پارس ناز پورتال

چگونه یک مرد خوش تیپ باشیم؟ | نکات خوش پوشی مردانه

چگونه یک مرد خوش تیپ باشیم؟ | نکات خوش پوشی مردانه

چگونه یک مرد خوش تیپ باشیم؟ | نکات خوش پوشی مردانه

 

دراین زمان کـه ظاهر انسان دریک جامعه بـه شدت مهم اسـت، برای آقایان همیشه این سوال پیش می آید کـه: چگونه یک مرد خوش تیپ باشیم؟ چگونه بـه بهترین شکل لباس ها و رنگ لباسهای مان را ست کنیم؟ اینکار اصلا کار سختی نیست، یک شری اصول پایه و ساده وجود دارند کـه باید آن ها را رعایت کنید. در ادامه این مطلب نکات خوش پوشی مردانه رابه همراه هم مرور می کنیم. با پارس ناز همراه باشید.

 

به‌ صورت روزانه از مرطوب‌ کننده استفاده کنید

چگونه یک مرد خوش تیپ باشیم؟ | نکات خوش پوشی مردانه

مرطوب‌کننده‌ها غذای پوست شـما هستند و ضمن متعادل ساختن PH پوست، التهاب‌هاي پوستی پس از اصلاح را کاهش می دهند. استفاده مستمر از مرطوب کننده‌ها یکی از کارهای ساده ودر عین‌ حال تأثیرگذار برای شادابی پوست اسـت.

 

مثل پدربزرگ‌ ها اصلاح کنید

خاطرتان هست کـه پدربزرگ‌هاي مـا چطور هرروز اصلاح میکردند و صورتی صاف و مرتب داشتند؟ اگر صورت شـما بعد از اصلاح، دست‌کمی از میدان جنگ ندارد، باید سنت پدربزرگ‌ها را در پیش بگیرید.

چگونه یک مرد خوش تیپ باشیم؟ | نکات خوش پوشی مردانه

تیغ‌هاي اصلاح جدید، بااینکه اصلاح کاملی را برایتان بـه ارمغان می‌آورند، اما باعث از بین رفتن چربی طبیعی سطح پوست شده و درنتیجه ایجاد شکاف و بریدگی‌هاي ریزِ پوستی میشود. اما راه‌حل چیست؟ استفاده از خودتراش‌هاي قدیمی، درست مثل آن‌هایي کـه پدربزرگ‌هاي مـا استفاده می کردند.

 

هنگام خروج از خانه، ضد آفتاب بزنید

تابه‌حال فکر کرده اید چرا بعضی‌ها با وجود سن بالا، پوستی جوان و بدون چین‌وچروک دارند؟ شاید با خودتان بگویید کـه این ها نتیجه عمل‌هاي جراحی و تزریق بوتاکس اسـت؛ شاید درست باشد ولی فقط این نیست.

چگونه یک مرد خوش تیپ باشیم؟ | نکات خوش پوشی مردانه

یکی از عوامل اصلی چین‌وچروک پوست، نور آفتاب و اشعه‌ي ماوراءِ بنفش آن اسـت کـه بـه‌سادگی قابل‌ جلوگیري و مقابله اسـت. اگر می خواهید از پیری زودرس و ابتلا بـه سرطان پوست در امان بمانید، عادت کنید کـه روزانه از کرم ضد آفتاب استفاده‌ کنید.

 

بهداشت دست و پا را رعایت کنید

دست‌هاي شـما چـه شکلی بنظر می آیند؟ نرم و تمیز هستند؟ هنگام دست دادن با افراد، نخستین تماس فیزیکی از طریق دست‌ها برقرار می شود. بنابر این دست‌هاي خود رابه‌صورت مرتب با آب و صابون بشویید و از کرم‌هاي نرم‌کننده استفاده کنید.

چگونه یک مرد خوش تیپ باشیم؟ | نکات خوش پوشی مردانه

فراموش نکنید کـه ناخن‌هاي خودرا کوتاه کنید و همواره زیر آن‌ها را تمیز نگه‌دارید. توجه داشته باشید گاهی اوقات در طول روز ممکن اسـت کفش‌هاي خودرا دربیاورید، پس ‌کاری نکنید کـه باعث ناراحتی دیگران شوید. شست‌وشوی پاها و استفاده از جوراب‌هاي نو بهترین کاری اسـت کـه می توانید انجام دهید.

