پارس ناز پورتال

چگونگی دریافت ویزای تحصیلی کانادا

چگونگی دریافت ویزای تحصیلی کانادا

ویزای دانشجویی در کانادا اغلب با عنوان مجوز تحصیلی شناخته می‌شود. از آنجایی که شرایط اخذ ویزای تحصیلی می‌تواند به سرعت دستخوش تغییر شود باید از به دنبال کردن شرایط و قوانین به روز اطمینان حاصل کرد.

 

دریافت مجوزهای تحصیلی و اخذ ویزا از راه‌های موجود همیشه مسئله‌ای دلهره‌آور است اما با انتخاب پشتیبان و جهت‌گیری‌ای مناسب به سمت مرجعی معتبر می‌توان با خیالی آسوده به این مقصود دست پیدا کرد. 

موسسه مهاجرتی افق ویزا با حضور موفق و چندین ساله و با تکیه بر تجربیات ارزشمند و همکاری با وکلای مهاجرتی خبره توانسته است در طی این سال‌ها به متقاضیان دریافت این خدمات برای مهاجرت به  کانادا و ارائه‌ی ویزاهایی از جمله ویزای کاری کانادا، ویزای تحصیلی کانادا، ویزای سرمایه‌گذاری کانادا و …. کمک و ‌آن‌ها را در مسیر رسیدن به اهدافشان به موفقیت یاری کند.

 

اکنون به بررسی شرایط دریافت ویزای تحصیلی کانادا به کمک مشاوره‌های تخصصی کارشناسان این موسسه می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

ویزای تحصیلی کانادا چیست؟

ویزای تحصیلی مدرکی است که توسط مقامات مهاجرتی در کشور کانادا صادر می‌شود و به عنوان مجوزی برای دانشجویان متقاضی از سایر کشورها عمل می‌کند. دانشجویان از سایر کشورها هرگز بدون داشتن این مجوز نمی‌توانند تحصیلات خود را در این کشور شروع کنند، به علاوه بعد از دریافت این مجوز دانشجو فقط و فقط مجاز به تحصیل در موسساتی است که توسط این مقامات تعیین شده است.

انواع ویزای تحصیلی کانادا

برای متقاضیان زیر 18 سال باید به دریافت ویزای دانش‌آموزی از مدرسه‌ای معتبر در این کشور اقدام کرد. این ویزا معمولا در مدت 3 ماه صادر شده و هزینه در حدود 200 تا 235 دلار را به همراه دارد.
برای سایر افراد با سن بالاتر از 18 سال هم نیاز به اقدام برای دریافت ویزای دانشجویی می‌باشد.

دریافت ویزای تحصیلی کانادا

روند پذیرش و اخذ ویزای تحصیلی همیشه و برای همه دانشجویان یکسان نیست. کشور و یا قاره‌ای که از آن قصد مهاجرت دارید نقشی حیاتی در این امر دارد. به کمک کارشناسان موسسه افق ویزا راهنمایی کاملی را درمورد آنچه که لازم است دربا‌ره‌ی چگونگی اخذ ویزای تحصیلی کانادا بدانید برای ارائه به شما آماده کرده‌ایم که به شرح آن می‌پردازیم.

اما قبل از آن توجه داشته باشید که برای دریافت ویزای تحصیلی مدارک تحصیلی معتبر در ایران داشته باشید. این مدارک باید شامل مدرک تحصیلی 12 ساله‌ی شما یا همان دیپلم و مدرک معتبر زبان انگلیسی (آیلتس با نمره 6 و بالاتر) باشد.

همچنین لازم است بر اساس رشته‌ای که قصد انتخاب و ادامه تحصیل در آن را دارید از حداقل نمره 14 و در برخی موارد نمره‌ای بالاتر برای معدل دبیرستان خود برخوردار باشید. 

به علاوه برای اقدام به دریافت مجوز مهاجرت تحصیلی به کانادا فقط و فقط داشتن مدارک تحصیلی معتبر کافی نیست و دانشجو باید از تمکن مالی مناسب، سلامت جسمانی و تاییدیه‌ای برای آن و همچنین عدم سوءپیشینه برخوردار باشد.

