پارس ناز پورتال

هنرمندان فوت شده سال 1402 | از آتیلا پسیانی تا حسام محمود

مجموعه : اخبار سینما
هنرمندان فوت شده سال 1402 | از آتیلا پسیانی تا حسام محمود

هنرمندان فوت شده سال 1402 

دراین مطلب، بـه معرفی هنرمندان فوت شده سال 1402 می‌پردازیم. سال 1402 سال بدی برای جامعه هنری کشورمان بود. مـا دراین سال تعداد بسیار زیادی از بازیگران، نویسنده ها، گویندگان، خواننده ها و مجریان کشورمان را از دست دادیم. همین حالا و با ورود بـه سال جدید، قصد داریم تا یادی کنیم از هنرمندان درگذشته سال کـه خبر فوت انها باعث ناراحتی بسیار از مردم و اهالی هنر ایران زمین شد.

 

باید بگوییم کـه درسال جاری، و از ابتدای سال همواره اخبار فوت چهره هاي معروف و محبوب مردمی را شنیدیم. شاید دلخراش ترین آن ها فوت حسام محمودی و داریوش مهرجویی و همسرش بودند. و بسیاری دیگر از هنرمندان هم بودند کـه بی سر و صدا وارد زندگی آسمانی شان شدند. مـا در ادامه لیستی از محبوب ترین هنرمندان فوت شده سال 1402 رابه اشتراک گذاشته ایم.

 

بازیگران فوت شده سال 1402

هنرمندان فوت شده سال 1402 

نورمحمد ذوالفقاری، بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون کـه بازی در فیلم‌هاي «غلامرضا تختی»، «انگشتر»، «یک دزدی عاشقانه»، «حبیب آقا» و سریال «ابله» را در کارنامه خود دارد، نخستین هنرمندی بود کـه ۷ فروردین ۱۴۰۲ بدلیل ایست قلبی و ناراحتی ریه از دنیا رفت.

 

1. کیومرث پوراحمد «خودکشی»

کیومرث پوراحمد

پس ازآن، ۱۶ فروردین بود کـه اعلام شد کیومرث پوراحمد، کارگردان سینمای کشور ایران در یکی از واحد‌هاي دهکده ساحلی انزلی دار فانی را وداع گفته اسـت. بعدا یافته‌هاي پلیس نشان داد کـه آفريننده «قصه‌هاي مجید» خودکشی کرده اسـت.

 

2. حسام محمودی «ایست قلبی»

حسام محمودی

حسام محمودی، بازیگر جوان سینما و تلویزیون کـه با سریال «گرگ و میش» همایون اسعدیان بـه شهرت رسید، ۱۲ اردیبهشت بر اثر ایست قلبی در منزلش درگذشت. پیش از این او با دو فیلم سینمایی «غریب» و «عطرآلود» در جشنواره فیلم فجر حضور داشت.

 

3. ابراهیم بصیرت «کولت سن»

ابراهیم بصیرت

ابراهیم بصیرت بازیگر سینما و تلویزیون ۲۴ اردیبهشت در ۸۰ سالگی درگذشت. او متولد ۱۳۲۲ لاهیجان بودو در سریال‌هاي «آئینه عبرت»، «این خانه دور اسـت»، «کارگاه علوی» بـه ایفای پرداخته بود.

 

هنرمندان ایرانی فوت شده در سال 1402

 

4. فخری خوروش «کهولت سن»

فخری خوروش

فخری خوروش، بازیگر سرشناس تئاتر و سینما ۲۰ خرداد در سن ۹۳ سالگی درگذشت. ورود خوروش بـه سینما از سال ۱۳۳۴ بودو «سریال امیرکبیر»، «امام علی» و «پهلوانان نمی‌میرند» از آثار درخشان او محسوب میشود.

 

بیشتر بخوانید: اسامی بازیگران فوت شده 1401 | از امین تارخ تا شهرام عبدلی + عکس ها

 

5. اسماعیل سلطانیان «ایست قلبی»

اسماعیل سلطانیان

اسماعیل سلطانیان، بازیگر پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون ۲۳ خرداد در سن ۶۹ سالگی بر اثر ایست قلبی درگذشت. او فعالیت هنری‌اش را از سال ۱۳۴۹ با تئاتر بعنوان نویسنده، بازیگر و کارگردان آغاز کرد و بازی در آثاری، چون «پایتخت ۲»، «یوسف پیامبر»، «مرد هزارچهره»، «ستایش» و «قورباغه» را در کارنامه خود دارد.

