پارس ناز پورتال

معرفی بهترین کارخانه کارتن سازی * کارتن سازی گلبرگ باکس *

معرفی بهترین کارخانه کارتن سازی * کارتن سازی گلبرگ باکس *

کارتن سازی یکی از صنایع مهم و اساسی در کشور محسوب می‌شود که بسیاری از مشاغل و کسب‌وکارهای دیگر نیز به آن وابسته هستند؛ به همین دلیل می‌توان گفت امروزه کارتن سازی از اهمیت و جایگاه ویژه‌ای برخوردار است. در این مقاله نیز قرار است درباره همین موضوع یعنی کارخانه کارتن سازی و تولیدات آن، دستگاه‌هایی که در این زمینه وجود دارد و… صحبت کنیم و نکات کاملی را درباره آن بیان کنیم. پس حتماً تا پایان همراه ما باشید.

 

آشنایی با کارخانه کارتن سازی

کارتن سازی جزو زیرمجموعه چاپ و بسته‌بندی به شمار می‌رود. همان‌گونه که می‌دانید، برای تولید کارتن‌های مختلف به دستگاه‌های زیاد و متفاوتی نیاز است و یکی از دلایل آن، افزایش تقاضا برای کارتن سازی در اندازه‌های گوناگون است. در حال حاضر بیشتر شرکت‌ها از جعبه‌های کارتی استاندارد پیش ساخته استفاده می‌کنند، در حالی که بسیاری از این جعبه‌ها معمولاً به ضایعات و پسماند تبديل مي‌شوند مگر اینکه برای استفاده خاصی طراحی شده باشند.

معرفی بهترین کارخانه کارتن سازی * کارتن سازی گلبرگ باکس *

دستگاه های  مورد نیاز در کارخانه کارتن سازی

در کارخانه‌های کارتن سازی به تجهیزات متنوعی نیاز است که در این قسمت به آن‌ها اشاره می‌کنیم:

 

* دستگاه ورق سازی: این بخش مهم‌ترین بخش در شرکت کارتن سازی به شمار می‌رود؛ از ویژگی‌های مهم این دستگاه، ظرفیت تولید دستگاه، عرض ورق تولیدی دستگاه و سرعت تولید است.

 

* دستگاه برش‌زن: برای برش انواع مقوا از این دستگاه استفاده می‌شود، برنامه ریزی دستگاه باید براساس ابعاد و نوع کارتن باشد تا عملیات برش را متناسب با هر کارتن انجام دهد. سرعت دستگاه شیتر یا همان برش‌زن حدود 3000 ورق در ساعت بوده و دقتی حدود 0.1 میلی‌متری دارد.

 

* انواع دستگاه دایکات: دستگاه‌های دایکات به 3 نوع رفت و برگشتی، فکی وBOBEST تقسیم‌بندی می‌شوند. در کارخانه‌های کارتن سازی در ایران نیز از یکی از دستگاه‌های نام برده استفاده می‌شود.

 

معرفی انواع دایکات‌ها

کارایی دایکات رفت و برگشتی: از این دستگاه برای کارتن‌های بزرگ استفاده می‌شود و از کیفیت خوبی برخوردار است.

 

1- دایکات فکی: کیفیت این دستگاه از دایکات رفت و برگشتی بالاتر است و برای کارتن‌ها با اندازه متوسط مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

2- دایکات BOBEST: این نوع، بهترین دایکات در ایران به شمار می‌رود و از دقت بسیار بالایی برخوردار است. وظیفه این نوع دایکات این است که کارتن‌های پلی‌اتیلن‌دار تولید کند و همچنین در بسته‌بندی و ساخت کارتن‌های مواد مایع مانند شیر و… کاربرد دارد.

 

سایر دستگاه‌های مورد نیاز در کارخانه کارتن سازی

* دستگاه چاک دستی (چاک زن کارتن): این دستگاه به شکل دستی و اتوماتیک عرضه می‌شود. همچنین با تیغه‌های فولادی که دارد توانایی تولید انواع کارتن سه لایه و پنج لایه را دارد. این دستگاه در کارگاه‌هایی که فقط کارتن‌های خام و مادر را تولید می‌کنند کاربرد دارد.

 

* دستگاه لب چسب: از این دستگاه برای چسباندن لبه کارتن استفاده می‌شود و باید از دقت بالایی برخوردار باشد تا بتواند عملیات چسب‌زنی لبه‌ها را به درستی و در سریع‌ترین زمان ممکن انجام دهد.

