پارس ناز پورتال

چگونه کاشت مو می تواند به شما در دستیابی به موهای پرتر و پرپشت تر کمک کند؟

چگونه کاشت مو می تواند به شما در دستیابی به موهای پرتر و پرپشت تر کمک کند؟

برای کسانی که دچار ریزش مو شده‌اند و این ریزش هر روز در حال افزایش است، روش‌های درمانی زیادی وجود دارد. برای مثال اگر به موقع به متخصص مراجعه کنید شاید با مصرف یک دوره دارو بتوانید به مسأله ریزش مو پایان داده و حتی بعد از مصرف مکمل‌ها، رشد موهای خود را تقویت کنید.

 

حتی ممکن است متخصص از شما بخواهد در جریان دارو درمانی، جلساتی را برای مزوتراپی شرکت کنید تا تغذیه فولیکول زودتر انجام ‌گیرد. اما گاهی اوقات تمامی روش‌های ساده به بن‌بست می‌خورند و در این زمان است که شما باید به صورت کاشت مو بروید.  افرادی که از روش‌های دیگر نتیجه نگرفته‌اند حتما این سؤال را مطرح می‌کنند که آیا واقعاً پیوند مو می‌تواند مو‌های پرپشت و خوش حالتی را برای ما به ارمغان بیاورد؟

 

اگر شما به کلینیک‌های شناخته شده همانند کلینیک رز مراجعه کرده و این عمل زیبایی را تحت نظر متخصصان حرفه‌ای انجام دهید، شک نداشته باشید که پیوند طبیعی مو بهترین نتیجه را برای شما به همراه خواهد داشت.

 

در این مطلب که توسط کارشناسان ما در کلینیک رز نگارش شده است، برای شما توضیحاتی در مورد نحوه کاشت مو طبیعی، نتایج، ماندگاری و هزینه انجام این عمل زیبایی توضیحاتی را ارائه می‌کنیم تا بتوانید با تصور درست و بدون اینکه انتظار بی‌جا داشته باشید یک تصمیم‌گیری عاقلانه انجام دهید.

 

معرفی روش‌ های کاشت مو در کلینیک رز

 

با معرفی اولین روش پیوند مو، دنیا به سمت تغییر و تحول در این روش رفت و در حال حاضر شاهد تنوع بسیار زیادی در انواع متد‌های ایمپلنت موی طبیعی هستیم. اولین روشی که مورد استفاده قرار گرفت، روش اف آی تی بود که متخصص باید به صورت کاملاً دستی، برداشت و کاشت فولیکول را انجام می‌داد.

 

نکته قابل توجه در مورد روش‌های کاشت مو این است که به جز روش fut بقیه روش‌ها بدون نیاز به جراحی انجام می‌گیرند. برای مثال در روش FIT پانچ‌هایی که برای برداشت فولیکول مورد استفاده قرار می‌گیرند، تنها نقطه‌هایی را در بانک مو ایجاد می‌کنند که بعد از چند روز محو می‌شوند.

 

در روش اس یو تی، میکروگرافت و همچنین روش DHI نیز دقیقاً همین شرایط برقرار است یعنی شما در محل بانک مو و محل طاس سر فقط نقطه‌ها و شیار‌های بسیار کم عمقی را شاهد هستید که در عرض یک هفته کاملا از بین می‌روند. ولی در روش اف یو تی، یک جراحی بسیار سبک در محل بانک مو انجام می‌گیرد.

 

قطعاً کسانی که آشنایی با این روش ندارند، ممکن است فکر کنند که باید قسمت پشت سر یک جراحی سنگین را متحمل شود. در صورتی که این گونه نیست. ما به کمک بی‌حسی موضعی نوار باریکی از  پوست سر را بر‌می‌داریم تا بتوانیم فولیکول‌هایی که در این نوار قرار گرفته‌اند را استخراج کرده و در محلول نگهداری کنیم. سپس عملیات کاشت را برای شما انجام خواهیم داد.

