پارس ناز پورتال

نگاهی به گران ترین و ارزان ترین خودروهای وارداتی

نگاهی به گران ترین و ارزان ترین خودروهای وارداتی

نگاهی به گران ترین و ارزان ترین خودروهای وارداتی 

امروز نگاهی خواهیم داشت به آخرین و جدید ترین قیمت هاي خودروهای وارداتی ایران و گران ترین و ارزان ترین آنها را نیز معرفی میکنیم. گمرک ایران, ارزان ترین و گران ترین خودروهای وارداتی در نیمه اول سال 1396 در کشورمون را اعلام کرد که بر زمینه آن, پورشه ماکان 2017 گران ترین خودروی این لیست بود.

 

گمرک ایران گزارشی در مورد ارزان ترین و گران ترین خودروهای وارداتی در شش ماه قبل را منتشر کرد و خودروی پورشه ماکان 2017 بعنوان گران ترین خودروی وارداتی در نیمه اول امسال معرفی شد. این اتومبیل از کشور امارات متحده عربی و از طریق گمرک شهید باهنر وارد کشورمون شده هست.

 

پورشه ماکان 2017 با ارزش 101 هزار و 762 دلار معادل حدود 346 میلیون تومان در صدر لیست گران ترین خودروهای وارداتی ایران قرار گرفته و بر مبنای این قیمت, دستمزد و عوارض گمرکی به آن تعلق گرفته هست. گرچه معادل ریالی این رقم با ارز مبادله‌اي محاسبه شده و به آن, تعرفه, دستمزد عدد‌گذاری و مالیات اضافه می شود. این خودروی بنزینی دارای پیشرانه 4 سیلندر با حجم موتور 1984 سی‌سی, دنده اتومات و سقف کشویی و تودوزی چرمی هست.

 

پورشه ماکان 2017
هم‌چنین خودروی سواری چینی چانگان نیو بنی تیپ 5 MT نیز ارزان ترین خودروی وارداتی به کشور در نیمه اول امسال بود. این اتومبیل از طریق منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان وارد ایران شده و ارزش دلاری آن 5 هزار و 663 دلار معادل حدود 19 میلیون و 255 هزار تومان «بر مبنای ارز مبادله‌اي» هست و دستمزد و عوارض گمرکی طبق ارزش گمرکی یاد شده از این ماشین دریافت شده هست.

 

چانگان نیوبنی

با راه‌اندازی سامانه جامع گمرکی و الکترونیکی شدن تشریفات ترخیص اجناس, رابطه گمرک ایران با ثبت سفارش سازمان گسترش تجارت از طریق پنجره واحد تجارت فرامرزی, الکترونیکی شده و پس از اخذ مجوز ثبت سفارش انواع ماشین با در نظر گرفتن مجوزهای ورود شامل استاندارد, نمایندگی رسمی

 

و سایر مجوزهای مربوط به واردات ماشین, اطلاعات ثبت سفارش به جداسازی عدد شاسی خودروهای وارداتی به صورت الکترونیکی در پنجره واحد تجارت فرامرزی ثبت می شود.در زمان ترخیص خودروهای وارداتی , تمام مشخصات هر دستگاه ماشین مثل نوع ماشین, نشان تجاری, تیپ, سال تولید,

 

مدل فرآوری, کشور سازنده, شمار سیلندر, حجم موتور, شمار محور, شمار چرخ, شمار درب, رنگ, عدد شاسی, عدد موتور و نوع سوخت تطبیق داده خواهد شد. هم‌چنین گواهی‌هاي ترخیص ماشین به صورت الکترونیکی جهت عدد‌گذاری ماشین در اختیار مرکز عدد‌گذاری قرار می گیرد.