 

* دستگاه لمینت دستی و لمینت اتومات

 

* دستگاه تسمه کش: این دستگاه در صنایع بسته‌بندی اهمیت دارد. بسته‌بندی را با تسمه‌هایی از جنس فلز انجام می‌دهند. این دستگاه در نمونه‌های اتوماتیک و نیمه اتوماتیک عرضه می‌شود و بیشتر در صنایع سیمان، بلوک و کاشی کاربرد دارد.

 

* دستگاه منگنه: در صورتی که نتوان از دستگاه لب چسب استفاده کرد، از دستگاه منگنه کارتن استفاده می‌شود. این روش به دلیل محکم بودن برای جابه‌جایی اجسام سنگین لستفاده می‌شود.

 

* دستگاه چاپ نیمه اتومات یا تمام اتومات: هر کارخانه با توجه به مساحت آن یک یا چند دستگاه را دارد.

 

* دستگاه خط‌کش برش: یکی از مهم‌ترین دستگاه‌ها در تولید کارتن سازی، دستگاه خط‌کش می باشد که با 6 تیغ برش زنی فرایند خط انداختن جعبه ها را با سرعت بالا انجام می‌دهد.

معرفی بهترین کارخانه کارتن سازی * کارتن سازی گلبرگ باکس *

انواع دستگاه های جعبه سازی و نحوه کار آن

 

1- اولین نوع آن برای برش جعبه به کارگیری می‌شود که به آن دستگاه خط کش برش گفته می‌ شود.

 

2- یک نوع نیز وجود دارد که عمل چاپ را انجام می‌دهد و به آن دستگاه چاپ زنجیری می‌گویند.

 

3- چاپ‌زن‌های دستی نیز یک نوع دیگر از ماشین آلات جعبه سازی هستند.

 

4- برای بسته‌بندی نیز از دستگاه تسمه کش استفاده می‌شود.

 

از آن‌جا که جعبه‌ها برای مصارف گوناگون استفاده می‌شوند، باید ازکاغذهای مطلوب در ساخت آن استفاده کرد. یعنی درمقابل رطوبت و اجسام سنگین مقاوم باشند. در رابطه با دستگاه جعبه‌سازی می‌شود ذکر کرد که فقط یک ورق کارتن از این دستگاه عبور می‌نماید؛ مگر اینکه بخواهید جعبه را به صورت دو رنگ تولید کنید. یعنی در آغاز رنگ جعبه را به صورت تک زده و بعد آن را به دورنگ تبدیل کنید. در مرحله بعد برای رنگ دوم مخزن آب و سیلندر دستگاه را کامل پاک می‌کنیم و دوباره با فشار دادن دکمه تهیه، به رنگ دوم می‌رسیم.

 

تولیدات در یک کارخانه کارتن سازی

کارخانه‌های کارتن سازی بر اساس ظرفیت و همچنین توان دستگاه‌ها، قادر به تولید کارتن‌های ۳ لایه، کارتن ۵ لایه و کارتن ۷ لایه هستند. کارتن‌های لمینتی نیز از انواع دیگر کارتن‌هایی هستند که در کارخانه کارتن سازی تولید می‌شوند. در واقع  انواع محصولات کارخانه عبارتند از:

 

* انواع کارتن ۳ لایه

* انواع کارتن ۵ لایه

* کارتن ساده

* کارتن بسته بندی

* کارتن مواد غذایی

* کارتن تخم مرغ

* کارتن میوه

* کارتن لمینتی

* کارتن ساده

* کارتن تلویزیون

 

ویژگی‌های مهم کارخانه کارتن سازی

با توجه به افزایش تعداد کارخانه‌ها در زمینه تولید کارتن، انتخاب یک تولیدی مناسب دشوار است؛ آنچه که انتخاب را برای ما آسان می کند:

 

1- تنوع در تولید محصول: یکی از مهم‌ترین ویژگی‌ها در تولید یک کارخانه به شمار می‌رود.

 

2- توان تولیدی بالا در کارخانه کارتن سازی: عامل دیگری که یک کارخانه کارتن سازی را نسبت به سایر رقبا متمایز می‌کند، توان تولیدی بالای آن است. بدین معنا که کارخانه موردنظر تا چه میزان می‌تواند کارتن بسته‌بندی تولید کند و یا به عبارتی دیگر سرعت تولید کارتن در کارخانه مذکور چقدر است؟ گلبرگ باکس با قدرت بسیار بالایی که در زمینه تولید انواع کارتن‌ها دارد، در مقایسه با رقبای خود بسیار در این زمینه پیشرو و برتر است و جز بهترین‌های کشور محسوب می‌شود که در ادامه هم درباره این کارخانه بیشتر صحبت خواهیم کرد.