 

نکته قابل توجه این است که برای انجام پیوند مو، به هیچ عنوان نیاز به بیهوشی نیست یعنی حتی در روش اف یو تی که جراحی سبکی را در بانک مو را تجربه می‌کنید، بیهوش نمی‌شوید بلکه همان بی‌حسی موضعی کاملاً کفایت می‌کند.

 

برای اینکه مو‌های پرپشتی داشته باشید، می‌توانید به سراغ روش‌های ترکیبی و روش میکروگرافت و حتی روش اس یو تی بروید. در روش ترکیبی، اجرای دو روش اف یو تی و اف آی تی در یک جلسه این امکان را فراهم می‌کند تا فولیکول‌های زیادی به محل طاس سر انتقال پیدا کند.

 

در کلینیک رز تمامی این روش‌ها به طور کاملاً تخصصی و با تجهیزات پیشرفته انجام می‌گیرد. متخصصان حاضر در این کلینیک با بررسی قدرت بانک موی فرد و تعداد فولیکول‌هایی که نیاز دارد تا مو‌های پرپشتی داشته باشد، تعیین می‌کنند که بهترین روش برای هر فرد کدام است.

چگونه کاشت مو می تواند به شما در دستیابی به موهای پرتر و پرپشت تر کمک کند؟

نتیجه کاشت مو چه زمانی رویت می ‌شود؟

 

 همه کسانی که می‌خواهند کاشت مو را انجام دهند دوست دارند هر چه زودتر نتیجه پیوند را مشاهده کنند تا ببیند آیا مو‌های سر پرپشت شده و همچنین نتیجه کاشت، کاملاً طبیعی و زیبا به نظر می‌رسد یا خیر.

 

شاید این عجله به دلیل خداحافظی سریع‌تر با کم پشتی و از طرف دیگر به دلیل نگرانی از بابت میزان ایده‌آل بودن نتیجه کاشت مو است. باید بدانید که به طور کلی سه دوره سه ماهه بعد از پیوند مو، اهمیت بسیار زیادی دارد:

 

–  در سه ماهه اول باید منتظر ریزش مو‌های پیوندی باشید. اصلاً نگران نشوید و این موضوع نباید شما را به حیرت بیاورد. چون تصوری که در بین مردم وجود دارد این است که ریزش مو همیشه یک امری ناخوشایند است و باعث می‌شود طاسی سر بیشتر و عمیق‌تر گردد. اما وقتی در مورد مو‌های پیوندی صحبت می‌کنیم، موضوع کاملاً متفاوت است.

 

فولیکول‌هایی که به تازگی در محل کم پشت سر انتقال پیدا کرده‌اند، باید بلافاصله وارد فاز استراحت شوند تا بعد از یک دوره سه ماهه استراحت، با قوای بیشتر رشد کنند. پس تار مو‌های پیوند شده می‌ریزند در حالی که فولیکول‌ها، کاملاً زنده هستند. بنابراین اگر شما در سه ماه اول ریزش مو را شاهد نبودید، باید بدانید که کاشت مو برای شما شکست خورده و باید مجدداً آن را انجام دهید.

 

– در سه ماهه دوم شما می‌توانید منتظر رویت ۵۰ تا ۷۰ درصد نتیجه کاشت باشید. البته در این زمان تقریبا مشخص خواهد شد که آیا مو‌ها مرتب و یکنواخت است یا اینکه کاشت مو به صورت شلخته انجام شده است. اگر یک متخصص حرفه‌ای و یک کلینیک معتبر همانند کلینیک رز را انتخاب کرده باشید قطعاً از این منظر مشکلی برای شما به وجود نمی‌آید.

 

متخصصان حاضر در این کلینیک مهارت بسیار بالایی در انتخاب فولیکول و کاشت آن‌ها در زاویه و عمق مناسب دارند به گونه‌ای که تا به حال هیچ گزارشی از متقاضیان قبلی مبنی بر شلخته شدن مو‌های پیوندی به کلینیک ارائه نشده است.

