پارس ناز پورتال

معرفی 8 راه برای کسب درآمد از طریق اینترنت

معرفی 8 راه برای کسب درآمد از طریق اینترنت

معرفی 8 راه برای کسب درآمد از طریق اینترنت 

این روزها با فراگیر شدن اینترنت در دنیا کسب درآمد از طریق سایت ها و شبکه هاي مجازی نیز رونق زیادی پیدا کرده هست. غالبا صاحبان وب‌گاه‌ها ایده‌اي برای یک وب‌گاه اخیر به ذهن‌شان میرسد و با من تماس میگیرند و میخواهند بدانند بر زمینه شمار بازدیدکنندگان وب‌گاه‌شان چه‌قدر میتوانند درآمد داشته باشند.

 

کسب درآمد از اینترنت

پاسخ این سوال آن‌چنان آسان نیست، ولی فقط برای کمک میتوانم بگویم سال‌ها پیش مدل جدولی زیر را ایجاد کردم و آن را بعنوان یکی از فعالیت‌ها و تمرین‌هایي که به دانشجویان کمک می کرد بتوانند مهارت بیش‌تری درمورد‌ي این موضوع به‌دست بیاورند، در کتاب‌هاي‌ام قرار دادم. این جدول پارامترهای اصلی را نشان میدهد

 

که باید انها را تعیین کنید  منزل‌هاي آبی  و این جدول میزان درآمد کسب‌شده را محاسبه میکند  منزل‌هاي نارنجی. این جدول را می توانید در انتهای همین مقاله زیر عنوان مدل درآمد تبلیغات وب‌گاه برای کسب درآمد از اینترنت ملاحظه کنید.

 

۸ نوع مدل کسب درآمد از اینترنت در ادامه آمده هست :

۸ گونه مدل کسب درآمد از اینترنت برای یک انتشاردهنده‌ي مطالب اصلی یا دیگر صاحبان وب‌گاه‌هاي رسانه‌اي وجود دارد که میتوان به صورت آنلاین (برخط) برای کسب و کارهای اینترنتی از آن ها بهره برد.گرچه، وب‌گاه‌هاي تجاری نیز میتوانند اضافه بر فروش آنلاین از این گزینش‌ها نیز بهره‌مند شوند؛ همه ي‌ي اینها به نوعی صاحب وب‌گاه رسانه‌اي میباشند.

 

۱. درآمد از طریق فروش اشتراک دسترسی به محتوا

آلبوم‌اي از اسناد و اطلاعات را میتوان برای یک دوره‌ي ماهانه یا سالانه در دسترس افراد قرار داد.برای مثال، افراد برای دسترسی به بخش فناوری دیجیتال وب‌گاه FT.com، به اندازه‌ي ۸۰ گیگابایت در سال باید حق اشتراک پرداخت کنند.

 

۲. درآمد از طریق هر زمان دیدن‌ي اطلاعات

در این مدل، پرداخت به ازای هر یک دسترسی به اسناد، ویدئوها یا موسیقی‌هایي صورت می‌پذیرد که قابل دانلود باشند. این اطلاعات ممکن هست توسط گذرواژه یا مدیریت حقوق دیجیتال محافظت شده باشند یا خیر.برای مثال، برای دسترسی به جزییات برترین راهکارهای عملی برای بازاریابی اینترنتی از وب‌گاه Marketing Sherpa باید پول پرداخت کرد.

 

مدیریت حقوق دیجیتال DRM بهره گیری از فناوری‌هاي گوناگون برای محافظت از انتشار محتوا یا خدمات دیجیتالی نظیر نرم‌افزار، موسیقی، فیلم یا دیگر اطلاعات دیجیتالی هست.

 

۳. درآمد از طریق نمایش تبلیغات در وب‌گاه به صورت پرداخت به ازای هزار دیدن

مثلا بنرهای تبلیغاتی یا آسمان‌خراش‌ها  بنرهای تبلیغاتی دراز  در وب‌گاه‌ها. cost per thousand یا همان‌ CPM که M در آن به معنی Mille‌ یا هزار هست به فارسی یعنی پرداخت به ازای هزار دیدن. صاحب وب‌گاهی نظیر FT.com سفارش‌دهندگان تبلیغ را بر زمینه دفعاتی که تبلیغات از جانب بازدیدکنندگان دیدن شوند،

 

ملزم به پرداخت پول میکنند. این تبلیغات ممکن هست از سرور تبلیغاتی صاحبان وب‌گاه نمایش داده شوند یا از طریق خدمات شبکه‌ي تبلیغاتی شخص ثالث نظیر گوگل ادسنس؛ که انتخاب‌ي دوم بسیار متعارف‌تر هست.

