پارس ناز پورتال

گذاشتن پیاز در جوراب و فواید باورنکردنی آن برای بدن!

گذاشتن پیاز در جوراب و فواید باورنکردنی آن برای بدن!

فواید گذاشتن پیاز در جوراب 

در این مطلب با فواید گذاشتن پیاز در جوراب آشنا می شویم. اگر می خواهید بدن خود را از باکتری ها و مواد شیمیایی پاکسازی کنید، می توانید یک پیاز در جواب خود قرار دهید. البته افراد باید اینکار را در هنگام خواب انجام دهند و حداقل 7 ساعت هم بخوابند. محققان فوایدی باورنکردنی را کشف و تایید کرده اند در که در ادامه آنها را به اشتراک خواهیم گذاشت، در زیر با ما همراه باشید.

 

ما بیشتر پیاز را با گریه کردن یا پختن یک غذای خوب به یاد می آوریم که منطقی است. زیرا تمایل داریم از پیاز در غذا استفاده کنیم. اما آیا می دانستید که می توانید از پیاز برای چیزهای دیگر نیز استفاده کنید؟ در واقع یک پیاز می تواند در مبارزه با انواع بیماری های روزمره بسیار موثر باشد. چه کسی می دانست که پیاز می تواند این کار را برای سلامتی شما انجام دهد؟ در ادامه بیشتر صحبت می کنیم.

 

قرار دادن یک پیاز در جوراب

قرار دادن پیاز در جوراب ممکن است عجیب به نظر برسد، اما برخی افراد قسم می‌خورند که این دارو درمانی برای عفونت‌هایی مانند سرماخوردگی یا آنفولانزا است. طبق درمان های محلی، اگر دچار سرماخوردگی یا آنفولانزا شدید، تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک پیاز قرمز یا سفید را به صورت گرد برش دهید، آن را کف پاهای خود قرار دهید و جوراب بپوشید و صبح، با درمان بیماری خود از خواب بیدار می شوید.

گذاشتن پیاز در جوراب و فواید باورنکردنی آن برای بدن!

این درمان ممکن است به اوایل دهه 1500 برگردد. زمانی که به طور گسترده اعتقاد بر این بود که قرار دادن پیاز خام و خرد شده در اطراف خانه می تواند از شما در برابر طاعون بوبونیک محافظت کند. در آن روزها تصور می شد که عفونت ها از طریق میاسما یا هوای سمی و مضر پخش می شوند. نظریه میاسما از آن زمان با نظریه میکروب مبتنی بر شواهد جایگزین شده است.

 

این ایده درمانی چقدر قدمت دارد؟

ایده کلی قرار دادن پیاز در جوراب ممکن است از روش بازتابی پا در چین باستان نشات گرفته باشد. اعصاب پا برای هزاران سال نقطه کانونی طب شرقی بوده اند و تصور می شود به عنوان نقاط دسترسی به اندام های داخلی عمل می کنند. پیاز سرشار از ترکیبات سولفوریک است که بوی تند آن را می دهد. بر اساس افسانه های عامیانه، هنگامی که این ترکیبات روی پا قرار می گیرند، به بدن نفوذ می کنند.

گذاشتن پیاز در جوراب و فواید باورنکردنی آن برای بدن!

سپس باکتری ها و ویروس ها را از بین می برند و خون را تصفیه می کنند. در مقالاتی که چنین ادعاهایی را مطرح می‌کنند نیز اشاره شده است که قرار دادن پیاز در اطراف اتاق، هوا را از شر ویروس‌ها، سموم و مواد شیمیایی خلاص می‌کند. مطالعات زیادی برای ارزیابی عمل بازتاب شناسی پا در چین باستان انجام شده است. مطالعات نشان داد که رفلکسولوژی پا یک عمل موثر برای درمان هر بیماری است.

 

برخی از تحقیقات منبع معتبر همچنین به رفلکسولوژی پا اشاره می کنند که در واقع عفونت ها را بدتر می کند. با این حال، کیفیت کلی مطالعات تحقیقاتی در مورد رفلکسولوژی به طور کلی بسیار پایین است. همچنین، هیچ مطالعه ای به طور خاص برای ارزیابی مزایای قرار دادن پیاز در جوراب یا هر جای دیگری از بدن شما انجام نشده است. در حالی که ده‌ها مقاله در سراسر اینترنت از استفاده از پیاز در جوراب‌های شما حمایت می‌کنند.