دریافت گواهی زیست‌سنجی

این گواهی برای متقاضیان از بعضی از کشورها و همچنین برای ایران مورد نظر است. برای دریافت آن هم لازم است مدرکی شامل عکس و اثر انگشت دانشجو در کنار سایر مدارک تهیه شده، موجود باشد. این مرحله نیاز به پرداخت هزینه دارد و باید از طریق سایت vfsglobal.com  درخواست را به صورت آنلاین ثبت کرد و هزینه‌ی دریافت ویزا و انگشت‌نگاری را پرداخت و منتظر تعیین زمان انگشت نگاری ماند که البته در کشورهای مثل ترکیه و امارات می‌‌بایست این کار انجام شود چون نماینده‌ی فعال ار کشور کانادا در ایران وجود ندارد.

اقدام به دریافت نامه پذیرش از دانشگاهی در کانادا

اگر هنوز درمورد این موضوع مطمئن نیستید لازم است تا در ابتدای امر و قبل از شروع فرآیند درخواست ویزای تحصیلی اقدامات مورد نظر را انجام و محلی را انتخاب کنید. این دانشگاه باید جزو مراکز معتبر بوده  و هم از طرف کشور مبدا و هم کشور مقصد مورد تایید قرار گرفته باشد. بعد از انجام این کار از این موسسه نامه‌ی پذیرش دریافت می‌کنید که لازمه‌ی درخواست دادن برای ویزا است.

در ادامه نام تعدادی از این دانشگا‌ه‌ها ذکر شده است:

* دانشگاه تورنتو

* دانشگاه یورک

* دانشگاه مانیتوبا

* دانشگاه تامپسون ریورز

* دانشگاه وینیپگ

درخواست خود را برای ویزای تحصیلی کانادا ثبت کنید.

چگونگی دریافت ویزای تحصیلی کانادا

حال زمان آن است که برای انجام مرحله‌ی بعدی اقدام کنید و سراغ ثبت درخواست برای دریافت ویزای تحصیلی که به عنوان مجوزی برای تحصیل شما است بروید. در این مرحله میبایستی به سایت دانشگاه مورد نظر مراجعه کرده و شرایط و ملاحظات لازم در آن واحد تحصیلی را بررسی کنید و درخواست خود را ثبت نمایید و تا دریافت پاسخ منتظر بوده و سایر مدارک خود را آماده کنید.مدارک خود را ترجمه و ارسال کنید.

برای دریافت مجوز مهاجرت تحصیلی به کانادا لازم است تا تمامی مدارک خود را اعم از مدارک تحصیلی، مدارک مالی، هویتی، مدارک مرتبط به سلامت و عدم سوءپیشینه و …. را ترجمه و برای دانشگاهی که انتخاب کرده‌اید ارسال کنید.

 

به طور معمول دانشگاه منتخب برای بررسی مدارک ارسالی شما هزینه‌ای را دریافت می‌کند که می‌توانید از طریق سایت مرتبط با این مرکز تحصیلی هزینه‌ی لازمه را پرداخت کنید.

ثبت درخواست ویزای مهاجرت تحصیلی به کانادا

درخواست شما توسط دانشگاه مورد بررسی قرار می‌گیرد و در صورت قبول درخواست و یا رد آن با بیان دلیل به شما اطلاع داده می‌شود.اگر درخواست شما پذیرفته شد حال نوبت آن است که درخواست ویزای تحصیلی را ثبت کنید و اگر از آن دسته دانشجویانی هستید که به خاطر شرایط کشور مبدا ویزای حضور موقت در کانادا را نیاز دارید نسبت به دریافت آن هم اقدام نمایید.

هزینه مورد نیاز برای گرفتن ویزای تحصیلی کانادا

همانطور که پیش‌تر اشاره شد برخورداری از تمکن مالی برای دریافت ویزای تحصیلی کانادا بسیار حائز اهمیت است. پس لازم است بدانید تا هر دانشگاه و هر شهر در این کشور به چه میزان از سرمایه و همچنین هزینه برای دریافت ویزای تحصیلی نیاز دارد.

