پارس ناز پورتال

چگونه بهترین عکاس عروسی را انتخاب کنیم؟

چگونه بهترین عکاس عروسی را انتخاب کنیم؟

چگونه بهترین عکاس عروسی را انتخاب کنیم؟ 

چگونه بهترین عکاس عروسی را انتخاب کنیم؟ شما تاریخ ازدواج تان را تعیین کرده اید، محل برگزاری مراسم و پذیرایی خود را رزرو کرده اید و اکنون وظیفه بسیار دلهره آور جستجو برای عکاس عروسی مناسب را در پیش رو دارید. روی آوردن به موتورهای جستجو در وهله اول سایت های شرکت های عکاسی را در اختیار شما قرار می دهد تا به آنها نگاه کنید.

 

یا روی یکی از دایرکتوری های متعدد عکاس عروسی کلیک کنید و اغلب صدها آگهی برای شما نمایش داده می شود که همه آنها فقط وقت گیر هستتند. ما در این مقاله مهمترین سوالاتی را که باید بپرسید را فهرست می کنیم. می توانید با این راه ها بهترین عکاس عروسی را برای خود پیدا کنید و بهترین عکس ها را از روز ازدواج تان ثبت کنید.

 

1. از تازه عروس و دامادها سوال کنید

از آنجایی که جستجوی یک عکاس عروسی با جستجوی مجموعه ای از چیزهای دیگر مانند لباس و کفش، جواهرات، گل فروشی ها، کیک ها، ماشین ها، سرگرمی ها و… قیاس می شود، همیشه خوب است که بتوانید از کار و تجربه دیگران بهره مند شوید. لازم نیست تمام کارهای خودتان به تنهایی را انجام دهید. بنابراین با پرسیدن از تازه عروس و دامادها شروع کنید و ببینید که آیا از عکاس عروسی خود راضی بودند یا خیر.

چگونه بهترین عکاس عروسی را انتخاب کنیم؟

اگر چنین است، سپس از آنها در مورد تجربه ‌شان بپرسید و جزئیات تماس با عکاس شان را از آنها دریافت کنید. به همین ترتیب، اگر اخیراً به یک عروسی رفته اید، جایی که نحوه کار عکاس را دوست داشته اید و همچنین کارهایی را که آنها تولید کرده اند دوست داشته اید، با آنها تماس بگیرید. اگر این گزینه ها 100% شما را متقاعد نمی کنند، باز هم حداقل پایه شروع خوبی برای ارزیابی خواهید داشت.

 

2. بررسی تجربه عکاس ها

همیشه بررسی کنید که آیا عکاس یک عکاس تمام وقت حرفه ای است یا یک عکاس پاره وقت که اینکار را در بین کار عادی خود قرار می دهد. اگر مورد دوم باشد، ممکن است خوب باشند اما عالی نخواهند بود. بنابراین باید مراقب باشید زیرا ممکن است مهم ترین روز خود را در دستان کسی قرار دهید که واقعاً تجربه لازم را ندارند. اما عکاس های تمام وقت، تمام حرفه شان را روی اینکار متمرکز کرده و قطعا بهترین هستند.

 

3. بررسی نظریات مشتریان عکاس ها

یک بررسی ساده که می‌توانید انجام دهید این است که بررسی کنید و ببینید که آیا عکس مورد نظرتان نظرات خوب مشتریان زیادی را دارد یا خیر. همچنین مطمئن شوید که این نظرات واقعی به نظر می‌رسند و اکانت های فیک و بی هویت نظری ثبت نکرده باشند. می توانید اینکار را با مراجعه به اینستاگرام یا وب سایت آنها انجام دهید. در این پلتفرم ها می توانید نظرات مشتریان آنها را بخوانید و سپس تصمیم خود را بگیرید.

 

4. آیا عکاس در مکان هایی شبیه به لوکیشن عروسی شما کار کرده است؟

برای عکاس ها ضروری نیست که در محلی مثل تالار عروسی شما کار کرده باشند. اما مطمئناً بررسی این مورد به شما کمک می کند. زیرا به این معنی است که آنها همه مکان های مناسب را برای اینکار می شناسند. به خصوص اگر شرایط آب و هوایی عالی نباشد. علاوه بر این، آنها اغلب رابطه خوبی با تیم عروسی خواهند داشت که همیشه مفید است.