 

۴. درآمد از طریق تبلیغات در وب‌گاه به صورت پرداخت به ازای هر کلیک

CPC یا “‌Cost Per Click‌” به معنی پرداخت به ازای هر کلیک هست. در این مدل، پرداخت سفارش‌دهندگان تبلیغات صرفا بر زمینه تعداد دفعات دیدن شدن تبلیغات نیست، بلکه بر زمینه تعداد کلیک‌هاي روی تبلیغ، باید پول بپردازند. معمولا این تبلیغات به صورت متن میباشند؛

 

درست شبیه لینک‌هاي تبلیغات پولی که در موتورهای جست‌وجو قرار دارند، ولی از جانب شبکه‌اي از وب‌گاه‌هاي ثالث و توسط موتور جست‌وجویی نظیر شبکه‌ي گوگل ادسنس فراهم میشوند.تبلیغات به صورت پرداخت به ازای کلیک معمولا به شکل تعجب‌آوری گران میباشند، به ویژه در مقوله‌هایي نظیر “‌بیمه‌ي عمر‌” که برای سفارش‌دهندگان تبلیغ بسیار حائز اهمیت هست.

 

نسبت چشمگیری از درآمد موتورهای جست‌وجو یا انتشاردهندگان مطالب اصلی می تواند از این طریق حاصل شود.درآمدهای شبکه‌ي گوگل از طریق ایجاد تبلیغات، حدود یک‌سوم از کل درآمد این شرکت بسیار بزرگ هست. شبکه‌هاي محتوایی گوگل یکی از بزرگ‌ترین اسرار بازاریابی آنلاین را در خود نهفته هست؛ زیرا موتورهای جست‌وجویی نظیر گوگل یک‌سوم

 

از کل درآمدشان را از طریق شبکه به‌دست می‌آورند، ولی بعضی سفارش‌دهندگان تبلیغات متوجه نمی شوند تبلیغات‌شان فراتر از موتورهای جست‌وجو به نمایش در می آیند، بنابراین از این جهت خدمتی برای‌شان صورت نمی گیرد.گوگل یک شرکت نوآور هست و برای قالب‌هاي گوناگون واحدهای تبلیغاتی نظیر تبلیغات متنی، تبلیغات نمایشی،

 

ویدئوهایی که دائما در حل اکران میباشند، و حتی هم‌اکنون، بعنوان بخشی از برنامه‌ي پرداخت به ازای عمل خود، تبلیغاتی به صورت پرداخت به ازای عمل، گزینش‌هاي مختلفی توصیه می کند.

 

۵. درآمد از طریق اسپانسر شدن بخش‌ها یا انواع محتواهای یک وب‌گاه (معمولا با هزینه‌ي اثبات برای یک دوره)

یک شرکت میتواند برای تبلیغ در یک کانال یا بخشی از یک وب‌گاه هزینه کند. برای مثال، یک بانک میتواند عنوان اسپانسر بخش پول در یک وب‌گاه رسانه‌اي را بر عهده بگیرد. غالبا این نوع از معامله در هر سال با مبلغ ثابتی انجام می شود. هم‌چنین ممکن هست بخشی از یک توافق متقابلی باشد که گاهی اوقات به آن “‌معامله‌ي پایاپای‌” می گویند و هیچ‌یک از طرفین در این معامله پولی پرداخت نمی کند.

 

روش اسپانسری با هزینه‌ي اثبات در ۲۰۰۵ توسط الکس تیو ۲۱ ساله ابداع شد که در آن زمان به دنبال راهی برای پرداخت بدهی‌هاي‌ دانشگاه‌اش در بریتانیا بود. گرچه درحال‌حاضر، وی دیگر نگران مخارج خود نیست، زیرا با راه‌اندازی وب‌گاه صفحه‌ي اصلی یک میلیون دلاری در طی ۴ ماه به ۱،۰۰۰،۰۰۰ دلار رسید.

