پارس ناز پورتال

همه چیز درباره عرق کردن کف دست و پا

همه چیز درباره عرق کردن کف دست و پا

همه چیز درباره عرق کردن کف دست و پا 

عرق کردن ناحیه دست و پا برای شمار زیادی از افراد جامعه به مشکلی اذیت دهنده تبدیل شده هست, این دشوار روشهای درمان دارد. عرق کردن کف دست و پا, مشکلی هست که در شمار زیادی از افراد دیده می‌شود. برخی علت را دشواری های هورمون و غددی میدانند و برخی دیگر عقیده به توارثی بودن این دشوار دارند. در این مقاله به بررسی علل عرق کردن کف دست و پا و راههای درمان گیاهی و دارویی آن خواهیم پرداخت.

 

علت عرق کردن کف دست و پا

تعریف کف دست اکثر اساس ارثی و ژنتیک دارد و همۀ وقت} نارسایی تیروئید, علت بروز آن نیست. یک متخصص بیماریهای غدد در این خصوص گفت: درصد بسیار کمی از کسانی که دچار تعریق شدید کف دست می‌شوند دچار اختلالات غده تیروئید میباشند. پس همانگونه که گفتیم مریضی تعریق کف دست میتواند به علت اضطراب هورمونی, پرکاری تیروئید و یا ارثی باشد.

 

توارثی تعریق کف دست از کودکش شروع شده, در دوران بلوغ شدت یافته و در جوانی با استرس هاي این دوران به بحبوحه خود میرسد. این مریضی در برخی مواقع به قدری شدت می‌یابد که هنگام استرس, قطرات عرق از دست می چکد یا کاغذ زیر دست مریض به طور کامل خیس می‌شود. شما اول باید استرس

 

خود را درمان کنید تا بتوانید عرق دستتان را درمان کنید. استرس خود عامل همه ي مریضی ها هست. موارد خفیف مریضی تعریق کف دست با داروهای موضعی و غذایی قابل بازرسی هست, اما موارد شدید به درمان هاي دارویی جواب نمیدهد و باید جراحی شود.”

 

پیش گیری از اضطراب تا حد زیادی در کاهش تعریق کارساز هست. شستن دستها و دوش گرفتن هاي مکرر در درمان موقتی این مریضی کارساز هست.

 

درمان با زهر «بوتاکس برای درمان عرق کردن کف دست و پا»

جدیدا روش ترزیق سمی به اسم بوتولینوم یا بوتولینوم توکسین معرفی شده که درواقع دارویی گرفته شده از زهر نوع خاصی میکروب هست که به صورت موضعی تزریق می‌شود. کاربرد اصلی این دارو در درمان هاي چین و چروک صورت هست اما برای بازرسی تعریق کف دست و پا نیز بهره گیری می‌شود.

 

این دارو باید به وسیله متخصصان پوست و جراحان پلاستیک تجویز شود. در صورت انجام صحیح این روش توسط دکتر متخصص, فرد تا مدت ها از تعریق بیش از حد کف دست و پا رها می‌شود.

 

به دستانتان حنا بزنید: قبل از روشهای سنتی مثل ترکیبات گیاه حنا, سدر یا اسطوخودس بهره گیری می شد.جوش شیرین: یک کاسه بزرگ را پر از آب کنید و دو فنجان جوش شیرین را در آن بریزید. هر روز به مدت نیم ساعت دست و پای خود را در آن قرار دهید.

 

دست و پای خود را با آب گوجه شستشو دهید

چند لیوان آب گوجه را در یک سطل آب ولرم بریزید. به مدت نیم ساعت, دست و پای خود را درون آن بگذارید و بشویید.

 

از پودر بچه بهره گیری کنید

اگر شدت عرق کردن دست و پای شما چندان نیست, از پودر بچه بهره گیری کنید.

 

چای را آزمون کنید

چای سرشار از تانین هست که یک ضدعرق طبیعی هست. 5 چای کیسه اي را در یک لیوان آب جوش بریزید. بگذارید آب سرد شود و سپس دست و پای خود را به مدت نیم ساعت در آن قرار دهید. اینکار پس از چند روز تعریق را کاهش می‌دهد.

 

چای مریم گلی بنوشید

هر روز صبح با معده خالی چای مریم گلی بنوشید. گرچه افراط در نوشیدن این چای, موجب سردرد میشود. چای دارای خاصیت قابضی هست که روغن اضافی را خشک میکند و مانع از تعریق میشود.اگر علاقه اي به نوشیدن چای مریم گلی ندارید, چای سبز بنوشید. چای سبز خواص دیگری نیز دارد که شامل خنثی کردن زهر هایي هست که موجب بوی بد عرق میشوند.

 

از پودر تالک یا آرد ذرت بهره گیری کنید «بایدها و نبایدها در مورد عرق کف دست و پا»

از خوردن غذا هاي چرب امتناع کنید. از خوردن بروکلی, مارچوبه, پیاز سفید, سیر, کاری و قهوه امتناع کنید. از سبزی ها برگ دار بهره گیری کنید. از الکل دوری کنید.با ورزش, میزان اضطراب خود را کاهش دهید. این راه بسیار مناسبی برای کاهش تشویش هست.

 

جراحی, آخرین راهکار در موارد حاد

از روشهای جراحی در موارد بسیار شدید بهره گیری میشود. در این روش اعصابی که مسئول تحریک غدد عرق هست قطع میشود. گرچه از این روشها به علت مشکلاتی که در پی دارد, کمتر بهره گیری میشود.