 

6. فریماه فرجامی «سکته مغزی»

فریماه فرجامی

۹ تیر بود کـه اعلام شد فریماه فرجامی، بازیگر سینما و تلویزیون پس از طی یک بیماری منجر بـه کما در سن ۷۱ سالگی درگذشته اسـت. این بازیگر حدود دو ماه قبل از وفاتش دچار سکته مغزی شده بودو درمان را تحت‌نظر دکتر معالجش در منزل ادامه می‌داد، اما مجدد بر اثر سکته راهی بیمارستان شد و چند روز در کما بـه سر برد، تا دار فانی را وداع گفت.

 

7. خسرو امیرصادقی «بیماری و کهولت سن»

خسرو امیرصادقی

خسرو امیرصادقی، بازیگر و تهیه‌کننده سینما کـه بازی در فیلم‌هاي «مسافران مهتاب»، «رانده شده»، «میرزا کوچک خان»، «سهراب» و … را در کارنامه خود دارد، ۲۴ تیر در سن ۷۵ سالگی درگذشت.

 

8. مهدی ظهوری «مشکلات کبدی»

مهدی ظهوری

مهدی ظهوری از مجریان پیشکسوت تلویزیون کـه بدلیل مشکل کبدی دربخش مراقبت‌هاي ویژه یکی از بیمارستان‌هاي تهران بستری شده بود، ۱۷ شهریور درگذشت. آقای مهدی ظهوری متولد ۱۳۳۳ بود کـه سابقه اجرای برنامه‌هاي «جنگ شب»، «تهران تهران» و انجام گفتگو‌هاي مردمی و گفتگو با هنرمندان را در کارنامه داشت.

 

سلبریتی های فوت شده سال 1402

 

9. آرش میراحمدی «سرطان»

آرش میراحمدی، بازیگر برنامه‌هاي طنز تلویزیون کـه دریک پست اینستاگرامی اعلام کرده بود مدتی اسـت با سرطان دست و پنجه نرم میکند، ۲۸ شهریور دارفانی را وداع گفت. میراحمدی در آن پست اینستاگرامی درباره وضعیت جسمانی‌اش گفته بود، بعد طی مراحل مختلف مداوا و دادن آزمایش‌هاي مختلف دکتر معالجم فهمید کـه مـن سرطان لوز‌المعده دارم.

آرش میراحمدی

دوهفته بعد هم مرجان صفابخش، همسر میراحمدی اعلام کرد کـه همسرم بـه خاطر یک عارضه جدی کبدی در بیمارستان بستری شد و مورد عمل جراحی قرار گرفت. این بازیگر بعد از چند روز بستری و ترخیص از بیمارستان، بار دیگر بـه بیمارستان برده شد. اما بـه کما رفت و چند ساعت بعد یعنی ۲۸ شهریور جان بـه جان‌آفرین تسلیم کرد.

 

بیشتر بخوانید: هنرمندانی مشهور ایرانی که در سن جوانی از دنیا رفتند

 

10. فردوس کاویانی «بیماری و کسالت»

فردوس کاویانی

فردوس کاویانی، بازیگر پیشکسوت و دوست‌داشتنی تئاتر، سینما و تلویزیون کـه از مدت‌ها قبل دچار کسالت و بیماری شده بود، ۹ مهر در منزل شخصی خود درگذشت. کاویانی سابقه حضور در فیلم‌هاي معروف از جمله «شهر قصه»، «اجاره‌نشین‌ها»، «بانو»، «میکس»، «سگ‌کشی» و «همسران» و «آژانس دوستی» و … را در کارنامه خود دارد.