 

موهای جوگندمی، راز خوش تیپ بودن

خیلیها، جرج کلونی را مرد جذاب و خوش تیپی می دانند. بی شک مو هاي جوگندمی این بازیگر هالیوود در جذابیت وی نقش مؤثری دارد. درواقع این رنگ مو، آقایان را بسیار جذاب و خوش تیپ میکند. بعضی‌ها بصورت ژنتیکی دارای موهایی خاکستری هستند و برخی دیگر با رنگ کردن، مو هاي خودرا جو گندمی میکنند.

چگونه یک مرد خوش تیپ باشیم؟ | نکات خوش پوشی مردانه

اگر شـما جزو گروه دوم هستید، برای داشتن موهایی جذاب، بـه‌ صورت ماهانه آن‌ها را کوتاه و رنگ کنید. توجه داشته باشید کـه مو هاي رنگ‌شده طبق معمول خشک‌تر از حالت طبیعی هستند، بنابر این از شامپوهای نرم‌کننده و حالت‌دهنده استفاده کنید.

 

از ماسک صورت استفاده کنید

برای داشتن پوستی زیبا و جوان، استفاده از ماسک صورت یکی از بهترین توصیه‌هایي اسـت کـه می توان کرد. فرایند جوان‌سازی و مراقبت از پوست شامل پاکسازی، ماساژ و اسکراب «لایه‌برداری» اسـت.

چگونه یک مرد خوش تیپ باشیم؟ | نکات خوش پوشی مردانه

کرم‌ها و ژل‌هاي مخصوصی برای اینکار وجوددارد. توصیه می شود با توجه بـه نوع پوست خود و با نظر متخصص پوست، یکبار در ماه، بـه شکل ویژه‌اي از پوست خود مراقبت کنید.

 

دندان‌ هایی سفید داشته باشید

واقعا چطور جرئت می کنید با دندان‌هایي زرد بـه قرار ملاقات بروید یا بی‌مهابا بخندید؟ داشتن دندان‌هایي سفید راز خوش تیپ بودن اسـت کـه در زندگی حرفه‌اي هر فردی تأثیر زیادی دارد.

چگونه یک مرد خوش تیپ باشیم؟ | نکات خوش پوشی مردانه

درکنار مسواک زدن مرتب و داشتن عادت‌هاي سالم زندگی، بهترین راه برای داشتن دندان‌هایي سفید، بلیچینگ یا سفید کردن دندان‌ها هر شش ماه یکبار اسـت.

 

خوشبو باشید

بوی خوب دادن ساده ترین کاری اسـت کـه می توانید انجام دهید. بدن خودرا با صابون‌هاي خوشبو شست‌وشو دهید. لباس‌هایتان را مرتب تعویض کنید و بصورت روزانه از اسپری‌هاي ضد عرق استفاده کنید.

چگونه یک مرد خوش تیپ باشیم؟ | نکات خوش پوشی مردانه

یکی از عادت‌هاي افراد خوش تیپ، عطر زدن اسـت. بوی بدن و رایحه‌ي عطر شـما، خاطره‌اي از شـما در ذهن دیگران می‌سازد کـه همیشه یادآور شخصیت شماست.

 

صورت خود را اصولی بشویید

توجه بـه پوست صورت آن‌قدر اهمیت دارد کـه بارها دراین پست بـه آن اشاره کردیم. این کـه صورت خودرا چگونه بشویید، کاملا بـه نوع پوست شـما بستگی دارد.

چگونه یک مرد خوش تیپ باشیم؟ | نکات خوش پوشی مردانه

اگر بخش‌هایي از پوست شـما دارای آکنه یا بافت چرب اسـت، توصیه می کنیم اول قسمت‌هاي دیگر صورت خودرا بشویید و سپس بـه سراغ آن قسمت‌ها بروید. برای داشتن پوستی سالم و شفاف لایه‌برداری از پوست را فراموش نکنید.

 

آرایشگر مخصوص خودتان را داشته باشید

شاید این مورد باید در اول فهرست قرار می گرفت، زیرا اگر سایر موارد هم کاملا انجام نشود، با داشتن مو هاي مرتب و اصلاح‌ شده‌، بـه‌اندازه‌ي کافی آراسته بنظر خواهید رسید.

چگونه یک مرد خوش تیپ باشیم؟ | نکات خوش پوشی مردانه

ممکن اسـت بگویید فرقی نمیکند کدام آرایشگاه بروید زیرا هر مدلی کـه بـه آرایشگر بگویید، او باز کار خودش را انجام می دهد. بـه‌هر حال داشتن یک آرایشگر ثابت بهتر از تغییر مداوم آن اسـت. زیرا آرایشگری کـه چند بار پیش او رفته‌اید، سر شـما را می‌شناسد و احتمالا بـه زبان مشترکی رسیده‌اید و همیشه مدل موی ثابتی را بر روی سر مبارک پیاده میکند.

