پارس ناز پورتال

پایان زندگی دختر اسیدپاش در زندان

مجموعه : مجله خبری روز
پایان زندگی دختر اسیدپاش در زندان

حدود یك هفته قبل به زیارت امام رضا(ع) رفته بودم در صحن امام هشتم(ع) با دل شكسته‌ام راز و نیاز می‌كردم و به آقا گفتم: شما خودتان از حال و روزم خبر دارید و مونا هم محكوم به قصاص شده است اما نمی‌توانم این حكم را اجرا كنم. پس آینده و سرنوشت خودم و «مونا» را به خداوند واگذار می‌كنم.
پایان زندگی دختر اسیدپاش در زندان

دختر اسیدپاش كه با حكم دادگاه كیفری استان همدان محكوم به قصاص شده بود، به خاطر عذاب وجدان، روز پنجشنبه در زندان به زندگی‌اش پایان داد.

مونا- 29 ساله- كه كارشناس حسابداری بود، به دنبال رابطه پنهانی با همسر زن جوانی به نام طاهره بهرامی و در انتقامی كور، صبح 15 اردیبهشت سال 89 با طرح نقشه قبلی با یك ظرف چهار لیتری اسید به خانه طاهره رفت و او و دختر خردسالش را هدف اسیدپاشی قرار داد.

«مونا» مدتی بعد با ردیابی‌های ویژه پلیسی دستگیر و به اسیدپاشی اعتراف كرد. او در جلسه محاكمه به هیأت قضایی دادگاه كیفری استان همدان گفت: جعفر- همسر طاهره- راننده مینی‌بوس محل كارم بود كه یك سال قبل با هم آشنا شدیم.

او مدتی پس از دوستی‌مان قول ازدواج داد و گفت می‌خواهد از همسرش جدا شود اما با گذشت این مدت، هر وقت از او می‌پرسیدم چرا با هم ازدواج نمی‌كنیم، می‌گفت همسرش حاضر به جدایی نیست. مدتی بعد هم متوجه شدم جعفر از ارتباط پنهانی‌مان فیلم و عكس گرفته و از آنجا كه مرا به ماده مخدر شیشه معتاد كرده بود، مجبور به اطاعت از حرف‌هایش بودم.

از سوی دیگر، به دلیل این كه جعفر ذهنیت بسیار بدی از طاهره برایم ساخته بود، در تصمیمی هولناك به خانه طاهره رفتم و ظرف اسید را به صورتش پاشیدم. در همان لحظه دخترش- پانیذ- هم آنجا بود كه او نیز آسیب دید. بدین ترتیب قضات دادگاه پس از پایان جلسه محاكمه، دختر اسیدپاش را به قصاص اعضای بدن و پرداخت دیه محكوم كردند. سپس پرونده برای اعلام نظر نهایی به دیوان عالی كشور ارسال شد.

صبح دیروز طاهره بهرامی- قربانی اسیدپاشی- گفت: باور نمی‌كنم او خودكشی كرده باشد. من و خانواده‌ام با شنیدن این خبر شوكه شده و باورمان نمی‌شود كه او مرده باشد.

وی در ادامه گفت: صبح دیروز از زندان مركزی همدان با ما تماس گرفتند و خبر دادند «مونا» خودش را حلق‌آویز كرده است. بلافاصله سایر زنان زندانی با اطلاع از موضوع مأموران را باخبر كرده و او با آمبولانس به بیمارستان بعثت- همدان- منتقل شد اما پزشكان پس از معاینات لازم، مرگ او را تأیید كردند.

طاهره در ادامه افزود: با این كه مونا با این كارش چشم‌ها، صورت و به عبارتی زندگی‌ام را از من گرفت اما هرگز راضی به مرگش نبودم. حال آن كه حكم قصاص از نظر قانونی و شرعی حق قانونی‌ام بود، اما مونا هیچ وقت در جلسات محاكمه و یا بعد از حادثه یك بار هم توبه نكرد و با من حرفی نزد. البته در جلسه دادگاه جمله‌ای گفت كه هرگز آن را فراموش نمی‌كنم. «تو چیزی نداشتی؛ حالا هم كه اسید پاشیدم، هیچ چیز نداری و باید تا آخر عمر خانه‌نشین باشی.» با این حال كینه‌ای از او به دل نگرفتم و تصمیم داشتم در هنگام قصاص مانند «آمنه» كه مجید را بخشید، من هم مونا را ببخشم.

وی درباره مجازات قصاص «مونا» گفت: وقتی حكم قصاص از سوی دادگاه كیفری استان همدان صادر شد، به خانواده‌ام گفتم من نمی‌توانم حكم را اجرا كنم. چه كسی حاضر است به جای من حكم را اجرا كند كه همه گفتند: «ما هم نمی‌توانیم.» برخوردها نیز طوری بود كه از قصاص مونا گذشت كنم. اما مونا و خانواده‌اش یك بار هم با ما تماس نگرفتند.

قربانی اسیدپاشی ادامه داد: حدود یك هفته قبل كه با كمك روزنامه و مردم نیكوكار به زیارت امام رضا(ع) رفته بودم در صحن امام هشتم(ع) با دل شكسته‌ام راز و نیاز می‌كردم و به آقا گفتم: شما خودتان از حال و روزم خبر دارید و مونا هم محكوم به قصاص شده است اما نمی‌توانم این حكم را اجرا كنم. پس آینده و سرنوشت خودم و «مونا» را به خداوند واگذار می‌كنم. حالا هم كه از زیارت بازگشته‌ام خبر مرگ ناگهانی مونا را شنیدم. از یك طرف خوشحالم كه حكم قصاص به دست من اجرا نشده است اما از سوی دیگر از مرگ او بسیار غمگین و شوكه‌ام، چرا كه او هم جوان بوده و هزاران آرزو داشت، هر چند به بیراهه رفت و مرتكب گناه و اشتباه بزرگی شد. شاید هم او تاوان گناهش را داده است، چراكه دنیا دار مكافات است.

زیباترین زن سیاستمدار تایلند قبلا یک مرد بوده است + عکس
عکس هایی از فاجعه اخلاقی پسران و دختران در انگلیس
خوشحالی دختران فوتبالیست ایران پس از برد + عکس
قهرمان دختر ووشو کشور درگذشت + عکس
مسابقه جالب دوی پیشخدمت ها در آرژانتین