پارس ناز پورتال

کدام گوشی ها قابلیت ردیابی دارند؟

کدام گوشی ها قابلیت ردیابی دارند؟

کدام گوشی ها قابلیت ردیابی دارند؟ 

اگر گوشی موبایل شما گم شود انگار بخشی از زندگی روزمره و همیشگی خود را گم کرده اید,امروزه تلفن های همراه به اجزای جدانشدنی زندگی افراد تبدیل شده اند. جا گذاشتن تلفن همراه یا دزدیده شدن آن تجربه بسیار دردناکی است. ما معمولا حجم بالایی از اطلاعات شخصی را در تلفن های مان ذخیره می کنیم.

 

از اطلاعات سلامتی یا پزشکی گرفته تا عکس های خانوادگی. تلفن های مان جزئی ترین اطلاعات زندگی مان را دارند.

 

گوگل و اپل برای کمک به پیدا کردن تلفن همراه گمشده، روش هایی در سیستم عامل هایشان قرار داده اند. اگرچه این روش ها در این سیستم ها تعبیه شده اند اما برای راه اندازی آنها باید کارهایی انجام دهید. در این مبحث، نحوه راه اندازی گزینه جستجو و پیدا کردن تلفن همراه و چگونگی انجام آن شرح داده شده است.

 

پیدا کردن آیفون گمشده  

روش اپل تحت گزینه ” آیفون مرا پیدا کن”  – Find My iPhone- آورده شده است. همین سرویس می تواند تمام ابزارهایی را که مجهز به سیستم عامل همراه اپل هستند، ردیابی کند. برای فعال کردن این گزینه مراحل زیر را انجام دهید:

 

1- صفحه تنظیمات Settings آیفون تان را باز کنید.

 

2- به پایین صفحه آمده و روی گزینه ” iCloud ” کلیک کنید.

 

3- نزدیک انتهای فهرست موجود، گزینه Find My iPhone راپیدا کرده و آن را انتخاب کنید.

 

4- گزینه Find My iPhone را روی حالت فعال On  قرار دهید.

 

5- الآن که در این صفحه هستید، خوب است که علاوه بر فعال کردن گزینه Find My iPhone، گزینه  Send Last Location- آخرین مکان را ارسال کنید- را هم فعال کنید.( تصویر 1)

 

با فعال سازی گزینه Find My iPhone، می توانید با استفاده از نرم افزار Find My iPhone موجود در ابزارهای مجهز به آی او اس – iOS – یا با رفتن به سایت iCloud.com   و وارد حساب کاربری تان در این سایت شدن، محل ابزار گم شده یا به سرقت رفته خود را پیدا کنید. هنگام ردیابی ابزار از طریق نرم افزار و یا وب سایت iCloud.com ، می توانید آن را با رمز جدیدی قفل کنید. همچنین می توانید تمام محتویات ابزار را پاک کنید.

 

البته به خاطر داشته باشید که آیفون تان باید روشن و به اینترنت وصل شده باشد. بنابراین اگر دزد ابزارتان، پس از سرقت آن را خاموش کرده باشد، شما شانس پیدا کردن آن را از دست می دهید، مگر اینکه دوباره روشن و وارد شبکه شده باشد. اگر هم گزینه Send Last Location، فعال شده باشد، وقتی باتری آن در حال خالی شدن است، تلفن همراه آخرین مکان خود را گزارش می دهد.

 

برای غیرفعال کردن گزینه Find My iPhone موجود روی یک ابزار، اپل از کاربر می خواهد که با استفاده از رمز هویت خود، تغییر را تایید کند. به عبارت دیگر، دزد آیفون شما نمی تواند، این گزینه را غیرفعال کند، مگر اینکه رمزتان را بداند.

 

پیدا کردن یک گوشی اندرویدی

مدیر ابزار اندرویدی گوگل، کم و بیش مانند گزینه Find My iPhone  اپل کار می کند. اما به جای استفاده از سرویس از قبل نصب شده، باید نرم افزار را از فروشگاه Play Store دانلود کرده و آن را در گوشی همراه اندرویدی خود نصب نمایید. بدین منظور مراحل زیر را انجام دهید:

 

1- فروشگاه Play Store را جستجو کرده و مدیر ابزار اندرویدی – Android Device Manager  – را بیابید یا روی این لینک کلیک کنید: this link .

 

2- نرم افزار را دانلود کرده و در تلفن همراه تان نصب کنید. سپس وارد حساب کاربری تان در گوگل شوید.

 

3- مراقب باشید کادر کنار “Never Ask Me Again” – هرگز از من نپرس – را بدون علامت تیک باقی بگذارید. اگر این کادر را علامت بزنید، هرکس که به تلفن شما دسترسی داشته باشد، می تواند این ویژگی را غیرفعال کند ویا ابزارهای دیگر شما را ردیابی کند.

 

با نصب این نرم افزار یا استفاده از وب سایت مدیر ابزار اندرویدی، هر وقت تلفن همراه تان گم شد، آن را می توانید ردیابی کنید. فقط باید وارد سایت شده و با استفاده از حساب کاربری تان وارد نرم افزار نصب شده در تلفن همراه تان شوید.

 

هنگام استفاده از نرم افزار، می توانید ابزار را وادار به تولید صدا کنید، آن را قفل کرده و یا محتویاتش را کاملا پاک کنید. البته این ابزار را هم مانند آیفون اگر خاموش باشد نمی توانید ردیابی کنید، مگراینکه روشن شده و دوباره به شبکه بازگردد.

کدام گوشی ها قابلیت ردیابی دارند؟

کدام گوشی ها قابلیت ردیابی دارند؟