پارس ناز پورتال

کاهش وزن با انجام تمرینات سنگین بدنسازی

کاهش وزن با انجام تمرینات سنگین بدنسازی

کاهش وزن با انجام تمرینات سنگین بدنسازی

کاهش وزن از جمله مشکلاتی بوده که خانم ها و بـه خصوص آقایان آن را دارند. یکی از عوامل کاهش وزن و سوزاندن چربی بیشتر انجام ورزش هـای سنگین میباشد. یکی از این ورزش ها تمرینات بدن سازی میباشد که می توانید هم وزن خود را کاهش دهید هم حجم عضلات خود را افزایش دهید.

 

ددلیفت هالتر:کاهش وزن با انجام تمرینات سنگین بدنسازی

 

ددلیفت هالتر تقریبا همه ی ي عضلات بدن را درگیر می‌سازد‎

 

این تمرین یکی از مواردی است که با آن می توانید چربی‌هـای اضافی بدن را از دست بدهید. ددلیفت هالتر تقریبا همه ی ي عضلات بدن را درگیر می‌سازد و اثر متابولیکی بسیار عالی دارد.

 

برای انجام این تمرین کافی است یک هالتر بردارید. اگر در این تمرین مبتدی هستید سعی کنید از وزنه‌هـای کمتر استفاده کنید. حالا پاهای خود را بـه عرض شانه باز کنید. کمی زانوها را خم نمایید. هالتر را جلوی ران خود قرار دهید و سعی کنید کف دستتان بـه سمت شـما باشد. باسن را بـه عقب ببرید، زانوهای خود را بـه سمت هالتر خم کنید و سپس آن را بردارید.

 

اسکات هالتر:

 کاهش وزن با انجام تمرینات سنگین بدنسازی

این تمرین میتواند در سوزاندن چربی بـه شـما کمک بکند

 

این تمرین نیز میتواند در سوزاندن چربی بـه شـما کمک بکند. البته باید بـه خاطر داشته باشید که انجام صحیح آن ضروری است. برای اینکار کافیست پاهای خود را بـه عرض شانه باز کنیدو صاف بایستید. هالتر را با دو دست بگیرید و پشت گردن خود قرار دهید. حالا باسن را بـه سمت عقب ببرید، زاوهای خود را خم کنید و پایین بروید. کمی توقف کنید و بـه آرامی خود را بـه موقعیت اصلی برسانید.

 

پایین آوردن دست باز:کاهش وزن با انجام تمرینات سنگین بدنسازی

 این تمرین میتواند چربی‌هـای شکمی را بـه خوبی بسوزاند

 

در حالی‌که بارفیکس نیز همین کار را انجام می‌دهد اما همه ی ي خانم‌ها نمی‌توانند آن را بـه خوبی انجام دهند. این تمرین میتواند چربی‌هـای شکمی را بـه خوبی بسوزاند و شـما را در رسیدن بـه کاهش وزن کمک نماید.

 

برای انجام این تمرین، همانند شکل در موقعیت مناسب بنشینید. حالا دسته‌هـای دستگاه را بگیرید و کف دست را بـه طرف خود نگه دارید. حالا دسته‌هـای دستگاه را بـه سمت خود بکشید و دوباره بـه موقعیت اول برگردانید.

 

پرس بالا سینه با دمبل:

 کاهش وزن با انجام تمرینات سنگین بدنسازی

این تمرین می‌تواند قسمت‌هـای مختلفی از بدن همچون شانه‌ها، عضله سه سر بازو را تقویت کند

 

پرس نشسته اگر بـه درستی انجام شود مزایای بسیار زیادی بـه همراه خواهد داشت. این حرکت ساده میتواند قسمت‌هـای مختلفی از بدن همچون شانه‌ها، عضله سه سر بازو و حتی عضله دوسر را تقویت کند.

 

برای انجام این تمرین، یک نیمکت قابل تنظیم تهیه کنید و همانند شکل با زاویه ۱۵ الی ۳۰ درجه روی آن بنشینید. هالتر را با دست خود بگیرید. حالا میله را بـه سمت قسمت بالایی سینه خود بیاورید. چند ثانیه در همین حالت بمانید و میله را بـه موقعیت اولیه‌اش برگردانید.

 

پرس سرشانه نشسته با هالتر:کاهش وزن با انجام تمرینات سنگین بدنسازی

با این تمرین بـه اهداف کاهش وزن خود دست پیدا کنید

 

در خانم‌ها عضلات شانه معمولاً بـه خوبی مورد توجه قرار نمی‌گیرد. عضلات ضعیف سریع‌تر از عضلات قوی رشد میکند. شـما می‌توانید با این تمرین بـه اهداف کاهش وزن خود دست پیدا کنید.

 

برای انجام این تمرین، یک هالتر را با دست خود بگیرید. روی یک نمیکت تخت بنشینید. میله را بالای شانه‌هـای خود بگیرید.هالتر باید بـه گونه‌ای باشد که کف دست رو بـه جلو قرار گیرد. حالا هالتر را بـه سمت بالا ببرید. کمی مکث نمایید و هالتر را بـه موقعیت اولیه‌اش برگردانید.

 

منبع : مجله سلامت