پارس ناز پورتال

کاهش سود در اپل و اتخاذ سیاست های جدید

کاهش سود در اپل و اتخاذ سیاست های جدید

کاهش سود در اپل و اتخاذ سیاست های جدید 

شرکت اپل در گزارش های قبلی نیز عنوان کرده بود که با کاهش سود مواجه شده است و قصد دارد تا از طریق فروش آیفون 7 این کاهش را جبران کند.اما قضیه ان قدر ها هم آسان نیست. کمپانی اپل با توجه به پایین آمدن فروش آیفون های خود در فصول گذشته و به نسبت مدت مشابه سال قبل، برای جلوگیری از کاهش سود خود با تغییر برخی از سیاست های کاری

 

تصمیم به افزایش فشار برای رو تامین کنندگان قطعات خود گرفته است تا به این وسیله کاهش سود خود را تا جای ممکن کنتترل نماید. به تازگی موسسه RBC Capital Markets گزارشی منتشر نموده است که درآن عنوان می کند اهالی کاپرتینو برای جلوگیری از کاهش بیش از حد سود کسب شده خود از فروش گوشی های آیفون تصمیم گرفته اند

 

تا با افزایش فشار بر روی تولید کنندگان قطعات  و کاهش میزان پرداختی به آنها میزان سود خود را تا حد ممکن ثابت نگهدارند.دو نفر از تحلیل کنندگان موسسه RBC Capital Markets با نام های آمیت داریانانی و جِریِل اونگ در گزارش ارائه شده عنوان کردند، که بابررسی های انجام شده بر روی ۱۱ کمپانی تامین کننده قطعات شرکت اپل که در واقع تولید کننده ملزومات و ماژولهای مورد نیاز این کمپانی هستند

 

به این نتیجه رسیده اند که ۱۰ شرکت از این ۱۱ شرکت کاهش حاشیه سود خود را در مدت مشابه سال گذشته ،در مقایسه با سال میلادی جاری پیش بینی نموده اند.در این گزارش آمده است این کمپانی ها که شامل TSMC، Catcher، Cirrus Logic، Dialog Semiconductor و تعدادی دیگر می باشد مورد بررسی قرار گرفته اند .

 

تعدادی از این کمپانی ها وظیفه مونتاژ نمودن گوشی های آیفون را برعهده دارند و تعدادی دیگر مونتاژ نمودن مک بوک ها را انجام می دهند.

کاهش سود در اپل و اتخاذ سیاست های جدید

در گزارش منتشر شده توسط این موسسه  آمده است که:

“ما تصور می‌کنیم اپل تخفیف‌هایی را از تامین‌کنندگان متعددی که با آن‌ها کار می‌کند، دریافت کرده تا از این طریق بتواند تغییرات موجود در ارزش ارزهای خارجی در برابر دلار را خنثی کند. همچنین اپل این سیاست را برای ثابت نگه داشتن حاشیه‌ی سود خود پس از عرضه‌ی آیفون ۷ در پیش گرفته است.”

 

قبل تر این هم از کشور های آسیایی خبر هایی به منظور چانه زنی های اپل در راستای کاهش قیمت ها به گوش می رسید. تحلیلگران RBC معتقدند با روند در پیش گرفته در سال آینده سود کمپانی اپل با افزایش مواجه خواهد شد.همانطور که می دانید سود سرشار کمپانی اپل به سبب فروش آیفون های خود می باشد  که در حال حاضر با کاهش ۱۰ درصدی مواجه شده است.

 

به پیش بینی RBC  اپل قصد دارد در سال میلادی آینده تنها ۲۰۹ عدد دستگاه آیفون  روانه بازار نماید که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۰ درصد کاهش خواهد داشت.تیم کوک مدیرت این شرکت اعلام نموده که یکی از دلایل عمده کاهش فروش اپل، افزایش قیمت دلار می باشد که سبب بالا رفتن قیمت این محصول شده و به همین سبب مصرف کنندگان به خرید آن رغبت چندانی نشان نمی دهند.

 

تیم کوک که پیش از این و در زمان حیات استیو جابز در سمت تامین کنندگی قطعات این کمپانی قرار داشت قطعا خواهد توانست با مهارت های خود در چانه زنی تامین کنندگان رابرای گرفتن تخفیفات راضی نماید.