 


 

و در ادامه طرز لباس پوشیدن افراد لاغر 

 

طبق معمول اندام بزرگتر باعث میشود قویتر بنظر بیایید. این امر مزایای بسیاری بـه دنبال دارد. ضمیر ناخودآگاه مـا فکر می کند اندام مناسب نشانه‌ي سلامتی اسـت و مـا رابه ارتباط با افراد سالم تشویق میکند. تناسب اندام در روابط شخصی، موفقیت‌هاي شغلی و ارتباط با دوستان تأثیر میگذارد. مردها، مردان قوی را تحسین می کنند و زنان بـه مردان قوی گرایش بیشتری نشان میدهند.

 

از پوشیدن لباس‌ هایی که شما را ضعیف نشان می‌دهند، خودداری کنید

 

نخستین گام برای این کـه باابهت‌تر دیده شوید، پرهیز از پوشیدن لباس‌هایي اسـت کـه شـما را از نظر جسمی ضعیف‌تر نشان می‌ دهند. اگر در گذشته این لباس‌ها را می‌پوشیدید، دیگر نپوشید و برای همیشه خریدن این‌گونه لباس‌ها را کنار بگذارید. پوشیدن لباس‌هاي گشاد شـما را از لحاظ جسمی ضعیف‌تر نشان میدهد.

چگونه یک مرد خوش تیپ باشیم؟ | نکات خوش پوشی مردانه

تعداد زیادی از افراد لاغر گمان می کنند با پوشیدن لباس گشاد می توانند ضعف اندام‌شان را مخفی کنند و قوی تر بنظر بیایند. در حالیکه این باور نادرست اسـت. با پوشیدن لباس‌هاي گشاد شبیه مترسک می شوید. لباس‌تان نباید زیاد گشاد یا چسبان باشد. در پوشیدن لباس بـه شانه‌ها و آستین توجه ویژه‌اي داشته باشید. باید درز شانه‌ي لباس در لبه‌ي شانه‌تان قرار بگیرد.

 

اگر درز شانه‌ي لباس از لبه‌ي شانه‌تان پایینتر بیاید، دیگران احساس می کنند کـه انگار لباس دارد از تنتان می‌افتد. اگر آستین لباس بیش از اندازه گشاد باشد، لاغری بازوان‌تان بیشتر آشکار می شود و دیگران احساس می کنند لباس دارد بـه تنتان زار می زند! مواردی کـه گفتیم در مورد تی‌شرت نیز صادق اسـت. اگر آستین تی‌شرت گشاد باشد، بازوان‌تان شبیه ماکارونی بنظر می آیند.

 

بنابر این وضعیت آستین تی‌شرت نیز بسیار مهم اسـت. آستین تی‌شرت نباید زیاد گشاد یا تنگ باشد. پوشیدن شلوارهای جین تنگ و چسبان ظاهر خوبی ندارد و موجب میشود پایتان شبیه یک تکه چوب بنظر بیاید. از انتخاب پوشیدنی‌هاي جانبی بزرگ خودداری کنید. بعنوان مثال بستن ساعت مچی بزرگ یا کراوات پهن برای کسانی کـه لاغرند، ظاهر ناخوشایندی ایجاد میکند. بهتر اسـت این لوازم نیز متناسب با وضعیت شـما باشد.

 

پوشیدن کت را جدی بگیرید

آیا میدانید تنها یک مورد خاص چقدر می تواند در ظاهرتان تغییر ایجاد کند؟ صحبت از بادگیری نیست کـه هرروز میپوشید. منظورمان از یک مورد خاص، پوشیدن کت اسـت. کت‌ها بـه گونه‌اي طراحی شده‌اند تا اندام مردان را برجسته‌ و عضلانی‌تر نشان دهند. اما چگونه؟ وجود بالشتک‌ها در قسمت شانه‌ي کت، شانه‌هایتان را سربالا و کشیده‌تر نشان میدهد.

چگونه یک مرد خوش تیپ باشیم؟ | نکات خوش پوشی مردانه

این بالشتک‌ها عرض شانه‌تان را از هر طرف حدود ۱٫۲ سانتی‌متر افزایش می دهند. شاید این شماره بـه نظرتان چشمگیر نیاید، ولی در عمل تأثیر بسزایی در ابهت و قدرت‌تان دارد. بالشتک شانه‌ي کت نباید خیلی بزرگ باشد. اندازه‌ي آن باید متناسب و معقول باشد. انتخاب یک کت مناسب شانه‌هایتان را کشیده‌تر و دور شکم‌تان را باریک‌تر نشان می دهد.