اما میانگین مبلغ تخمین زده شده برای دانشجویان از کشورهای دیگر در حدود 25 هزار دلار کانادا در یک سال می‌باشد.

البته این میزان از هزینه به مقطع و رشته‌ای که در آن تحصیل می‌کنید هم وابسته است. به طور مثال رشته‌‌های مهندسی و پزشکی هزینه‌ی بالاتری را در مقایسه با رشته‌های انسانی و هنر در بر دارند.

متقاضیان تحصیل در کانادا می‌توانند از سن 14 سالگی به بعد برای ورود به این کشور اقدام کنند که هزینه‌ی حدودی در هر مقطع به شرح زیر است.

برای مقطع دبیرستان که آموزش دروس تخصصی‌تری را نسبت به مقطع قبلی شامل می‌شود و هزینه‌‌ی تحصیل در این مدارس که امکانات اقامتی و خدمات رفاهی و .. را نیز ارائه می‌دهند در حدود 30 تا 45 هزار دلار است.

در مقطع کارشناسی که می‌توان آن را بین 3 تا 4 سال محاسبه کرد حداقل عزینه از 10 هزار دلار شروع و گاه ممکن است تا 27 هزار دلار نیز نحاسبه شود.

هزینه‌ی تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد که نباید گپ آن بیشتر از 5 سال شود و کاملا وابسته به رشته تحصیلی و شهر محل تحصیل است  از حداقل 12 هزار دلار تا 28 هزار دلار است.

مدارک مورد نیاز دریافت ویزای تحصیلی کانادا در مقاطع مختلف:

لیسانس :

* مدارک هویتی
* مدارک مالی
* مدارک تحصیلی شامل دیپلم و ریز نمرات مقطع دبیرستان
* عکس 
* مدارک پزشکی مرتبط با سلامت فرد و مدارک مبنی بر عدم سوءپیشینه
* مدرک زبان 

فوق لیسانس :

* مدارک هویتی
* مدارک مالی
* پذیرش دانشگاه
* رسید پرداختی شهریه دانشگاه
* مدارک تحصیلی مقطع لیسانس
* عکس 
* مدارک پزشکی مرتبط با سلامت فرد و مدارک مبنی بر عدم سوءپیشینه
* مدرک زبان 
* رزومه تحصیلی مناسب و قابل قبول

دکتری :

* مدارک هویتی
* مدارک مالی
* پذیرش دانشگاه
* رسید پرداختی شهریه دانشگاه
* مدارک تحصیلی مقطع فوق لیسانس
* عکس 
* مدارک پزشکی مرتبط با سلامت فرد و مدارک مبنی بر عدم سوءپیشینه
* مدرک زبان 
* رزومه تحصیلی مناسب و قابل قبول
* مقالات معتبر تهیه شده توسط دانشجو
* ارائه مدارک مرتبط با سوابق کاری

چگونگی دریافت ویزای تحصیلی کانادا

در آخر

در متنی که مور مطالعه قرار گرفت به شرح کلیت شرایط برای دریافت ویزای مهاجرت تحصیلی به کانادا پرداختیم.

تحصیل در کشور کانادا به دلیل مزایا و آموزش عالی و برتری که در آن ارائه می‌شود طرفداران بسیاری دارد و همین امر باعث شده تا افراد بسیاری اقدام به دریافت ویزای تحصیلی و اقامت در آن کنند.

البته دریافت این مجوز و راه یافتن به کشور مقصد نیاز به دریافت مشاوره و خدمات از کسانی است که در این راه با کسب تجربه مسیری درست و واضح را پیش روی فرد متقاضی قرار می‌دهند.

موسسه مهاجرتی افق ویزا با در کنار هم قرار دادن دانش مشاورین حرفه‌ای خود و با استفاده از تجربه‌ای چندین ساله و موفق و در دست داشتن پرونده‌‌‌هایی با رویکرد مثبت و رضایت‌بخش شما را در مسیر مهاجرت به کشور مقصد یاری خواهد کرد.