 

–  اما نتیجه نهایی کاشته‌ مو، در سه ماهه سوم بعد از پیوند مو شاهد رویت خواهد شد. بنابراین شما برای اینکه بتوانیم مو‌های پیوندی را رنگ و یا آن‌ها را کوتاه کنید، یا حتی اگر می‌خواهید از مواد آرایشی همانند ژل برای حالت دادن به موها استفاده کنید، بهتر است حداقل ۹ ماه و نهایتاً یک سال صبر کنید و تنها زمانی که متخصص به شما اجازه داد، به سراغ این ترکیبات بروید.

چگونه کاشت مو می تواند به شما در دستیابی به موهای پرتر و پرپشت تر کمک کند؟

آیا نتیجه کاشت مو همیشه دائمی است؟

 

 جالب است بدانید که تمامی متقاضیانی که به کلینیک رز مراجعه می‌کنند تا در مورد پیوند مو اطلاعاتی به دست بیاورند این تصور را دارند که موهای پیوندی برخلاف مو‌های طبیعی، اصلاً نمی‌ریزند. در صورتی که اشتباه است. فولیکول‌هایی که از سر شما برداشته می‌شوند، یک موجود زنده هستند که همانند سایر موهای شما دوره استراحت و دوره رشد دارند.

 

بنابراین ریزش مو در موهای پیوندی نیز اتفاق می‌افتد چون بخشی از سیکل طبیعی رشد مو‌ها به حساب می‌آید. اما اگر شما از موهای پیوندی به خوبی مراقبت نکنید، قطعا ریزش مو شدید‌تر می‌شود.

 

نداشتن تغذیه سالم،عدم مراقبت از موها مانند استفاده بیش از حد از مواد آرایشی، سشوار و یا حتی عدم استفاده از شامپوی مناسب، مو‌های کاشته شده را در معرض ریزش قرار داده و نتیجه کاشت مو بعد از چند سال از دست می‌رود و دوباره مجبور هستید هزینه‌ای را برای پیوند مو کنار بگذارید. اما این بار شدت ریزش بیشتر شده است چون عدم مراقبت از مو‌ها، قطعا مو‌های طبیعی سر را دچار آسیب کرده و قدرت بانک مو ضعیف می‌شود.

 

هزینه کاشت مو چقدر است؟

 

 یکی از موضوعات مهم که کلینیک رز در جلسه مشاوره با متقاضیان پیرامون آن صحبت می‌کند، مبلغی است که شما باید پرداخت نمایید. غالبا افراد ذهنیت درستی از این موضوع ندارند و فکر می‌کنند کاشت مو بسیار هزینه‌بر است ولی باید بگوییم به طور کلی چند عامل بر روی قیمت پیوند مو تأثیر می‌گذارند:

 

–  متخصص چه تعداد فولیکول را برای درمان کم پشتی سر شما در نظر گرفته است؟

–  چه روشی را باید برای شما اجرا می‌کند؟

–  چه تجهیزاتی برای کاشت مو مورد استفاده قرار گرفته است؟

–  طبق قوانین نظام پزشکی دستمزد متخصص و هزینه‌های کلینیک چقدر می‌شود؟

 

 البته حتی اگر هزینه کاشت مو در شهر تهران گران شود باز هم ارزش آن را دارد چون شما زیبایی از دست رفته خود را به دست می‌آوریم و چهره شما جوان‌تر به نظر می‌رسد. کلینیک رز آماده خدمت‌رسانی به شما عزیزان است و جلسه مشاوره رایگان را برای شما را برگزار می‌کند تا هر چه سؤال در ذهن دارید از متخصص بپرسید و سپس با به دست آوردن اطلاعات کامل و درست، تصمیم بگیرد که کاشت مو را انجام دهید یا خیر.