 

این وب‌گاه به مربع‌هاي ۱۰۰ پیکسلی تقسیم شده هست (ابعاد هر مربع ۱۰ در ۱۰ پیکسل هست) که در سراسر این صفحه ۱۰،۰۰۰ عدد از این مربع‌ها وجود دارد؛ که در مجموع این صفحه دارای ۱،۰۰۰،۰۰۰ پیکسل هست. الکس برای خریداری نام دامنه‌ي این وب‌گاه ((www.milliondollarhomepage.com و بسته‌ي نخست‌ي میزبانی وب فقط حدود ۵۰ پوند هزینه کرده بود.

 

۶. درآمد وابسته (پرداخت در ازای کسب – و در شرایطی، پرداخت در ازای کلیک)

در‌آمد وابسته همان درآمد به صورت حق‌العمل هست؛ به طور مثال، شما کتاب‌هاي آمازون را در صفحه‌ي وبلاگ شخصی‌تان نشان دهید و ۵ درصد از قیمت پشت جلد آن ها را از وب‌گاه آمازون دریافت کنید. گاهی اوقات به چنین توافقاتی پرداخت در ازای کسب (CPA) می گویند.

 

این روش به شکلی روزافزون جایگزین روش‌هاي CPM یا CPC میشود که در آن ها شخص سفارش‌دهنده‌ي تبلیغات در طول مذاکره دارای قدرت بیش‌تری هست. برای مثال، در ۲۰۰۵ شرکت یونیلویر با وب‌گاه‌هاي انتشاردهنده‌ي مطالب اصلی طبق مدل CPA وارد مذاکره شد و در آن به جای بهره گیری از روش معامله‌ي قدیمی CPM قرار شده در ازای کسب آدرس رایانامه‌ي‌ (ایمیل) هر یک از مشتریان به انها پول بپردازد.

 

با این حال، این مسئله به قدرت انتشاردهنده‌اي بستگی دارد که غالبا در مجموع، از طریق معامله‌ي CPM درآمدی بیش‌تری به‌دست می‌آورد. ولی به طور کلی، شخص انتشاردهنده نمیتواند بر کیفیت، خلاقیت و انگیزانندگی تبلیغات تاثیرگذار باشد؛ هرچه کیفیت آن بالاتر باشد، میزان کلیک‌هاي آن نیز بیش‌تر هست؛ و هرچه بیش‌تر کلیک شود، نرخ CPM بالاتر میرود.

 

۷. مشترک دسترسی به اطلاعات برای بازاریابی رایانامه‌اي (ایمیلی)

اطلاعاتی که صاحب وب‌گاه در مورد مشتریان‌اش دارد نیز به صورت بالقوه ارزشمند هست، زیرا اگر از سمت آن ها به ارسال رایانامه‌هاي تبلیغی از جانب خود یا از جانب شخص ثالث مجاز شده باشد، می تواند انواع مختلفی از رایانامه‌ها را به انها ارسال نماید. صاحب وب‌گاه می تواند بابت تبلیغاتی که در خبرنامه‌هاي‌اش

 

به مشتریان ارسال می کند، یا تبلیغاتی که مستقیما به صورت پیامی از جانب سفارش‌دهنده‌ي تبلیغات برای مشتریان می‌فرستد، پول دریافت نماید. یک روش مرتبط دیگری نیز وجود دارد، و این روش به این صورت هست که صاحب وب‌گاه از طریق لیست مشتریان‌اش برای سفارش‌دهندگان پژوهش‌هاي بازاری به‌عمل می‌آورد.

 

۸. دسترسی به مشتریان برای پژوهش‌هاي آنلاین

مشابه‌اي از کسب و کارهای اینترنتی که برای جذب درآمد از طریق بررسی‌هاي پژوهشی از این طریق بهره گیری کرده، وب‌گاهی هست مخصوص نوجوانان به نام دابیت.به طور کلی، برای ایجاد هر چه بیش‌تر درآمد می توانید همه ي‌ي این روش‌ها را در نظر بگیرید؛ صاحب وب‌گاه به دنبال ایجاد برترین ترکیب از روش‌هاي یاد شده هست

 

تا بتواند درآمد خود را به حداکثر برساند. برای ارزیابی میزان اثرگذاری صفحه‌ها یا وب‌گاه‌ها گوناگون در ایجاد درآمد بیش‌تر، میتوان از دو روش بهره گیری کرد. اولین روش eCPM یا effective Cost Per Thousand هست که ترجمه‌ي آن به فارسی “‌پرداخت موثر در ازای هر هزار دیدن‌” می شود.

