پارس ناز پورتال

علاقمندان سودکو بخوانند

مجموعه : مجله خبری روز
علاقمندان سودکو بخوانند

شورای صدور پروانه ساخت بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای برای یک بازی جدید با سبک مسابقه‌ای پروانه ساخت صادر کرد.

به گزارش خبرآنلاین و به نقل از معاونت ارتباطات بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، این شورا پس از بررسی طرح ساخت بازی رایانه ای "سودکو" به نویسندگی محمد رضا مقدم، برای موسسه سرای ربات سازان  طراح این بازی، مجوز تولید صادر کرد.
بازی رایانه ای سودکو جدول اعدادی است که امروزه یکی از سرگرمی های رایج در کشور های مختلف جهان به شمار می رود. نوع متدال سودوکو یک جدول 9X9 است که کل جدول هم به 9 جدول کوچک تر 3X3 تقسیم شده است. در این جدول چند عدد به طور پیش فرض قرار داده شده که باید باقی اعداد را با رعایت سه قانون اول: در هر سطر جدول اعداد 1 تا 9 بدون تکرار، قانون دوم: در هر ستون جدول اعداد 1 تا  9 بدون تکرار و قانون سوم: در هر ناحیه 3X3 جدول اعداد 1 تا 9 بدون تکرار قرار گیرد.

بر اساس اعلام شورای صدور پروانه ساخت بنیاد ملی بازی های رایانه ای، پروانه ساخت صرفاً یک مجوز اولیه برای تولید بازی بوده و تأیید توانایی متقاضی در تولید محصول نیست. بنابراین پس از تولید، اخذ پروانه مالکیت و مجوز انتشار الزامی است. متقاضیان دریافت پروانه تولید «بازی های رایانه ای» می توانند به وب سایت معاونت نظارت و ارزشیابی بنیاد ملی بازی های رایانه ای به نشانی www.ebazi.org مراجعه و نسبت به دریافت و تکمیل فرم های مربوطه اقدام کنند.
 

مهلت ارسال آثار به "جشنواره ملی بازی سازی" تمدید شد

دومین جشنواره ملی" دانشجوی بازی ساز" که با حمایت بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای برگزار می‌شود تا شهریورماه سال جاری تمدید شد.  " حمزه آزاد" از تمدید این جشنواره تا 10 شهریور ماه سال جاری خبر داد.دبیر دومین جشنواره ملی دانشجوی بازی سازی با بیان اینکه این جشنواره با حمایت بنیاد ملی بازی های رایانه ای برگزار می شود، یادآوردشد: هدف از تمدید مهلت برگزاری جشنواره بالا بردن کیفیت برگزاری این رویداد فرهنگی  است.  وی با بیان اینکه  جوایز برخی از بخش ها تا دو برابر افزایش پیدا خواهد کرد، افزود: تمدید مهلت جشنواره سبب می شود تا شرکت کنندگان فرصت مناسب برای ارتقای سطح کیفی بازی ها و آثار را داشته باشند. به گفته حمزه آزاد، این تصمیم با مشورت کارشناسان و داوران صورت گرفت و به جز بحث برگزاری جشنواره در چند ماه بعد، کلیه موارد به نفع شرکت کننده ها خواهد بود و از مزایای آن بهره مند خواهند شد، همچنین پیش بینی می شود اختتامیه این جشنواره در هفته اول مهرماه برگزار شود.