پارس ناز پورتال

چگونه یک طراح لباس حرفه ای شویم؟

چگونه یک طراح لباس حرفه ای شویم؟

اگر ذهن خلاقی دارید و و به طراحی علاقه مند هستید؛ شما قابلیت تبدیل شدن به یک طراح لباس حرفه ای را دارید. طراحی لباس از آن حرفه هایی است که قبل از اینکه یک شغل تلقی شود؛ یک هنر می باشد. یک طراح لباس با داشتن ذوق و خلاقیتی که دارد؛ اصول زیبایی و دوخت را با یکدیگر تلفیق کرده و در نهایت طرح زیبایی، ارائه می دهد. اما برای تبدیل شدن به یک طراح لباس حرفه ای چه مراحلی را باید پشت سر بگذاریم؟

 

قدم به قدم تا حرفه ای شدن

برای ورود به حرفه طراحی لباس قبل از هر چیز باید از علاقه خود به این رشته، اطمینان حاصل کنید. اگر انگیزه و علاقه کافی را داشته باشید؛ به راحتی می توانید برای مزون های مختلف طراحی انجام دهید و از این راه درآمد نسبتا خوبی، داشته باشید. در واقع خلاقیت هنری حرف اول را برای موفقیت در این رشته، می ‌زند.

 

برای ورود به این رشته دو راه دارید اول اینکه می توانید از طریق آزمون سراسری این رشته را به عنوان رشته تحصیلی خود انتخاب کرده و در دانشگاه به صورت آکادمیک آن را دنبال کنید. این کار مستلزم گذراندن یک دوره زمانی حداقل چهار ساله می باشد. به این صورت که باید تمامی دروس را مطالعه و در آزمون نهایی آن ها نمره قبولی را کسب کنید تا بتوانید مدرک طراحی لباس را دریافت کنید .

 

البته راه آسان تری هم وجود دارد که از شما زمان کمتری بگیرد و آن شرکت در دوره های آموزشی طراحی لباس است. با شرکت در این دوره‌ ها دیگر نیازی به صرف زمان زیاد برای یادگیری نخواهید داشت. نهایتا با یک دوره ۵ الی ۶ ماهه می توانید تمامی مباحث مربوط به طراحی لباس را دریافت کرده و انجام کار عملی را آغاز کنید.

چگونه یک طراح لباس حرفه ای شویم؟

آنچه که در دوره های طراحی لباس می آموزید.

همانطور که گفتیم شرکت در دوره طراحی لباس یک راه میان بر و آسان برای هموار شدن مسیر شما تا حرفه ای شدن، می باشد. اگر هیچ سررشته ای از خیاطی و دوخت و دوز ندارید؛ اصلا نباید نگران باشید. زیرا در این دوره صفر تا صد آنچه که نیاز است بدانید، به شما آموزش داده می شود. آشنایی با انواع رنگ ها و ترکیب آنها، آشنایی با بافت پارچه ها، کشیدن فیگور روی کاغذ، جنسیت سازی پارچه و…

 

به طور کامل به هنرجویان آموزش داده می ‌شود. به گونه ای که پس از پایان یافتن دوره و برای ورود به بازار کار نیاز به گذراندن هیچ دوره اضافی جهت تکمیل دانسته های خود، نداشته باشند. حتی اگر استعدادی طراحی نداشته باشید؛ با شرکت در این دوره های آموزشی و تمرین زیاد به این مهارت دست پیدا خواهید کرد.

 

مرکز آموزش هنرآموزی یکی از آموزشگاه های معتبر در زمینه آموزش عکاسی، گریم و طراحی لباس می ‌باشد. دوره های طراحی لباس این آموزشگاه به صورت کامل از مبتدی تا پیشرفته و در یک دوره جامع، برگزار می شود. دانش پذیرانی که قصد شرکت در این دوره‌ها را دارند؛ کافیست با کارشناسان مربوطه تماس گرفته و به صورت حضوری و اینترنتی در این دوره ها، ثبت نام کنند.

 

خوشبختانه امکان شرکت در دوره های آموزشی هنرآموزی هم به صورت حضوری و هم به صورت آنلاین، وجود دارد. شرکت در دوره های آنلاین این مزیت را دارد که شما حتی در صورتی که فرصت کافی نداشته باشید؛ بتوانید از این آموزش ها، استفاده کنید.