 

با این روش میتوانید در ازای نمایش تبلیغ در هر صفحه یا وب‌گاه تا حد امکان بیش‌تر پول (یا هزینه‌ي تبلیغ برای شخص سفارش‌دهنده‌ي تبلیغ) دریافت کنید و کسب و کارهای اینترنتی خود را داشته باشید. از طریق افزایش تعداد واحدهای تبلیغاتی در هر صفحه، این مقدار افزایش پیدا میکند. به همین علت هست

 

که بعضی وب‌گاه‌ها مملو از تبلیغات میباشند. از دیگر روش‌هاي ارزیابی صفحه یا وب‌گاه که میتواند فرآیند کسب درآمد از اینترنت را آسان‌تر کند RPC یا درآمد به ازای هر کلیک هست، که گاهی اوقات تحت عنوان EPC یا سود به ازای هر کلیک شناخته می شود.

 

مدل درآمد تبلیغات وب‌گاه برای کسب درآمد از اینترنت

اگر عدد میانگینی را طبق شکل زیر برای انواع تبلیغات مربوط به پرداخت برای عملکرد، مثل پرداخت به ازای کلیک یا پرداخت به ازای عمل در این جدول قرار دهید، این جدول نشان خواهد داد چرا انتشاردهندگان معمولا مدل هزینه‌هاي اثبات و پرداخت به ازای هزار دیدن را ترجیح میدهند.

 

این جدول هم‌چنین نشان می دهد برای بالابردن میزان کسب درآمد از اینترنت از طریق تبلیغات به ترافیک قابل‌توجهی نیاز دارید. برای یک پرداخت به ازای هزار دیدن به میزان ۱۰ پوند برای ۲ واحد تبلیغاتی در وب‌گاه، و با یک میلیون دیدن از صفحه در هر ماه میتوانید ۴۰۰۰ پوند به‌دست آورید؛ این در صورتی هست که تبلیغات را برای ۲۰ درصد از مخاطبان‌تان

 

به نمایش بگذارید؛ حال اگر همه ي‌ي فضای تبلیغاتی را مثلا از طریق گوگل ادسنس به فروش میرسانید باید میزان نمایش تبلیغات به مخاطبان را تا ۱۰۰ درصد افزایش دهید.معرفی 8 راه برای کسب درآمد از طریق اینترنت

هم‌چنین این جدول میتواند مورد بهره گیری‌ي صاحبان وب‌گاه‌هاي قدیمی نظیر انتشاردهندگان اصلی مطالب قرار بگیرد تا بتوانند درآمد حاصل از تبلیغات یا بازاریابی وابسته را در یک وب‌گاه یا بخشی از آن تخمین بزنند. چگونه از اتومبیل حساب مدل درآمد بهره گیری کنیم

 

این جدول هم‌چنین امکان تنظیم این پارامترها را نیز به وجود می‌آورد:

درصد فضای تبلیغاتی – نسبت فضای تبلیغاتی که در وب‌گاه‌ها به فروش می رسد

 

تعداد واحدهای تبلیغاتی

 

پرداخت به ازای هزار دیدن CPM هزینه‌ي هر هزار برداشت برای معامله‌ي حجم تبلیغات

 

پرداخت به ازای کلیک CPC  هزینه‌ي هر کلیک برای معامله‌ي پرداخت به ازای کلیک

 

مجموع درآمد هر واحد تبلیغاتی یا کادر مخصوص تبلیغات در وب‌گاه و سود مربوط به هر 100 کلیک EPC یا سود بازدید هزار صفحه eCPM به صورت خودکار محاسبه می شوند.

 

محدودیت این مدل آن هست که در کل وب‌گاه فقط به یک صورت اجرا میشود؛ ولی تعریف آن برای بخش‌هاي گوناگون وب‌گاه کار دشواری نیست.