کند و همین تفاوت در ساختار مغز است که توانایی های زنان در زمینه مهارت های زبانی و ادراک اجتماعی را بهتر می کند و در عین حال باعث می شود مردها توانایی های حرکتی و درک فضایی بهتری داشته باشند.

 

بررسی ها ثابت کرده است مغز زن ها ماده خاکستری بیشتر و مغز مردها ماده سفید بیشتری دارد و به همین دلیل است که مردها توانایی حرکتی بهتری دارند و در عوض زن ها موضوع ها را بهتر تحلیل می کنند و تفکر عینی بهتری دارند.

 

همین تفاوت های مغزی است که باعث می شود تعداد مردهایی که حرفه ای ورزش می کنند و در عرصه بین المللی مطرح می شوند بیشتر شود، رانندگی آقایان در بسیاری موارد بهتر از خانم ها باشد و زن ها در علوم انسانی موفق تر باشند.

 

محققان می گویند از ۱۳ تا ۱۷ سالگی تفاوت میان خانم ها و آقایان در عملکرد این بخش های مغز بیشتر می شود. با این وجود برخی خانم ها در مهارت های فضایی می توانند توانایی بالایی داشته باشند و برخی مردها هم می توانند مهارت های تحلیلی و زبانی بهتری را پرورش دهند.

 

به موقع ترمز می گیرید

چه کسی گفته رانندگی خانم ها بد است؟!پیش از این پژوهشگران ثابت کرده بودند زن ها به خاطر محتاط و منطقی بودن شان لااقل در محدوده های شهری رانندگان بهتری هستند،

 

به ویژه آنهایی که در ۱۷تا ۲۵ سالگی گواهینامه شان را می گیرند، نسبت به مردها سریع تر اما مطمئن تر می رانند و در شرایط ناگهانی به موقع ترمز می گیرند.

 

به همین دلیل است که کار خانم ها بیشتر به تعمیرگاه می افتد و نام مردها بیشتر در آمار آسیب دیدگان تصادف های جاده ای می آید.

 

تصادف کنید، نمی میرید

چه کسی گفته رانندگی خانم ها بد است؟!بررسی هایی که روی شدت تصادف ها و میزان تلفات شان انجام شده، نشان می دهد تصادف های آقایان مرگبارتر است. درحالی که محققان ثابت کرده اند رانندگان جوان تصادف های شدید تر و مرگبارتری را تجربه می کنند و بررسی ها نشان داده است که زنان حتی اگر جوان باشند،کمتر با چنین بی احتیاطی هایی جان خود را تهدید می کنند.

 

به گفته آنها زنان جوان ۶۶ درصد بیشتر از مردان جوان کمربند ایمنی می بندند. پژوهشگران می گویند زنان راننده جوان در تقاطعات تصادف بیشتری داشتند و بیشتر هم با عابران پیاده تصادف کرده اند. این در حالیست که مردان در جاده ها بیشتر تصادف می کنند.

 

با دقت بیشتری می رانید

چه کسی گفته رانندگی خانم ها بد است؟!شاید هیچ وقت به خوبی پدرتان از پس راندن اتومبیل بر نیایید اما محققان می گویند ذات زنانه شما باعث می شود که محتاط تر رانندگی کنید. بی بی سی نوشته است به عقیده آنها هورمون استروژن که در بدن شما ترشح می شود، نمی گذارد پشت فرمان بی گدار به آب بزنید و به شما تمرکز بیشتری می دهد.

 

این هورمون باعث می شود درک بهتری از قوانین داشته باشید و مقررات رانندگی را بهتر یاد بگیرید و برای عمل کردن به آنها انگیزه بیشتری داشته باشید.

 

به باور محققان ترشح بیشتر همین هورمون در بدن شما کافی است تا با احتیاط بیشتری رانندگی کنید و کمتر جان خود و دیگران را به خطر بیندازید.

 

ان بی سی نوشته است زنان ۲۷ درصد کمتر از مردها گرفتار تصادف های مرگبار می شوند درحالی که تستوسترون بالای آقایان از آنها آدم های خشن تری می سازد و باعث می شود که پشت فرمان هم بیشتر اشتباه کنند.