 

چهره های مشهور فوت شده 1402

 

11. آتیلا پسیانی «سرطان»

آتیلا پسیانی، کارگردان و بازیگر پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون کـه گرفتار بیماری سرطان شده بود، ۱۴ مهر در بیمارستانی در فرانسه درگذشت. او کـه بـه خاطر یک سفر شخصی بـه فرانسه رفته بود، در پی نامساعد شدن وضعیت جسمانی‌اش بـه خاطر بیماری سرطان وادار شد در بیمارستان همانجا بستری شود ودر همانجا نیز از دنیا رفت.

آتیلا پسیانی

اردیبهشت امسال بود کـه مراسم نکوداشتی هم زمان با سال روز تولد آتیلا پسیانی با حضور چهره‌هاي سینمایی و تئاتری برگزار شد. او پس از مدت‌ها در جمع همکارانش ظاهر شده بود، ولی وضعیت ظاهری‌اش حکایت از بیماری و حال رنجورش داشت.

 

12. داریوش مهرجویی «قتل در ویلای شخصی»

داریوش مهرجویی

۲۳ مهر بود کـه خبر رسید داریوش مهرجویی و وحیده محمدی‌فر، همسرش در خانه ویلایی خود در کرج بـه قتل رسیده‌اند. هم زمان پست اینستاگرامی وحیده محمدی‌فر مبنی بر تهدید یک مهاجم بـه قتل آن‌ها چند روز قبل از وقوع قتل در رسانه‌ ها خبرساز شد و شایعه سربُری‌ آن‌ها دست بـه دست شد، کـه بعدا مشخص شد هر دوی آن‌ها با ضربات چاقو بـه قتل رسیده‌اند.

 

بیشتر بخوانید: چهره های ایرانی که در سال 97 فوت شدند | از عزت الله انتظامی تا ناصر ملک مطیعی

 

13. اکبر قدمی «بیماری»

اکبر قدمی

اکبر قدمی، بازیگر سینما و تلویزیون کـه بازی در آثاری هم چون «رؤیای خیس»، «جایی برای زندگی»، «برگ برنده»، «لانه عقاب‌ها»، «مرد عوضی»، «ارابه مرگ»، «طوفان»، «شیخ مفید»، «حسرت»، «روز شیطان»، «مجسمه»، «مسافران» و «تحفه‌ها» را در کارنامه خود دارد، ۲۷ مهر پس از تحمل یک دوره بیماری در بيرون از کشور درگذشت.

 

خواننده های فوت شده سال 1402

 

14. حسن همتی «ایست قلبی»

حسن همتی

حسن همتی از بازیگران جوان و فعال عرصه تئاتر، سینما و تلویزیون ۴ آبان بر اثر ایست قلبی دار فانی را وداع گفت. همتی فعالیت در عرصه بازیگری را از تئاتر آغاز کرد و مدتی نیز بعنوان مدیر صحنه در کار‌هاي کودک فعالیت داشت، وی علاوه بر بازیگری در زمینه موسیقی نیز فعال بود.

 

15. اکبر گلپایگانی «کهولت سن»

اکبر گلپایگانی

اکبر گلپایگانی ملقب بـه گلپا از خوانندگان شاخص موسیقی ایرانی بعد از مدت‌ها بیماری روز ۱۳ آبان در سن ۹۰ سالگی درگذشت. گلپا درسال ۱۳۱۸ پس از ورود بـه دبستان فرهنگ بعنوان قاری قرآن مدرسه برگزیده شد و از این پس بود کـه بـه فراگیری مقدمات آواز و خوانندگی موسیقی ایرانی پرداخت.

 

16. الهام شکیب «بیماری»

الهام شکیب

الهام شکیب، بازیگر تئاتر و سینما کـه بازی در آثاری هم چون «خاتون»، «مینی بوس»، «شاطره»، «دسر توت فرنگی»، «روز امتحان» و «بازجویی در کافه تهران» را در کارنامه خود داشت، ۱۴ آبان بر اثر بیماری در سن ۴۵ سالگی درگذشت.

