پارس ناز پورتال

کدام کشور‌ها محبوب‌ ترین مقصد بیماران هستند؟

کدام کشور‌ها محبوب‌ ترین مقصد بیماران هستند؟

امروزه صنعت گردشگری یکی از چند صنعت برتر سود‌ساز در جهان است. گردشگری سلامت زیرمجموعه‌ای از صنعت گردشگری بوده که در حال توسعه روز افزون است. هم اکنون در جهان بیش از 14 میلیون نفر به قصد درمان به خارج از کشور خود سفر می‌کنند و این تعداد در حال رشد است.

 

سازمان جهانی گردشگری، گردشگری سلامت را اینطور تعریف می‌کند: نوعی از گردشگری که به منظور حفظ، بهبود و بازیابی سلامتی جسمی و ذهنی انجام می‌شود. مدت این نوع گردشگری بیش از 24 ساعت و کمتر از 1 سال است. 

 

انواع گردشگری سلامت

 

* گردشگری تندرستی چیست؟

این نوع مسافرت برای رهایی از تنش‌های زندگی روزمره و تجدید قوا انجام می‌شود. در گردشگری تندرستی، فرد بیماری جسمی خاصی ندارد. این گردشگری سلامت شامل نظارت و مداخله پزشکی نیست. مسافرت به دهکده‌های سلامت و مناطق دارای چشمه‌های آب معدنی و آب گرم در این گروه قرار می‌گیرد.

 

* گردشگری درمانی چیست؟

این نوع گردشگری سلامت، برای درمان برخی بیماری‌ها و سپری کردن دوران نقاهت انجام می‌شود. این روش درمان زیر نظارت و مداخله پزشکی انجام می‌شود. در این روش هم، مسافرت به مناطق دارای چشمه‌های آب‌معدنی، آب‌گرم و … معمول است.

 

* مدیکال توریسم چیست؟

مسافرتی که برای درمان بیماری‌های جسمی یا عمل جراحی انجام می‌شود. مدیکال توریست (گردشگری پزشکی)، زیر نظر پزشک، در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی انجام می‌شود. در مدیکال توریسم بیمار پس از درمان نیاز به استفاده از خدمات گردشگری درمانی دارد. برای بررسی بیشتر و خواندن اینکه مدیکال توریسم چیست میتوانید به این لینک مراجعه کنید.

 

چرا گردشگری سلامت در میان بیماران محبوب است؟

 

* بیماران به دنبال قیمت‌های ارزان‌تر هستند.

* بیماران می‌خواهند کیفیت بالاتری از درمان را به دست آورند.

* درمان در کشورشان در دسترس نیست.

* نیازمند درمان در اسرع وقت و خارج از صف هستند.

کدام کشور‌ها محبوب‌ ترین مقصد بیماران هستند؟

چند مقصد برتر گردشگری پزشکی

 

* تایلند

سالانه بیش از 2 میلیون مراجع خارجی دارد.

 

مبدا مراجعین: آمریکا، کانادا، خاورمیانه، اروپا و کشور‌های همجوارش را میزبانی می‌کند.

 

ویژگی‌های تایلند: مقرون به صرفه بودن هزینه‌ها، سطح پیشرفته پزشکی و استانداردهای بین‌المللی، زمان انتظار کوتاه، امکان تفریح در کنار درمان

 

محبوب‌ترین خدمات درمانی: خدمات ارتوپدی، بیماری‌های سرطان، جراحی پلاستیک، دندان‌پزشکی، چشم‌پزشکی، درمان ایدز

 

ترکیه

سالانه بیش از 700 هزار نفر را میزبانی می‌کند. ترکیه در دهه گذشته خود را به سطح استاندارد‌های جهانی رسانده است.

 

ویژگی‌های ترکیه: ارتباط با مراکز برتر‌ جهانی مانند دانشگاه جان هاپکینز و افزایش تجربه‌های بین‌المللی پزشکان، تجهیزات پیشرفته، خدمات تمام عیار مانند انتقال رایگان به بیمارستان، مسکن، کمک‌های زبان

 

محبوب‌ترین خدمات درمانی: جراحی، چشم‌پزشکی، سرطان، قلب، ارتوپدی، جراحی پلاستیک و پیوند اعضا

 

هندوستان

سالانه بیش از 460 هزار بیمار مراجع دارد.

 

مبدا مراجعین: بنگلادش، عراق، نیجریه، کنیا، پاکستان. تعداد مراجعین از آمریکا، کانادا و اروپا در حال افزایش است. مراجعین خارجی سالانه 25 درصد افزایش می‌یابند.

 

ویژگی‌های هند: سطح بالای مراقبت‌های پزشکی، قیمت‌های پایین‌تر درمان (نسبت به آمریکا 10 برابر کمتر)، هزینه دارو بسیار پایین (نسبت به آمریکا 10 تا 17 برابر ارزان‌تر)، پزشکان سرشناس، عدم وجود مانع زبانی و رواج زبان انگلیسی.

 

محبوب‌ترین خدمات درمانی: هند برای جراحی بهترین گزینه است: پیوند، سرطان، سرطان خون، جراحی قلب، گوش، حلق و بین

کره جنوبی

سالانه بیش از 700 هزار مراجع دارد.