 

کیفیت دوره های برگزار شده به صورت حضوری و آنلاین هیچ تفاوتی با یکدیگر نداشته و تمامی مباحثی که در دوره های حضوری آموزش داده می شود، در دوره های آنلاین هم وجود دارد. همچنین وجود پشتیبان در دوره های آنلاین باعث‌ می شود هنرجو هیچ نگرانی از بابت رفع اشکالات احتمالی خود، نداشته باشد.

 

سرفصل هایی که در دوره آموزشی طراحی لباس به دانش پذیران ارائه می گردد؛ کاملا مطابق با استانداردهای بین المللی بوده و و شامل مباحثی مثل طراحی لباس، طراحی پارچه، دوخت و الگو، نساجی و مارکتینگ، می شود.

 

مرکز آموزش هنرآموزی مورد تایید وزارت صنعت و معدن بوده و از این نظر جز آموزشگاه های معتبر محسوب می شود. ثبت نام و شرکت در دوره های آموزشی این مرکز این مزیت را دارد که بتوانید در پایان دوره مدرک بین المللی، دریافت کنید.

 

امروزه با وجود تکنولوژی انجام کارها دیگر به سختی گذشته نیست. طراحی لباس هم از این قاعده مستثنی نبوده است چرا که استفاده از نرم افزارهای طراحی لباس این امکان را برای هنرجویان و دانش پذیران به وجود آورده است که بتوانند در مدت زمان کوتاه تر و با سرعت بیشتری لباس مورد نظر خود را طراحی کنند.

 

امکاناتی که این نرم ‌افزار در اختیار هنرجویان قرار می ‌دهد آنقدر زیاد است که باعث می شود نسبت به استفاده از آن ها، ترغیب شوند. نرم افزارهایی که به این منظور استفاده می شوند متنوع هستند که از این میان می ‌توان به ایلوستریتور، مارولوس، جمینی و گربر، اشاره کرد. بنابراین برای طراحی لباس حرفه ای سرعت و دقت این نرم افزارها را نمی توان نادیده گرفت.

 

درآمد حاصل از طراحی لباس چقدر است؟

در هر حرفه و شغلی که باشید اگر فوت و فن آن را یاد بگیرید و تمرین زیاد داشته باشید؛ می توانید در مدت زمان نسبتا کوتاه، به درآمد قابلی توجهی برسید. البته برای این کار باید دائما به روز باشید و اطلاعات کافی از دنیای مدلینگ و طراحی لباس، داشته باشید.

 

شرکت در جشنواره های مهم و بازدید از فستیوال های مد و طراحی می تواند در این زمینه به شما کمک کند. برای به روز بودن در طراحی لباس پیشنهاد می کنیم طرح های برند های برتر را دنبال کنید و و از نمونه کارهای طراحان بزرگ دنیا، دیدن کنید. خوشبختانه فضای مجازی این امکان را برای افراد علاقه مند به این حوزه فراهم کرده است که بتوانند به راحتی به طرح های جدید طراحان لباس، دسترسی داشته باشند.

 

هر چقدر بیشتر تلاش و تمرین داشته باشید و بتوانید از قدرت خلاقیت خود به درستی استفاده کنید؛ درآمد بیشتری از این حرفه، خواهید داشت. مزون های بسیاری هستند که به طراحان خلاق برای دوخت لباس های زنانه، نیازمندند. این اطمینان برای افراد علاقه مند به حوزه طراحی لباس وجود دارد که اگر تا مرز حرفه‌ ای شدن پیش بروند؛ می توانند درآمد بسیار بالایی، داشته باشند.

 

البته در کنار داشتن خلاقیت باید مهارت ارتباط برقرار کردن با دیگران را هم به خوبی بلد باشید چرا که فرایند طراحی لباس یک کار گروهی بوده و برای اینکه یک طرح به مرحله تولید برسد، نیازمند همکاری افراد مختلف است. شما به عنوان طراح باید بتوانید ارتباط خوبی با سایر افراد در این پروسه برقرار کنید و بتوانید ایرادات احتمالی را قبل از اینکه پارچه به مرحله برش و دوخت برسد، برطرف کنید.

 

ثبت نام در دوره آموزشی طراحی لباس

اگر به هنرآموزی در رشته طراحی لباس علاقه مند هستید؛ پیشنهاد می کنیم زمان را از دست ندهید و از دوره های آموزشی هنرآموزی، استفاده کنید. این مرکز آموزشی از اساتید مجربی برای آموزش تمام دوره های خود، بهره می برد.  برای ثبت نام در دوره‌ آموزشی طراحی لباس با کارشناسان مربوطه در این مرکز تماس گرفته و راهنمایی های لازم را از آن ها دریافت کنید.