پارس ناز پورتال

مکالمه گران شد !!!

مجموعه : مجله خبری روز
مکالمه گران شد !!!


    معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: نرخ پایه مکالمات تلفن همراه در کمیسیون تنظیم مقررات تصویب شده و بزودی اعلام می شود . ˈحسن رضوانیˈ روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: براساس مصوبه جدید کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، اپراتورها می توانند برای فراهم کردن شرایط رقابتی ، حداکثر تا 20 درصد به نرخ پایه اضافه کنند.وی پاسخ روشنی در باره میزان افزایش نرخ مکالمات تلفن همراه نداد ، اما احتمال افزایش نرخ مکالمات را نیز رد نکرد. رضوانی در مورد پیشنهاد مخابرات برای افزایش تعرفه های تلفن ثابت و همراه گفت: موضوعی که همراه اول و مخابرات مطرح کرده ، حذف هزینه جابجایی برای تلفن همراه است که به طبع منجر به تغییراتی در نرخ مکالمات عادی می شود. وی تاکید کرد که حذف هزینه جابجایی به نوعی خواهد بود که تغییری در درآمد اپراتورها ایجاد نشود. رضوانی درمورد تاثیر حذف هزینه جابجایی تلفن همراه نیز گفت: ممکن است این موضوع ، موجب افزایش هزینه مکالمه برای مشترکینی شود که جابجایی ندارند. وی در مورد افزایش هزینه تلفن ثابت نیز گفت : اجرای طرح هم کدی در استان ها ، موجب افزایش هزینه تلفن ثابت برخی مشترکان می شود.
    

     رئیس هیئت مدیره شرکت مخابرات ایران گفت: پیشنهاد مخابرات برای Flat(ثابت و سراسری) شدن تعرفه مکالمات همراه اول دقیقه‌ای 53.5 تومان است. روز گذشته مصطفی سید هاشمی رئیس هیئت مدیره شرکت مخابرات ایران از ارائه پیشنهاد Flat (ثابت، یکسان و سراسری) کردن شبکه همراه اول به کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات خبر داد. وی گفت: با Flat کردن شبکه، هزینه جابه‌جایی و بین‌شهری از همراه اول حذف می‌شود و همراه اول در این کار به دنبال صرفه‌ اقتصادی نیست؛ اما برای ارائه خدمات بهتر و رقابت با رقبا این کار لازم است. امروز سیدهاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار فناوری اطلاعات خبرگزاری فارس درباره نرخ پیشنهادی همراه اول برای تعرفه‌ Flat گفت: مخابرات تعرفه 53.5 تومان را به ازای هر دقیقه مکالمه به کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات پیشنهاد داده بود. وی گفت: این پیشنهاد اولیه شرکت مخابرات ایران بوده است که کمیسیون تنظیم مقررات نیز روی این پیشنهاد نظر خواهد داد. به گزارش فارس، در یک شبکه Flat مبدا و مقصد تماس تفاوتی ندارد، اگر از هر کجا با یکی از سیم‌کارت‌های اپراتور با سیم‌کارت دیگری از همان اپراتور در هر جایی (داخل کشور) تماس گرفته شود تفاوتی در هزینه وجود نخواهد داشت. شبکه اپراتور دوم و سوم تلفن همراه Flat است.  هم‌اکنون تعرفه یک دقیقه تماس شهری با سیم‌کارت دائمی همراه اول در ساعت پیک مصرف 44 تومان و در ساعت غیر پیک 35 تومان است. همچنین تعرفه یک دقیقه تماس بین‌شهری با سیم‌کارت دائمی همراه اول در ساعت پیک مصرف 76 تومان و در ساعت غیر پیک 53 تومان است.
    

     معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: تا زمانی که همراه اول ، بدهی خود را به دولت پرداخت نکند، اجازه توسعه به این اپراتور را نخواهیم داد. ˈ لطف الله سبوحیˈ در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ، اظهار داشت: رقم دقیق بدهی همراه اول را در حال حاضر ندارم اما همراه اول بیش از 2 سال است که حق السهم دولت از محل درآمدهای حاصل از پیامک را پرداخت نکرده است . معاون بررسی های فنی و صدور پروانه ی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با اشاره به اختلاف نظر همراه اول و سازمان تنظیم گفت: مسئولان شرکت ارتباطات سیار ایران ( همراه اول ) ادعا می کنند که سهم دولت از محل درآمدهای پیامکی 5 درصد است در حالیکه در پروانه، این رقم 28 درصد تعیین شده است. سبوحی تاکید کرد که تمام خدمات همراه اول مشمول پرداخت 28 درصد حق السهم به دولت است و این اپراتور بر اساس پروانه باید 28 درصد درآمد خود از عرضه انواع خدمات را به دولت پرداخت کند . وی ادامه داد: همه اپراتورهای تلفن همراه باید در شرایط مساوی به رقابت بپردازند ، از این رو نمی توان از اپراتور سهم کمتر و از اپراتور دیگر سهم بیشتری دریافت کرد.

 

    قائم مقام شرکت مخابرات استان تهران با تاکید بر اینکه سرویس پیام کوتاه تلفن ثابت با استقبال خوبی از سوی مشترکان روبرو شده است، گفت: مشترکان تلفن ثابت طی یک سال بالغ بر 28 میلیون پیامک از طریق تلفن ثابت ارسال کرده اند. ابراهیم یافتیان در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره آخرین وضعیت ارائه سرویس پیام کوتاه تلفن ثابت اظهار داشت: در سال 91 بالغ بر 28 میلیون و 760 هزار و 276 پیام کوتاه از تلفن ثابت به ثابت و همراه ارسال شده است که با توجه به جدید بودن این سرویس، رقم قابل توجهی است. وی با بیان اینکه سرویس ارسال SMS روی تلفن ثابت در سه نوع اینترنتی – آسانک – دانلود نرم افزار ارسال پیامک تلفن ثابت (پیاثا) و از طریق گوشی های دارای امکان ارسال پیامک راه اندازی شده است، گفت: با استفاده از SMS اینترنتی تلفن ثابت، مشترکان این امکان را خواهند داشت تا با شماره تلفن ثابت خود و از طریق اینترنت، به مشترکان تلفن همراه و یا تلفن ثابت پیام کوتاه ارسال کنند که در این سرویس شماره فرستنده پیامک، همان شماره تلفن ثابت مشترک بوده و حتی مشترکان می توانند پاسخ پیام خود را از خطوط مورد نظر دریافت کنند.
    

    مدیرعامل همراه اول گفت: در 18 سال گذشته همراه اول 62 میلیون سیم‌کارت فروخته و تعداد مشترکین ثبت شده 54 میلیون مشترک است. به گزارش فارس، وحید صدوقی امروز در مجمع شرکت ارتباطات سیار ایران اظهار داشت: همراه اول در بین 983 اپراتور تلفن همراه دنیا رتبه 23 و از نظر تعداد مشترکان دائمی رتبه 17 را دارد. مدیرعامل همراه اول افزود: شرکت جیرینگ هم اکنون 33 میلیون مشترک رجیستر شده، 3 هزار عامل فروش و 28 میلیون تراکنش در سال گذشته داشتند. وی ادامه داد: جیرینگ در آبان ماه سال 91 پس از دو سال پیگیری شرکت جیرینگ توانست مجوز ارائه خدمات مالی را از بانک مرکزی دریافت کند که اوج این کار در سال 92 انجام خواهد شد. وی در بخش دیگر از سخنان خود یادآور شد: همراه اول هم اکنون دو شرکت نقش اول کیفیت و شرکت توسعه سرمایه‌گذاری نور دنا را در زیرمجموعه خود دارد. صدوقی گفت: همراه اول در سال 91 بیش از 650 سرویس پیامکی و بیش از 1600 آوای انتظار ارائه کرده است.