 

در نتیجه اندام‌تان شبیه شماره ۷ می شود و این حالت اندام، نمادی از اندام مناسب برای آقایان اسـت. هم چنین یقه‌ي کت نیز با داشتن حالتی شبیه شماره ۷ در القای بیشتر این حس مؤثر اسـت. کت از نیم‌تنه تا گردن‌تان را پوشش میدهد. در قسمت سینه و شانه‌ي کت پیراهن «و شاید کراوات» قرار میگیرد.

 

چند لایه لباس بپوشید

افزوده شدن هر لایه لباس، شـما را پُرتر نشان میدهد. شاید یک لایه لباس بـه تنهایی تأثیر چندانی نداشته باشد. ولی وقتی چند لایه لباس روی هم قرار بگیرد، تغییر چشمگیری در اندام‌تان بـه وجود می آید. نکته‌ي مهم این اسـت کـه چند لباس کلفت را روی هم نپوشید! درست اسـت کـه اینگونه اندام‌تان بزرگ تر دیده میشود، ولی کمی شبیه بـه سمبل شرکت میشلن «شرکت تایرسازی فرانسوی» میشوید!

 

بجای پوشیدن چند لایه لباس کلفت، هم از لباس نازک و هم از لباس‌هاي کلفت‌ در پوشش‌تان استفاده کنید. لباس‌هاي نازک را اول بپوشید و بر روی انها لباس‌هاي کلفت‌تر رابه تن کنید. از آنجایی کـه احتمالا تمام لباس‌هایي کـه میپوشید «بـه غیر از لباس زیر» در ظاهرتان قابل رؤیت اسـت، هماهنگی و ترکیب رنگ لباس‌ اهمیت بالایی دارد.

چگونه یک مرد خوش تیپ باشیم؟ | نکات خوش پوشی مردانه

اگر برای ست کردن رنگ لباس‌ مطمئن نیستید، بهتر اسـت از رنگ‌هاي یک خانواده و رنگ‌هاي خنثی در ست لباس‌تان استفاده کنید. بعنوان مثال میتوانید یک پیراهن سبز رابا یک پلیور سبز تیره و یک کت خاکستری ست کنید. بسیاری در ست کردن رنگ لباس‌شان مشکل دارند، ولی کلید موفقیت دراین راه رعایت سادگی اسـت.

 

جنس لباس‌ تان باید اندام‌ شما را حجیم‌ تر نشان دهد

انتخاب جنس مناسب لباس راه دیگری برای افزایش ابهت‌تان اسـت. بطور کلی هر چیزی کـه با لمس کردن حس ناهمواری بیشتری بدهد، برای بزرگتر نشان دادن اندام‌تان بهتر اسـت. علاوه بر بافت لباس، باید بـه ضخامت یا کلفتی لباس نیز توجه کنید. بافت‌هاي زبر و کلفت چند سالی اسـت کـه محبوبیت بیشتری پیدا کرده‌اند.

چگونه یک مرد خوش تیپ باشیم؟ | نکات خوش پوشی مردانه

پوشیدن این لباس‌ها در فصول سرد سال تا حدی کار را برای‌تان راحت می کند. بنابر این چند بافت کلفت در کمد لباس‌تان داشه باشید تا بتوانید در جاهای خودمانی‌تر بجای کت بپوشید. این لباس‌ها هم‌ ضخامت بیشتری دارند و هم طرح‌هاي برجسته دارند. هر دوی این عوامل در بزرگ تر نشان دادن اندام‌تان مؤثرند. بنابر این با انتخاب این لباس‌ها می توانید با یک تیر دو نشان بزنید.

 

کاری کنید که گردن‌ تان کلفت‌ تر به نظر بیاید

بسیاری وقتی کـه میخواهند هیکلی‌تر بنظر بیایند، از توجه بـه گردن غافل می شوند. بیشتر توجه افراد بر روی قفسه‌ي سینه، شکم، بازوها و پاهاست. در حالی کـه ارسطو در کارهایش در زمینه‌ي چهره‌خوانی «نحوه‌ي قضاوت دیگران از روی ظاهرشان» بـه این نتیجه رسیده بود کـه گردن کلفت‌تر نشانه‌ي شجاعت و قدرت بیشتر و گردن نازک‌تر نشانه‌ي ضعف و بزدلی اسـت.