 

3- قیمت مناسب: دیگر ویژگی مهمی که یک کارخانه خوب کارتن سازی باید داشته باشد، قیمت مناسب کارتن‌ها است و این که بی‌جهت محصولات خود را گران عرضه نکند و طبق مصوبه سازمان باشد.

 

4- ارسال سریع: گاهی اوقات برخی از کارخانه‌های کارتن سازی سفارش شما را بیش از حد طول می‌دهند و چندین روز شما را معطل خواهند کرد. در نتیجه بسیار مهم است که کارخانه‌ای که برای تولید کارتن انتخاب می‌کنید قابلیت ارسال سریع را دارا باشد.

 

5- ویژگی سفارشی‌سازی: گاهی اوقات شما به‌جز سایزهای اصلی نیاز به کارتنی در اندازه دلخواه خودتان دارید که در این صورت کارخانه‌ای که انتخاب می‌کنید باید آن را برایتان تولید کند.

 

6- برخورد خوب با مشتری: به عنوان نکته آخر نیز در این زمینه باید بگوییم که برخورد خوب با مشتری در همه جا مهم و حیاتی است و بدیهی است که اگر روابط عمومی هر کارخانه‌ای به‌خوبی با شما ارتباط برقرار کنند، تبدیل به مشتری دائمی آن‌ها خواهید شد.

معرفی بهترین کارخانه کارتن سازی * کارتن سازی گلبرگ باکس *

مزایای خرید مستقیم از کارخانه کارتن سازی

1- مزیت‌های اقتصادی: هزینه پایین حمل و نقل و انبارداری به دلیل وزن کم و ساختار سبک، امکان تغییر ساختار و اصلاح و زیباسازی بسته بندی با هزینه بسیار پایین.

 

2- مزیت‌های ساختاری: مقاومت بالا در مقابل اجسام سنگین، انعطاف پذیری و قابلیت شکل‌گیری مناسب.

 

3- مزیت‌های محیط زیستی: کاغذ و مقوا از منابع تجزیه پذیر تولید می‌شود که به‌راحتی قابل بازیابی‌اند و می‌توان از آن‌ها مجدداً برای تولید مقوا استفاده کرد. محصولات موجود در این صنعت مثل همین کارتن سازی به‌راحتی قابل بازیافت هستند و حتی در صورتی که از آن‌ها استفاده نشود نیز قابلیت بازگرداندن به حالت اول را دارند.

 

نحوه ثبت سفارش کارتن

ثبت سفارش برای خرید کارتن لمینتی و یا هر نوع کارتن دیگر بستگی به خود شما دارد. یعنی گاهی اوقات قصد دارید از سایزها و اندازه‌های مختلفی که خود کارخانه به‌طور پیش فرض تولید می‌کند استفاده کنید و از آن‌ها خرید کنید، گاهی اوقات هم کارتان به نحوی است که مجبورید اندازه‌های اختصاصی را درخواست کنید و از کارخانه بخواهید که متناسب با همان سایزی که شما می‌خواهید کارتن تولید کند. در نتیجه در این صورت باید مستقیماً با خود کارخانه در ارتباط باشید و سفارش خود را با جزئیات دقیق ثبت نمایید.

 

بهترین کارخانه کارتن سازی

جدا از مباحثی که درباره کارتن و کارخانه‌های ساخت آن مطرح شد، بسیار مهم است که شما بتوانید کارتنی که لازم دارید را از بهترین کارخانه‌ها و با بالاترین کیفیت دریافت کنید و درواقع کارخانه‌ای را پیدا کنید که ویژگی‌هایی که برای یک کارخانه خوب نام بردیم را دارا باشد.

 

به‌همین دلیل، کارخانه کارتن سازی گلبرگ باکس با بهره‌گیری از بهترین امکانات و تجهیزات در زمینه کارتن سازی این امکان را فراهم کرده تا شما بتوانید با کمترین هزینه، بهترین امکانات و بیشترین کیفیت را در اختیار داشته باشید و تهیه کنید. جهت آگاهی از انواع مختلف کارتن‌ها، کیفیت آن‌ها، قیمت و… با ما تماس بگیرید تا از کارشناسان ما بهترین مشاوره را دریافت کنید. همچنین می توانید جهت خرید کارتن، سفارش خود را به صورت آنلاین نیز در این سایت ثبت نمایید.

 

نتیجه گیری

در این مقاله به طور کامل درباره کارخانه کارتن سازی، دستگا‌هایی که در آن وجود دارد، چگونگی تولید کارتن، ویژگی‌های بهترین کارخانه کارتن سازی و…. صحبت کردیم. اگر شما نیز مطلب یا موردی در این رابطه دارید، حتماً با ما مطرح کنید.