پارس ناز پورتال

کلیدهای میانبر کاربردی برای ورد

کلیدهای میانبر کاربردی برای ورد

کلیدهای میانبر کاربردی برای ورد 

در نرم افزار ورد شما می توانید با استفاده از کلید های میانبر کارهای خود را سریع تر و بهتر از قبل انجام دهید. کاربردی ترین کلیدهای ترکیبی را در زیر می بینید. یکی از عمده تفاوت‌های کاربران حرفه‌ای با کاربران مبتدی در به‌کارگیری سیستم‌عامل و حتی نرم‌افزارهای تخصصی، استفاده مستمر از کلیدهای میانبر روی صفحه‌کلید است.

 

به‌عبارت دیگر در اغلب موارد کاربران مبتدی با استفاده از نشانگر ماوس و آیکون‌ها و گزینه‌های موجود در رابط کاربری از رایانه و برنامه‌ها استفاده می‌کنند، در حالی که کاربران حرفه‌ای برای دسترسی به بسیاری از بخش‌ها و ابزارها، از میانبرهایی که با فشار همزمان چند کلید از روی صفحه‌کلید در اختیارشان قرار می‌گیرد، بهره می‌برند.

 

همان‌طور که می‌دانید برخی از این کلیدها نسبتا شناخته شده هستند. به‌عنوان مثال کلیدهای Ctrl+C برای کپی و کلیدهای Ctrl+V برای قراردادن اطلاعات کپی شده در مقصد کاربرد دارند. در میان این کلیدهای میانبر، کاربرانی که به‌صورت حرفه‌ای با نرم‌افزار واژه‌پرداز Word سر و کار دارند باید برخی از کاربردی‌ترین این میانبرها را بشناسند تا بتوانند کارهای خود را با شتاب بیشتری انجام دهند.

 

چنانچه شما نیز جزو کاربران این نرم‌افزار هستید و به آشنایی با این میانبرهای کاربردی علاقه دارید در ادامه با ما همراه شوید.نکته مهمی که باید به آن توجه کنید این است که باتوجه به استفاده بیش از پیش کاربران از ابزارهای موجود در بخش پاراگراف، میانبرهای زیر نیز همگی تغییرات را در پاراگراف‌های متنی اعمال کرده و تمام این میانبرها از ترکیب کلید کنترل همراه یک یا چند کلید دیگر استفاده می‌کنند.

 

Ctrl+E: وسط چین کردن پاراگراف

 

Ctrl+J: همتراز کردن خطوط (Justufy)

 

Ctrl+L: چپ‌چین کردن پاراگراف

 

Ctrl+R: راست‌چین کردن پاراگراف

 

Ctrl+1: تنظیم فاصله خطوط روی یک‌خط

 

Ctrl+0: تنظیم فاصله خطوط روی 1.15

 

Ctrl+2: تنظیم فاصله خطوط روی 2

 

Ctrl+5: تنظیم فاصله خطوط روی 1.5

 

منبع:jamejamonline.ir