پارس ناز پورتال

بررسی کامل گوشی گلکسی S8 سامسونگ

بررسی کامل گوشی گلکسی S8 سامسونگ

بررسی کامل تلفن همراه گلکسی S8 سامسونگ 

سامسونگ یکی از برترین مدلهای دوران خود را ساخت کرده هست،مدل گلکسی اس 8 طرفداران بسیاری دارد که به دلیل امکانات این موبایل هست.3 روز دیگر یعنی درست 28 آوریل میتوانید با پرداخت چیزی نزدیک به سه میلیون تومان گلکسی S8 را به دست بیاورید. موبایل هوشمند سامسونگ که برای عرضه اش کلی بازارگرمی شده

 

و آن طور که از شواهد پیداست، هیچ تکنولوژی جدیدی نیست که در آن بهره گیری نشده باشد و پرچمدار جدید می‌تواند یک نقطه عطف در تاریخ ساخت اسمارت فون ها باشد. S8 آنقدر آپشن هاي مختلف دارد که شاید نتوان در مطلبی کوتاه به همۀ انها اشاره کرد و جزییات شان را شرح داد. اینجا اما با مهم‌ترین ویژگی هاي این هیولای کره اي آشنا میشویم.

 

گلکسی S8 احتمالا زیباترین موبایل هوشمندی هست که حداقل سامسونگ تا اینجا طراحی کرده و وقتی کسی آن را در دست بگیرد به ظرافت طراحی اش پی میبرد. پشت تلفن همراه خمیدگی دارد و طوری طراحی شده که در کف دست بسیار راحت باشد. سه رنگ مشکی تیره، نقره اي روشن و خاکستری هم جای هیچ تردیدی برای دادن لقب جذاب به این موبایل باقی نمیگذارد.

بررسی کامل گوشی گلکسی S8 سامسونگ

تنها 155 گرم وزن دارد و با وجود باریک بودن بسیار محکم به نظر میرسد. گواهینامه IP68 به این تلفن همراه اجازه میدهد در برابر گرد و غبار مقاوم باشد و کاربر بتواند آن را به مدت 30 دقیقه در عمق 1.5 متری آب نگه دارد و در شرایط عادی هم که ضد آب هست.

 

تنها نکته منفی شاید این باشد که اثر انگشت به طور نه عمده قابل ملاحظه اي روی صفحه شیشه اي میماند که اگر خیلی وسواس نداشته باشید، قابل چشم پوشی هست؛ مثل موبایل LG G6 همۀ سطح روی این موبایل هم صفحه هست و خبری از قاب کناری نیست. مثل گلکسی S7 اینجا هم در کناره ها خمیدگی وجود دارد اما این خمیدگی نسبت به مشابه قبلی بهتر طراحی شده و بازتاب نور از آن چشم را اذیت نمی‌کند.

 

از آن جا که صفحه نمایش تمام سطح روی تلفن همراه را گرفته، دیگر خبری از دکمه «هوم» یا محلی برای حسگر اثر انگشت نیست و همه ي این‌ها در پشت موبایل و کنار دوربین طراحی شده هست که شاید در دفعات اول باعث شود کاربر گیج شود اما خب احتمالا بعد از مدتی می‌توان به آن عادت کرد و این شاید از نکات منفی S8 باشد.

 

HDR روی موبایل

خمیده بودن تنها بخش کوچکی از ویژگی هاي صفحه نمایش S8 هست و در قیاس با قابلیت هاي دیگر این صفحه عادی به نظر میرسد. اول از همه ي باید به نسبت متفاوت عکس در این صفحه اشاره کنیم که برخلاف اکثر تلفن همراه ها، دیگر نسبت 16:9 در آن رعایت نشده و با سنبت 18.5:9 رو به رو هستیم. این یعنی تلفن همراه نسبت به مشابه هاي دیگر بلندتر هست و با صفحه 15.8 اینچی خود بزرگ تر از S7 هم هست.

 

شاید این اعداد باعث شود کاربران فکر کنند با چه موبایل بزرگ و چغری رو به رو خواهندشد اما واقعیت این هست که موبایل بسیار خوش دست ساخته شده و همه ي چیز سر جای خودش هست. مثل اکثر تلفن همراه هاي دیگر سامسونگ، این بار هم از صفحه با فناوری AMOLED که دارای رزولوشن 2960×1440 هست، بهره گیری شده.

