پارس ناز پورتال

کتاب گینس و عجیب ترین رکوردهای جهان (7)

کتاب گینس و عجیب ترین رکوردهای جهان (7)

کتاب گینس و عجیب ترین رکوردهای جهان (7)

رکوردهای جالبی که مدام شکسته می شوند و در جهان رقابت سختی بر سر رکوردها است. جالب ترین رکوردهای ثبت شده در گینس را ما به شما معرفی می کنیم. همه می دانیم کتاب گینس هرساله رکوردهای مختلف دنیا را در خود جای می دهد رکوردهایی که علاوه بر عجیب بودنشان بسیاری از آنها باورنکردنی و به دور از تصور همۀ ما است این رکوردها شامل دستاوردها و استعدادهای انسان و در برخی مواقع پدیده های طبیعی می باشند.

 

سریعترین سرعت اتومبیل
رکورد رسمی سرعت اتومبیل 1227.985 کیلومتر بر ساعت است که توسط «اندی گرین» در اکتبر سال 1997 در صحرای بلک راک، نوادا، ایالات متحده امریکا به دست آمده است. اگرچه «Thrust SSC» اولین اتومبیلی است که دیوار صوتی را شکسته اما «Budweiser Rocket Car» که توسط «استن بارت» رانده شده توانسته سرعت 1190.377 را در کالیفرنیا در دسامبر 1979 به دست آورد.
کتاب گینس و عجیب ترین رکوردهای جهان (7)بزرگترین پیتزا

بزرگترین پیتزا 1261.65 مترمربع مساحت دارد و توسط دویلیو ناردی، مارکو ناردی، آندریا مانوچی، متئو ناردی و متئو جانوته، همگی ایتالیایی در دسامبر 2012 در ایتالیا آماده شده است. این پیتزا «اوتاویا» به معنای پسر هشتم به احترام اولین امپراتور رومی اکتاویان آگوستوس نامگذاری شده که نماینده تغییر در تاریخ روم بود و امپراتوری را در یک دوره ناآرامی اقتصادی و فرهنگی به روم آورد.

 

این پیتزا 100% فاقد گلوتن بود و حامل پیامی به تمام جهان در مورد اهمیت سلامت و انتخاب آگاهانه غذا بود. رژیم غذایی فاقد گلوتن می تواند خواص سلامتی زیادی داشته باشد از جمله بهبود سطح کلسترول خون، ارتقای سلامت دستگاه گوارش و افزایش سطح انرژی.
کتاب گینس و عجیب ترین رکوردهای جهان (7)بیشترین قل هایی که از یک تولد زنده ماندند

نام نادیا سلیمان از امریکا در 26 ژانویه 2009 با تولد شش پسر و دو دختر در کالیفرنیا در سراسر جهان پیچید.به گزارش پارس ناز این بچه ها با کمک لقاح مصنوعی و 9 هفته زودتر از موعد با عمل سزارین متولد شدند. نادیا تنها فرزند خانواده ای بود که در سال 1974 در لاس وگاس ازدواج کرده و در 1999 جدا شده بودند. نادیا که عاشق خانواده پرجمعیت است جمعا 14 فرزند دارد.
کتاب گینس و عجیب ترین رکوردهای جهان (7)بیشترین مسافت پیموده شده خودرو

در 4 بعدازظهر 18 سپتامبر 2013 «ایروین گوردون» مسافت سه میلیون مایل که معادل 4828033 کیلومتر است را با اتومبیل ولوو 1800s مدل 1966 خود ثبت کرد. او تا 1 مه 2014 این مسافت را به 3039122 مایل رساند.
کتاب گینس و عجیب ترین رکوردهای جهان (7)بزرگترین پوستر

مساحت بزرگترین پوستر 8115.53 مترمربع است و «Generation Grundeinkommen» سوئیسی در ماه مه سال 2016 در سوئیس به دست آمده است. طول این پوستر 110.35 و عرض آن 73.55 متر است.
کتاب گینس و عجیب ترین رکوردهای جهان (7)رکورد بلندترین گوش سگ

«Tigger» سگ بلادهوند رکورد بلندترین گوش سگ را از آن خود کرده است. گوش راست او 34.9 سانتیمتر و گوش چپش 34.2 سانتیمتر است. این سگ متعلق به برایان و کریستینا فلسنر از سنت جوزف ایالت ایلینوی است. برایان زمان زیادی را صرف تمیز کردن و مراقبت از گوش های رکوردشکن سگش می کند.