 

گذاشتن پیاز در جوراب چه فوایدی دارد؟

اگر آنفولانزا دارید و می‌خواهید هر چیزی را امتحان کنید، خبر خوب این است که قرار دادن پیاز در جوراب‌هایتان بعید است به شما آسیب برساند. هیچ گزارشی مبنی بر آسیب در اثر این عمل گزارش نشده است. بسیاری از افراد در سراسر اینترنت به قوی بودن این درمان سوگند یاد می کنند، اما همه نشانه ها به یک مورد از اثر دارونما اشاره می کنند.

1. پاکسازی بدن و خون

علم پزشکی ثابت کرده است که بیش از 7000 عصب در پای شما وجود دارد که با کل بدن شما در تماس است. به همین دلیل است که قرار دادن یک پیاز در جوراب شما می تواند معجزه ای بیش از پاهای شما داشته باشد. هنگامی که پیاز را در جوراب خود قرار دادید، کل بدن شما را تمیز می کند. به زبان ساده تر، پیاز باکتری ها و میکروب ها را از بدن شما می مکد.

 

از آنجایی که پوست پای شما بسیار نازک است، باکتری ها و مواد شیمیایی سریعتر از خون شما جذب می شوند. به این ترتیب پیاز خون شما را نیز پاک می کند. و همه اینها در حالی که شما در خواب هستید. در فرهنگ ما هم از زمان های بسیار دور بر فواید پیاز و همچنین سیر برای سلامتی تاکید شده است. تمام اطبای قدیمی مصرف پیاز را به افراد توصیه کرده بودند.

 

2. درمان سریع سرماخوردگی

ظاهرا قرار دادن یک پیاز در جوراب قبل از خواب می تواند به شما کمک کند خیلی سریعتر از شر سرماخوردگی خلاص شوید. پیاز به دلیل خواص درمانی شگفت انگیزش به شما کمک می کند تا احساس بهتری داشته باشید. پیاز برای جذب بو و بهبود کیفیت هوا شناخته شده است. با قرار دادن یک پیاز در جوراب قبل از خواب، باکتری ها جذب پیاز شده و خون شما پاک می شود.

گذاشتن پیاز در جوراب و فواید باورنکردنی آن برای بدن!

استفاده از پیازهای ارگانیک که با مواد شیمیایی بزرگ نشده باشند بسیار مهم است. متاسفانه ما این روزها چیزهایی را می خریم و مصرف می کنیم که به هیچ وجه طبیعی نیستند. برای رشد گیاهان از سم ها و کودهای شیمیایی استفاده می شود و به همین دلیل هم نمی توان انتظار خواص خوبی را داشت. بنابراین شما می توانید خودتان در باغچه یا گلدان هایی که دارید پیاز هم بکارید.

 

3. جلوگیری از بیماری و عفونت های احتمالی

برای این ترفند باید از پیاز بیولوژیک و اسپری نشده استفاده کرد. اگر این کار را نکنید، مواد شیمیایی مضر وارد خون شما می شود و این برعکس چیزی است که می خواهید به آن برسید. دکتر لورن فدر، پزشک هومیوپاتی در لس آنجلس، ایالات متحده، عملکرد دارویی پیاز را تایید می کند. گفته می شود که این ترفند در برابر سرماخوردگی، عفونت مثانه، گوش درد و دندان درد و موارد دیگر کمک می کند.

 

به خصوص در چین، استفاده از پیاز در پزشکی برای مدت طولانی بسیار محبوب بوده است. بنابراین گذاشتن پیاز در جوراب به هنگام خواب، قطعا ارزش امتحان کردن را دارد. بنابراین، یک پیاز را از وسط نصف کنید و قبل از رفتن به رختخواب آن را در جوراب خود قرار دهید. البته ممکن است ایده خوبی باشد که پاهای خود را بعد از بیدار شدن با آب و صابون بشویید تا بوی پیاز ندهید.