بررسی کامل گوشی گلکسی S8 سامسونگ

مهم تر از همه ي اما این هست که تلفن همراه میتواند عکسهای با کیفیت HDR «High Dynamic Range» را هم اکران کند و این یعنی کاربران می‌توانند ویدئوهای بسیار باکیفیتی راکه شبکه هایي مثل آمازون و نتفلیکس ساخت می‌کنند تماشا کنند؛ کیفیتی که در سال هاي جدید بزرگترین تغییر در تکنولوژی ساخت تلویزیون ها بوده

 

و کنتراست روشنایی بالاتری را به مخاطبانش ارائه می‌کند، گرچه کسانی که موبایل هاي S7 و S6 دارند هم می‌توانند مدعی باشند که صفحه هاي نمایش شان کیفیت خیلی خوبی دارد اما وقتی به یکی از ویدئوهای HDR نگاه کنید، متوجه تفاوت خواهیدشد. در این فناوری انگار که رنگ ها روی صفحه پاشیده شده اند و همه ي چیز زنده هست.

 

در زیر این صفحه خارق العاده اما یک قلب قدرتمند وجود دارد که هیچ گاه شما را ناامید نخواهدکرد. مدل این قلب به محل زندگی شما بستگی دارد. در آسیا و اروپا از پردازنده قدرتمند اکسینوس 8895 بهره گیری شده و در ایالات متحده این اسنپ دراگون 835 کوالکوم هست که S8 را زنده نگه می دارد ولی نباید نگران این تفاوت باشید و تقریبا هیچ اختلاف قابل توجهی بین این دو پردازنده و سرعت و قدرتشان وجود ندارد.

 

تبدیل تلفن همراه به کامپیوتر

باتری موبایل طوری تقویت شده که در حالت عادی مشکلی با آن نداشته باشید اما وجود افزونه اي به نام DeX یعنی که شاید مصرف برقتان اکثر از گذشته باشد. برای آن که بتوانید از DeX بهره گیری کنید باید 150 یوروی اضافی «نزدیک به 700 هزار تومان» بپردازید و آن وقت با بهره گیری از یک کابل HDMI که به یک مانیتور متصل میشود می‌توانید گلکسی S8 را به یک کامپیوتر کوچک تبدیل کنید.

 

به دلیل همان فشاری که ممکن هست به باتری بیاید، این بخش خودش یک پاور، دو پورت USB-A، یک کابل اترنت و گرچه فن هاي کوچکی دارد که از داغ شدن تلفن همراه پیشگیری کند و اعصابتان را به هم نریزد. فایل ها می‌توانند به راحتی از تلفن همراه به صفحه نمایش بزرگ تر انتقال پیدا کنند و گشت و گذار در اینترنت به سادگی انجام می پذیرد.

 

نوشتن در این صفحه با دقت به بزرگ تر بودنش خیلی آسان تر از تایپ در موبایل هست و شاید در آینده اي نه عمده دور DeX بتواند جایگزین PCها شود، گرچه شاید.

بررسی کامل گوشی گلکسی S8 سامسونگ

با بیکسبی آشنا شوید

 به گزارش پارس ناز اندروید 7 به خودی خود آنقدر جذاب هست که نیاز به تغییرات چندانی در آن نباشد اما سامسونگی ها در اینجا یک غافلگیری برزگ دارند. بیکسبی Bixby یک جورهایی نقش Siri در تلفن همراه هاي اپل را بازی می‌کند و منشی شخصی شماست. بیکسبی در تمام شبانه روز همراه تان هست. اخبار را نشان میدهد، قدم هایتان را می شمارد، ضربان قلب تان را اندازه گیری میکند، به شما ویدئوهای مورد علاقه تان را توصیه میدهد و کلی چیز دیگر.

 

هروقت حوصله تان سر رفت میتوانید با بیکسبی گپ بزنید گرچه فعلا فقط به زبان کره اي و انگلیسی با لهجه آمریکایی. گفتده شده لهجه بریتیش هم به زودی به آن اضافه خواهدشد و بقیه زبان ها هم به تدریج قابل فهم خواهندشد.دیگر اپلیکیشن جدید Samsung Connect هست؛ اپلیکیشنی شبیه به Apple’s Home که موبایل را به وسایل هوشمندی

 

که در منزل دارید، متصل می‌کند و این امکان را به شما میدهد تا با یک دکمه همۀ چیز را بازرسی کنید، گرچه اگر در منزل تان چنین وسایلی داشته باشید.

بررسی کامل گوشی گلکسی S8 سامسونگ

ویژگی هاي گلکسی S8

• صفحه 5.8 اینچی QHD با فناوری AMOLED

• پردازنده اکسینوس 8895 در اروپا و آسیا و اسنپ دراگون کوالکوم در ایالات متحده

 

• چهار گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی که می‌تواند تا 256 گیگ افزایش پیدا کند.

• باتری سه هزار میلی آمپر ساعت که به صورت بی سیم و سریع شارژ میش ود.

• دوربین پشتی با کیفیت 12 مگاپیکسل که از نوع 1.7/f آپرچر و با دو سنسور ارائه میشود.

• دوربین جلو هشت مگاپیکسلی با قابلیت اتوفوکوس

• اسکنر عنبیه و اثرانگشت

• دستیار شخصی Bixby سامسونگ

• سیستم عامل اندروید 7 نوقا به همراه دستیار گوگل