 

بیشتر بخوانید: 10 ستاره بی نظیر سینما که مرگ زود هنگامی داشتند | از بروسلی تا مریلین مونرو

 

17. پردیس افکاری «سرطان»

پردیس افکاری

پردیس افکاری، بازیگر سینما و تلویزیون کـه با بیماری سرطان کبد دست و پنجه نرم میکرد، ۳ اسفند چشم از جهان فروبست. محمد نجفی، همسر این بازیگر درباره آخرین وضعیت جسمانی پردیس افکاری گفته بود، در آخرین صحبتی کـه با دکتر ایشان داشتم، گفتند کـه دیگر از نظر دکتری کاری از دستشان بر نمی آید، مگر این کـه معجزه‌اي رخ دهد.

 

گوینده های فوت شده سال 1402

 

18. ناصر طهماسب «سکته مغزی»

ناصر طهماسب

دوم دی بود کـه خبر رسید ناصر طهماسب از صداپیشگان و گویندگان پیشرو سینما و تلویزیون هم‌پای توران مهرزاد بانوی صدای ایران، عالم مادی را ترک کرده و وصیت کرده خاکسپاری‌اش در خفا صورت گیرد. او در کتابی درباره خودش نوشته بود: بـه اسانی می توان از دیگران نوشت، اما مـن درباره خودم قادر نیستم چیزی بنویسم، چون حال یکدست و ثابتی ندارم.

 

19. رضا صفایی پور «پارکینسون»

رضا صفایی پور

رضا صفایی‌پور، بازیگر سینما و تلویزیون پس از چند سال مبارزه با بیماری پارکینسون ۲۶ آذر در سن ۷۴ سالگی در منزل خود درگذشت. صفایی‌پور فعالیت جدی خودرا درسال ۱۳۴۲ وقتی کـه ۱۴ سال داشت آغاز کرد و بعنوان ورزشکار بدل‌کار در فیلم «ترس و تاریکی» محمد متوسلانی حضور پیدا کرد.

 

20. پروانه معصومی «عفونت ریوی»

پروانه معصومی

پروانه معصومی، بازیگر سینما و تلویزیون ۶ آذر در سن ۷۹ سالگی دار فانی را وداع گفت. او نزدیک بـه ۳۰ سال بـه یکی از روستا‌هاي استان گیلان مهاجرت کرده بودو بکار پرورش گل و گیاه و باغبانی روی آورده بود. او حضور در بیش از سی فیلم سینمایی از جمله «گل‌هاي داوودی» و «ناخدا خورشید» را در کارنامه دارد ودر سریال‌هاي تلویزیونی خاطره‌انگیز بـه ایفای نقش پرداخته اسـت.

 

مجریان فوت شده سال 1402

 

21. بیتا فرهی «عارضه قلبی عروقی»

بیتا فرهی

بیتا فرهی، بازیگر تئاتر، تلویزیون و سینما کـه بدلیل بیماری ریوی در بیمارستان بستری بود، ۴ آذر از دنیا رفت. او کـه با فیلم داریوش مهرجویی بنام «هامون» بـه شهرت رسید، در آثار سینمایی و تلویزیونی متعددی هم چون «برادرم خسرو»، «دوران عاشقی»، «در انتظار معجزه»، «خاک آشنا»، «خون بازی»، «خانه‌اي روی آب»، «اعتراض»، «کیمیا»، و… بـه ایفای نقش پرداخته بود.

 

بیشتر بخوانید: چهره های هنری که در سال 95 از میان ما رفتند

 

22. اکبر احمدی «ایست قلبی»

اکبر احمدی از بازیگران پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون کـه سابقه حضور در مجموعه‌هاي تلویزیونی از جمله «ولایت عشق»، «مختارنامه»، «شاهگوش»، «دندون طلا»، «سرزمین کهن» و «سلمان پارسی» را داشت، دوم آذر بر اثر ایست قلبی درگذشت.

اکبر احمدی

ودر آخر هم باید بگوییم کـه برای مطالعه دیگر پست هاي مـا دراین حوزه، می‌توانید بـه لینک هاي پیشنهادی کـه در صفحه قرار داده ایم مراجعه کنید. هم چنین برای اطلاع از اخبار هنرمندان ایرانی و خارجی نیز، میتوانید بـه صفحه اصلی سایت مـا مراجعه کنید. مـا اخبار و حواشی چهره هاي پرطرفدار ایرانی و خارجی را برای علاقه مندان بـه اشتراک می‌گذاریم.