 

هر دوی شما نابلدید

چه کسی گفته رانندگی خانم ها بد است؟!با توجه به آنچه گفته شد، می توان گفت برخلاف ادعاهایی که در مورد نابلدی خانم ها در رانندگی مطرح می شود، رانندگی خانم ها و آقایان از نظر کیفیت تفاوت چندانی با هم ندارد.

 

مردها کمتر در رانندگی شان احتیاط می کنند و به همین دلیل بیشتر صدمه می بینند، خانم ها هم کندتر و محتاط تر هستند و به خاطر همین گاهی راننده های دیگر را کلافه می کنند.

 

با این اوصاف، چاره ای جز این نداریم که بگوییم هم زنان و هم مردها باید روی مهارت رانندگی شان بیشتر کار کنند.

 

راه را گم می کنید

چه کسی گفته رانندگی خانم ها بد است؟!درست است که دقت شما در رانندگی ممکن است حال سرنشینان را خوب کند اما عجیب نیست که همین سرنشینان خوشحال وقتی شما را در حال پارک کردن می بینند،

 

با تذکر دادن های شان استرس تان را بیشتر کنند و گاهی ناتوانی تان را در خوب پارک کردن اتومبیل به سخره بگیرند.

 

به نوشته بی بی سی، پژوهشگران می گویند شما به خاطر زن بودن تان ممکن است از پس خوب پارک کردن اتومبیل تان برنیایید و به گفته آنها چنین مهارتی به خاطر کمبود تستوسترون در بدن تان ممکن است برای شما دشوار باشد.

 

از طرف دیگر محققان می گویند همین میزان کم تستوسترون باعث می شود بیشتر از مردها مسیر را گم کنید و از مهارت هایی مثل جهت یابی یا خواندن نقشه بهره کمتری ببرید.

 

به خودتان ببالید

تفاوت های شما خانم محترم و همسرتان تنها به سبک رانندگی تان محدود نمی شود. محققان می گویند شوهرتان در این زمینه ها از شما توانایی پایین تری دارد:

 

1. زودتر می میرد

محققان دانشگاه استنفورد، پژوهش های مختلفی را انجام دادند تا بفهمند چرا خانم ها بیشتر از آقایان عمر می کنند و گفتند احتمالا استروژن، هورمونی که چرخه تولیدمثلی زنان را کنترل می کند در زیاد عمر کردن خانم ها تاثیر می گذارد.

 

محققان می گویند زمان بارداری خانم ها هم بر طول عمرشان تاثیر می گذارد و زنانی که بعد از ۳۳سالگی باردار می شوند در مقایسه با زنانی که قبل از۰۳ سالگی مادر شده اند، بیشتر عمر می کنند.

 

2. مغز اقتصادی اش خوب کار نمی کند

اگر شما هم به شیوه مادربزرگ ها اختیار حساب و کتاب زندگی را به شوهرتان داده اید، باید بدانید با دادن چنین اختیاری به همسرتان به اقتصاد خانواده تان صدمه می زنید.

 

به نوشته cnbc، محققان به این نتیجه رسیده اند که زن ها بیشتر از مردها نگران تامین هزینه های زندگی هستند و به آینده و بازنشستگی فکر می کنند. همین توجه خانم ها به آینده اقتصادی باعث می شود خانم ها زودتر به پس انداز فکر کنند.

 

3. سبز را آبی می بیند

اگر همسرتان را تنها برای خرید راهی کرده اید، رنگ چیزی را که می خواهید به او نگویید و ویژگی های دیگرش را توضیح دهید. تا کارتان به دعوا و جدل نکشد.

 

محققان می گویند مردها به نسبت خانم ها رنگ های کمتری را می بینند و در بسیاری موارد درک شان از رنگ ها با درک شما تفاوت دارد. بررسی ها نشان داده آقایان تعداد رنگ های کمتری را می بینند و درک درستی از رنگ سبز و قرمز هم ندارند.

 

4. خودش را لوس می کند

به ظاهر قدرتمند مردها نگاه نکنید؛ شما چندین برابر قوی تر از شریک زندگی تان هستید. محققان می گویند زن ها چندین برابر بیشتر از آقایان از پس تحمل درد برمی آیند.

 

خانم ها نه تنها دردهای جسمانی، که درد عشق را هم آسان تر تحمل می کنند! درحالیکه مردها به خاطر شکست عشقی بیشتر درد می کشند و هم برای دردهایی که سراغ شان می آید بیشتر از دیگران ناله می کنند.