چگونه یک مرد خوش تیپ باشیم؟ | نکات خوش پوشی مردانه

با این اوصاف شاید قلدری بعضی از بچه‌ها در دوران مدرسه و کتک زدن بچه‌هایي کـه گردن نازک‌تری داشتند، اتفاقی نبوده باشد. اگر گردن‌تان دراز و باریک اسـت، باید کاری کنید کـه گردن‌تان کمی کوتاه‌تر و کلفت‌تر بنظر بیاید. می توانید بـه کمک یقه‌ي لباس‌تان این مشکل را حل کنید. از پلیور و ژاکت‌هاي استفاده کنید کـه یقه‌شان زیپی، ایستاده، قیفی و یا حالت شالی داشته باشد.

 

از رنگ‌ ها و الگوهای مناسب در لباس‌ تان استفاده کنید

بیشتر مواردی کـه تا کنون بـه آن اشاره کردیم، برای فصول سرد سال مناسب‌اند. ولی با افزایش دما و گرم‌تر شدن هوا چـه باید کرد؟ قطعا نمی توان در فصول گرم سال چند لایه لباس پوشید! نگران نشوید. برای فصول گرم سال نیز ترفندهایی وجوددارد. تعداد زیادی از افراد می دانند کـه رنگ‌هاي تیره مـا را لاغرتر نشان میدهد. اما چیزی کـه کمتر کسی ازآن مطلع اسـت، تأثیر رنگ‌هاي روشن در چاق‌تر و هیکلی‌ نشان دادن ماست.

 

شاید بهمین دلیل اتاق‌هاي با رنگ روشن جادارتر از اتاق‌هاي با رنگ تیره‌ بنظر می آیند. بنابر این بهتر اسـت برای این کـه اندام‌تان بزرگ تر بنظر بیاید، از رنگ‌هاي روشن مانند سفید و بژ در لباس‌تان استفاده کنید. دلیل دیگری کـه باعث می شود رنگ‌ روشن برای‌تان مناسب باشد، توانایی این رنگ‌ها در بهتر نشان دادن عضلات‌تان اسـت. سایه‌ها در رنگ‌هاي روشن بهتر مشاهده می شوند.

چگونه یک مرد خوش تیپ باشیم؟ | نکات خوش پوشی مردانه

بنابر این لباس روشن بهتر برجستگی‌هاي بدن تان را نشان میدهد. ممکن اسـت عضلات بزرگی نداشته باشید، ولی رنگ‌هاي روشن دید بهتری نسبت بـه عضلات کوچک بدنتان ایجاد می کنند. تکلیف الگوها و طرح‌هاي لباس چیست؟ پوشیدن یک تی‌شرت راه‌راه افقی، قفسه‌ي سینه‌تان را بزرگتر و شانه‌هایتان را کشیده‌تر نشان میدهد. هم چنین چون راه‌راه تی‌شرت روی آستین شـما هم ادامه دارد، بدنتان بیشتر بـه حالت شماره ۷ در می آید.

 

با بهبود ظاهر خود اعتماد به نفس‌ تان را نیز بهبود بخشید

برای نشان دادن قدرت رهبری، نیروی ذهنی و شخصیت بالا نیازی نیست کـه حتماً بدنی تنومند داشته باشید. هر چند نشان دادن این ویژگی‌ها در ملاقات اول بسیار دشوار اسـت. مـا بطور ناخودآگاه دیگران را بر اساس ظاهرشان قضاوت میکنیم. ممکن اسـت آن ها را تحسین یا نقد کنیم. همین اتفاق در مورد خودمان نیز می‌افتد. دیگران هم در برخورد اول از ظاهرمان در مورد مـا قضاوت می کنند.

چگونه یک مرد خوش تیپ باشیم؟ | نکات خوش پوشی مردانه

بهمین دلیل ظاهر افراد در نشان دادن ویژگی‌هاي رفتاری‌شان مؤثر اسـت. بر این اساس هر شخصی باید بر روی تناسب اندامش کار کند. ولی اگر بـه هر دلیلی نمیخواهید یا نمیتوانید عضلات‌تان را حجیم‌تر کنید، از نکات این مقاله استفاده کنید. با پوشیدن لباس‌هاي مناسبی کـه بـه آن ها اشاره کردیم، دیگر حسرت نداشتن بدنی عضلانی را نخورید. با این لباس‌ها از لحاظ ظاهری قوی‌ تر بنظر می آیید.