 

ویژگی‌های کره جنوبی: مراحل بسیار سختگیرانه در آموزش پزشکی، بیمارستان‌های معتبر بین‌المللی، تجهیزات پیشرفته و نوسازی 3 تا 5 ساله آنها (تجهیزات ساخت سامسونگ، ال‌جی و هیوندای کره هستند). کره از لحاظ میزان تجهیزات در سطح دوم جهانی قرار دارد.

 

محبوب‌ترین خدمات درمانی : سرطان معده، ارتوپدی، پوست و چکاپ

 

آلمان

سالانه 250 هزار مراجعه از 170 کشور

 

ویژگی‌های آلمان: فن‌آوری‌های نوین بیمارستانی و دقیق‌ترین دستگاه‌های تشخیصی، استاندارد بالای خدمات و دارو‌ها، شفافیت قیمت (هزینه درمان در آلمان 2 تا 3 برابر ترکیه و تایلند است)

 

محبوب‌ترین خدمات درمانی: هر نوع اختلالی مخصوصا درمان سرطان، جراحی قلب، اعصاب، ارتوپدی و سرطان خون

 

اسپانیا

اسپانیا از آلمان محبوبیت کمتری دارد اما هر ساله میزان مراجعه از بریتانیا، فرانسه، آمریکا به آن بیشتر می‌شود.

 

ویژگی‌های اسپانیا: رتبه پنجمِ سیستم مراقبت بهداشتی در جهان، هزینه‌های کمتر نسبت به آمریکا و کانادا، شانس درمان در تعطیلات و اقلیم مناسب برای تفریح.

 

محبوب‌ترین خدمات درمانی: جراحی مغز و اعصاب، سرطان، ارتوپدی، سرطان خون، سرطان کودکان

 

ایران

سالانه حدود 300 هزار مراجعه دارد.

ویژگی‌های ایران: پزشکان سرشناس و بین‌المللی، هزینه‌های بسیار پایین درمان، زمان انتظار کوتاه، امکان تفریح و گردشگری در کنار درمان

 

محبوب‌ترین خدمات درمانی: جراحی‌های عمومی، مغز و اعصاب، قلب و عروق، چشم‌پزشکی، درمان‌های ناباروری، جراحی‌های پلاستیک

 

برای دسترسی به خدمات درمانی و پزشکی در ایران می‌توان از طریق شرکت‌های توریسم درمانی اقدام کرد.

 

بهترین سایت توریست سلامت خدماتی جامع و یکپارچه شامل موارد زیر را در اختیار گردشگران سلامت قرار می‌دهد:

 

* ارائه خدمات درمانی

مهم‌ترین نیاز یک گردشگر سلامت، خدمات درمانی مناسب است. این خدمات باید شامل بهترین کیفیت و استاندارد ممکن باشد. یک شرکت توریست سلامت از مراکز با کادر درمانی توانمند و مجرب استفاده می‌کند. حسن شهرت پزشکان نقش مهمی در جذب گردشگران سلامت دارد.پیوستگی در زنجیره درمان هم از مواردیست که اهمیت زیادی دارد.

 

* خدمات اقامتی

هر گردشگر سلامت نیاز به محل اقامت مناسب دارد. جذب گردشگر سلامت بدون داشتن مکان اقامت تقریبا غیر ممکن است.

 

* خدمات گردشگری

معمولا گردشگران سلامت یک یا چند همراه با خود دارند. برای حفظ روحیه و نشاطِ همراه و حتی خود بیمار نیاز است که اماکن تفریحی در دسترس گردشگر سلامت باشد.برای آشنایی با سایر کشورهای ارائه دهنده خدمات مدیکال توریسم میتوانید اینجا کلیک کنید.

کدام کشور‌ها محبوب‌ ترین مقصد بیماران هستند؟

شرکت‌های گردشگری سلامت چه امکاناتی را در اختیار گردشگران سلامت قرار می‌دهند؟

 

* ترانسفر و خدمات فرودگاهی و بین شهری: این شرکت‌ها برنامه مسافرت گردشگر را از پیش تنظیم می‌کنند و در سریعترین زمان ممکن کار‌های اداری را انجام می دهند. خدماتی اختصاصی از جمله گیت، کانتر پذیرش بار، باجه بانک جهت تبدیل ارز و امور بانکی و اخذ ویزای درمانی، تهیه بلیط‌های پرواز و مسافرت‌های شهری و بین شهری، تهیه بیمه مسافرتی

 

* مترجم و لیدر : یکی از نیاز‌های ضروری گردشگر خارجی مترجم همراه است. مترجم ها معمولا در طول جلسات درمانی همراه گردشگر هستند. از ویژگی‌های مترجم خوب تسلط به اصطلاحات پزشکی در زبان مبدا و مقصد است. لیدرها اطلاعات لازم برای تفریح و گردشگری را دارند که عبارتند از اطلاعات لازم در مورد مکان‌های دیدنی، آداب و رسوم، مکان‌های مناسب برای غذا خوردن، تفریح، خرید و زمان‌بندی مناسب برای گشت‌وگذار.

 

* خدمات درمانی و پزشکی: دسترسی به خدمات ویژه و نوبت دهی آزاد در مراکز درمانی، امکان دسترسی آنلاین گردشگر سلامت به پزشک در دوره نقاهت

 

* خدمات گردشگری و اقامت: این خدمات به منظور آسایش و رفاه بیمار و همراهان او در اختیار گردشگران سلامت قرار می‌گیرد.