کتاب گینس و عجیب ترین رکوردهای جهان (7)رکورد پرتاب بشکه به هوا

«Thor Björnsson» بازیگر گیم آف ترونز در مسابقات قوی ترین مرد جهان در سال 2014 شرکت کرد. او توانست بشکه 12.32 کیلوگرمی را تا ارتفاع باورنکردنی 8.05 متر به هوا پرتاب کرد و با موفقیت رکورد قبلی خود که 8 متر بود را بشکند. ثور 27 ساله در رقابت های قوی ترین مرد اروپا شرکت کرده، این مرد ایسلندی قوی قول داده برای کشور کوچکش موفقیت بیشتری را رقم بزند.
کتاب گینس و عجیب ترین رکوردهای جهان (7)

کتاب گینس و عجیب ترین رکوردهای جهان (7) سریعترین زمان عبور از روی 20 لامپ

زنان چینی با پاهای چابک خود توانستند از روی لامپ های داغ عبور کنند و رکورد جدیدی را در گینس به نام خود ثبت کنند. «تانگ هوی» و «لانگ ژیهوآ» زنان سبک پای چینی رکورد سریعترین زمان عبور از روی 20 لامپ داغ را به نام خود ثبت کردند. تانگ هوی توانست در 14.25 ثانیه و ژیهوآ با فاصله زمانی کمی یعنی 16.68 ثانیه توانستند از روی ردیف لامپ ها عبور کند.

 

در ژانویه امسال شاهد تلاش برای ثبت رکورد باورنکردنی دیگری از سوی تانگ بودیم، او توانست رکورد سریعترین پیاده روی 10 متر روی بطری های شیشه ای را در 57.1 ثانیه به دست آورد. او سه بار تلاش کرد و بالاخره در سومین تلاشش توانست زیر یک دقیقه این مسیر را بپیماید.
کتاب گینس و عجیب ترین رکوردهای جهان (7)

کتاب گینس و عجیب ترین رکوردهای جهان (7)

کتاب گینس و عجیب ترین رکوردهای جهان (7)سریعترین زمان خوردن 500 گرم موتزارلا

در رقابتی که بین دو شرکت کننده برای خوردن 500 گرم موتزارلا با سر بود «Vittorio Noschese» توانست رقیبش را شکست دهد و در کمتر از 1 دقیقه و 38 ثانیه همه پنیر را بخورد. قوانین شرکت در مسابقه این بود که همه 500 گرم پنیر بدون استفاده از دست خورده شود. آرشیتا فورمن در جامائیکا، نیویورک توانست با 1 دقیقه و 34.44 ثانیه در آوریل 2016 رکورد خوردن پنیر «زی ترزا» را بشکند.

کتاب گینس و عجیب ترین رکوردهای جهان (7)

کتاب گینس و عجیب ترین رکوردهای جهان (7)رکورد بیشترین ضربه در بیسبال

ستاره بیسبال ژاپنی «ایپیرو سوزوکی» با نام پادشاه ضربات حرفه ای در بیسبال شناخته می شود. ایچیرو 4257امین ضربه اش را در بازی میامی مارلین دربرابر سان دیه گو پادرس در سن دیگو، کالیفرنیا در ژوئن 2016 به دست آورد. ایچیرو 2979 ضربه در لیگ اصلی بیسبال و 1278 ضربه در بیسبال حرفه ای نیپون زده است.
کتاب گینس و عجیب ترین رکوردهای جهان (7)

 

برترین ها