چگونه بهترین عکاس عروسی را انتخاب کنیم؟

اما مهمتر این است که آیا آنها در مکان های مشابهی مانند شما کار کرده اند یا خیر. به عنوان مثال، کسی که عمدتاً در دفاتر ثبت ازدواج فیلمبرداری می‌کند، اگر از او خواسته شود که مراسم و پذیرایی‌های اختصاصی‌تری را در تالارهای باشکوه پوشش دهد، پس این یک قدم بزرگ خواهد بود. بنابراین همیشه درمورد مکان ازدواج خود هم با عکاس مورد نظرتان صحبت کنید.

 

5. بررسی نمونه کارهای عکاس عروسی

هنگام بررسی آثاری که عکاس ها به شما ارائه می دهند، باید از چند تصویر ساده در وب سایت یا اینستاگرام آنها فراتر بروید. شما باید بتوانید به عروسی های واقعی در صفحات وب آنها دسترسی داشته باشید یا آنها باید بتوانند برخی از آنها را به شما نشان دهند. یا اگر شخصاً با آنها ملاقات می کنید، از آنها بخواهید کپی هایی از آلبوم های مشتریان قبلی را به همراه داشته باشند. فقط در این صورت می توانید ببینید که آنها چه مهارت هایی دارند.

 

6. آیا قسمت درخواستی آنها با بودجه شما مطابقت دارد؟

البته مهم است که عکاسی در حد بودجه شما باشد و همچنین خوب است که آنها طیف وسیعی از گزینه ها را برای شما داشته باشند. هرچه آنها نسبت به نیازهای شما انعطاف پذیرتر و سازگارتر باشند، بیشتر می توانید با دانستن اینکه آنها واقعاً می خواهند برای شما کار کنند، آرامش بیشتری داشته باشید. با این حال، مراقب کسانی باشید که در ازای پول بسیار کم، وعده کارهای زیادی را می دهند.

چگونه بهترین عکاس عروسی را انتخاب کنیم؟

این وعده ها ممکن است واقعی باشند، اما این را هم بدانید که یک حرفه ای تمام وقت باید یک زندگی معقول به دست بیاورد. در غیر اینصورت، بحث و دعوا بعد از روز ازدواج تان هیچ چیزی را درست نمی کند. همانطور که ضرب‌المثل قدیمی می‌گوید، اگر چیزی بیش از حد خوب به نظر می‌رسد، احتمالاً خوب نیست. پس همیشه این اصل هشداردهنده را به خاطر بسپارید، «اجازه دهید خریدار آگاه باشد».

 

7. آیا سبک عکاس عروسی برای شما مناسب است؟

بدیهی است که سبک عکاسی آنها باید مطابق با آنچه شما به دنبال آن هستید باشد. آیا می خواهید عکاسی رپورتاژی آرام و غیررسمی را بر خلاف سبک سنتی تر انجام دهید؟ آیا می خواهید آنها تمام جزئیات کوچک را ثبت کنند یا می خواهید آنها با جمعیت دغام شوند تا لخظات کلی را ثبت کنند؟ وقتی نوبت به ویرایش می‌رسد، سبک‌های زیادی وجود دارد.

 

به‌ویژه که بسیاری از عکاسان می‌توانند از طریق استفاده از فیلترها در برنامه‌های فتوشاپی خود، ظاهر خاصی را اتخاذ کنند که کار آنها را مشخص تر ‌کند. اگر بتوانید همه این عوامل را در ذهن داشته باشید، باید بتوانید اطمینان حاصل کنید که کسی را دارید که روز خاص شما را به تصویر بکشد تا بتوانید خاطرات گرانبهای خود را تا آخر عمر ثبت کنید. برای مطالعه مقالات بیشتر به لینک های پیشنهادی زیر مراجعه کنید.