پارس ناز پورتال

این کارها تاثیرات ورزش را به شدت کاهش می دهند

این کارها تاثیرات ورزش را به شدت کاهش می دهند

این کارها تاثیرات ورزش را به شدت کاهش می دهند 

امروز به شما کارهایی را معرفی میکنیم که می‌توانند یک ورزش خوب را با کاهش تاثیر در بدن مواجه کنند. چه بهتر که با حداکثر فایده ورزش کنیم. شمار زیادی از کسانی که ورزش‌هاي مربوط به آمادگی جسمانی و پرورش اندام انجام می دهند تاثیری احساس نمیکنند و تصور میکنند که پییشرفتی ندارند. این افراد ممکن هست اشتباهات شایعی را انجام دهند که بر نتیجه ورزش تاثیرگذار هست.

 

هشت اشتباه شایع در ورزش که از تاثیرگذاری آن پیشگیري میکند عبارتند از:

 

۱- تمرکز صرف بر ورزش‌هاي هوازی:
سه روز دویدن طولانی مدت بر روی تردمیل و انجام حرکات شکمی با شدت چندان باعث شش تکه شدن شکم شما نمی شود. فقط با انجام این کارها عضله پرورش می یابد. شما باید وزنه هم بزنید و حرکاتی انجام دهید که به پرورش عضلات کمک میکنند.

 

۲- تمرکز صرف بر ورزش‌هاي کوتاه مدت و شدید:
انجام ورزش‌هاي کوتاه مدت و شدید بسیار کارساز هست و بر سوزاندن چربی‌ها بسیار تاثیر می گذارد. با این حال این ورزش‌هاي بر بدن فشار زیادی وارد میکند و نباید آن‌ها را بیش از سه یا چهار بار در هفته انجام داد.ورزش‌هایي مثل یوگا و پیلاتس به کشیده شدن عضلات کمک می کنند اما به اندازه ورزش‌هاي کوتاه مدت و شدید به بدن فشار نمی‌آورد.

 

۳- انجام ندادن اسکات:
از حرکاتی مثل اسکات و هالتر زدن نترسید. این نوع حرکات ورزشی به حجم دادن به عضلات کمک میکنند و کالری‌سوزی زیادی دارند. این حرکات بر روی اکثر عضلات بدن کار میکنند.

 

۴- همۀ وقت} در رژیم خوراکی بودن:
اگر بخواهید تندرست باشید و آمادگی جسمانی بالایی داشته باشید همه ي وقت لازم نیست در رژیم خوراکی باشد. تا زمانی باید خود را در دریافت مواد خوراکی محدود کنید که به یک سبک زندگی متعادل و تندرست برسید. کوشش کنید همۀ وقت} غذای تندرست بخورید اما از خوردن هر چیزی عذاب وجدان نگیرید.

 

۵- تکرار کردن یک برنامه ورزشی در همۀ روزها:
بدن بسیار باهوش هست و به برنامه خوراکی عادت میکند. برای دیدن نتیجه باید برنامه را متنوع کنید. در روزهای گوناگون ورزش‌هاي گوناگون انجام دهید. سرعت انجام حرکات ورزشی را نیز تغییر دهید.

 

۶- جدول هدف ورزش کردن:
اگر فقط هدف شما شش تکه شدن شکم‌تان باشد به نتیجه نمیرسید. باید هدف‌گذاری‌هاي کوتاه مدت داشته باشید. اینکار انگیزه شما را افزایش می دهد. این هدف‌ها نباید ارتباطی با وزن داشته باشند زیرا زمانی که عضلات بدن شما حجیم شوند در وزن شما تغییری ایجاد نمیشود.

 

۷- متنفر بودن از باشگاه:
شما باید باشگاه رفتن را دوست داشته باشید. اگر حس خوبی به اینکار ندارید تاثیر ورزش کمتر می شود. اگر ورزش را دوست ندارید آن را انجام ندهید. کلاس‌هاي ورزشی را پیدا کنید که از آن لذت میبرید.

 

۸- داشتن ذهنیت غلط:
بهتر هست به برنامه‌هاي خوراکی و ورزش خود به شکل سبک زندگی‌تان نگاه کنید.بدین ترتیب اکثر از ورزش کردن لذت می برید.