پارس ناز پورتال

روش کاهش مصرف اینترنت در تماس صوتی تلگرام

روش کاهش مصرف اینترنت در تماس صوتی تلگرام

روش کاهش مصرف اینترنت در تماس صوتی تلگرام 

در تماس صوتی تلگرام می توان تنظیمات گوناگونی را اعمال نمود، سوالی که در ذهن همه ي کاربران وجود دارد این هست که مقدار مصرف اینرنت هنگام تماس صوتی تلگرام چقدر هست؟بدون شک غوغایی‌ترین خبر دنیای آی تی در کشورمون طی بیست و چهار ساعت قبل، فعال‌سازی امکان برقراری تماس صوتی در تلگرام بوده هست، قابلیتی که بعد از مدت‌ها انتظار و شنیدن کوله‌باری از شایعات، سرانجام به صورت رسمی در اختیار کاربران ایرانی قرار گرفت.

 

اضافه بر انتظار شدید کاربران برای بهره گیری از این قابلیت در اپلیکیشن پیام‌رسان محبوبشان، اتفاق‌هاي دیگری نیز به غوغایی شدن این خبر دامن زده‌اند. بعنوان مشابه، کمتر از یک روز بعد از فعال‌سازی، تماس صوتی تلگرام با اختلال روبه‌رو شد و پس از گذشت چند ساعت، مدیر عامل تلگرام با رد اختلال در سرورها، مشکل را فیلتر تماس صوتی تلگرام از سوی اپراتورها خواند.

 

در حالیکه همۀ کاربران سر در گم مانده و به دنبال مقصر بودند، با شنیدن خبر رفع مشکل تماس صوتی تلگرام همه ي چیز به حالت عادی بازگشت. بعد از اتمام جنجال‌ها، بد نیست ارزیابی این قابلیت را با بررسی نحوه کاهش مصرف دیتای اینترنت تماس صوتی تلگرام آغاز کنیم.

 

کاربران از روز قبل شدیدا درگیر قابلیت تماس صوتی تلگرام شده‌اند. گرچه این استقبال، اضافه بر اشتیاق کاربران، با نحوه فعال‌سازی این قابلیت نیز ارتباط داشته هست. اگر هنوز با نحوه فعال‌سازی تماس تلفنی تلگرام آشنا نیستید، به لینک مقاله قرار داده شده در انتهای صفحه سر بزنید. اکنون هر چه باشد، اولویت با بررسی ترفندها و تکنیک‌هاي مرتبط با تماس صوتی تلگرام هست.

روش کاهش مصرف اینترنت در تماس صوتی تلگرام

تلگرام از ابتدای عرضه این قابلیت اخیر ادعا کرد تماس صوتی اپلیکیشن آن، نه تنها کیفیتی بسیار اکثر از سایر پیام‌رسان‌ها دارد، بلکه در مقایسه با آن‌ها دیتای کمتری نیز مصرف میکند. اضافه بر کاهش مصرف دیتای اینترنت تماس صوتی تلگرام به خاطر الگوریتم‌هاي پیاده‌سازی شده توسط شرکت، انتخاب‌اي طی آپدیت اخیر به تنظیمات برنامه اضافه شده هست

 

که با فعال‌سازی آن، باز هم می توان مصرف داده را کاهش داد. مزیت بهره گیری از این ترفند به منظور کاهش مصرف دیتای اینترنت تماس صوتی تلگرام این هست که تنها با کاهش نامحسوس کیفیت صدا، در پهنای باند مصرفی صرفه‌جویی میکند. بر زمینه گفته‌هاي تلگرام، به هیچ وجه خبری از قطعی و یا ناپایدار شدن مکالمه بعد از فعال‌سازی گزینش مرتبط نیست.

 

نکته دیگر مربوط به الگوریتم‌هاي به کار رفته توسط تلگرام هست. بر زمینه آن‌ها، کیفیت صدا بر زمینه قدرت اتصال اینترنت دو طرف تماس تنظیم میشود، به این ترتیب، حین بهره گیری از اینترنتی با سرعت بالاتر، حجم بیشتری نیز مصرف می شود. در تست انجام گرفته حین اتصال به اینترنت خانگی با سرعت یک مگابایت،

 

طی یک دقیقه حدود دویست کیلوبایت پهنای باند مصرف شد، میزانی که بسیار قابل قبول و به‌صرفه هست. با بهره گیری از انتخاب مختص کاهش مصرف دیتای اینترنت تماس صوتی تلگرام ، داده ارسالی مجددا به میزان یک چهارم کاهش پیدا کرد. برای فعال‌سازی، منوی کشویی را از سمت چپ برنامه باز کرده و انتخاب Settings را انتخاب کنید.

روش کاهش مصرف اینترنت در تماس صوتی تلگرام

در صفحه باید، باید به قسمت Data & Storage وارد شوید.

روش کاهش مصرف اینترنت در تماس صوتی تلگرام

در صفحه بعد، در انتهای یک انتخاب با عنوان Use less data for calls دیده میشود. آن را لمس کنید.

روش کاهش مصرف اینترنت در تماس صوتی تلگرام

حالت پیش‌فرض بر روی هرگز Never هست. دو گزینش دیگر برای کاهش مصرف دیتای اینترنت تماس صوتی تلگرام را میتوان به طور دلخواه تعیین کرد. با انتخاب انتخاب انتهایی یعنی همه ي وقت Alwayss در همه ي حال تماس صوتی تلگرام بهینه میشود در حالی‌که با انتخاب انتخاب دوم یعنی تنها در زمان اتصال به داده تلفن همراه Only on mobile dataa بهینه‌سازی تنها در زمان اتصال به اینترنت تلفن همراه (و نه وای فای) صورت می گیرد.

روش کاهش مصرف اینترنت در تماس صوتی تلگرام