پارس ناز پورتال

اکران اولین ساخته محمود غفاری

مجموعه : اخبار سینما
اکران اولین ساخته محمود غفاری

 کارگردان «این یک رویاست…» ضمن اعلام خبر اکران این فیلمش در دو سینما در ژنو  گفت که دیگر برای روی پرده رفتن فیلمش در ایران اصراری ندارد. محمود غفاری سازنده «این یک رویاست…» با اعلام این‌که از اکران عمومی فیلمش صرف‌نظر کرده، گفت: «در حال حاضر منتظر دریافت پروانه ویدیویی این فیلم هستم. این روزها سینمای مستقل و فیلم‌های خاص در گیشه و اکران عمومی  شرایط خوبی ندارند و ترجیح دادم به جای اکران در سینماها، فیلم را در شبکه نمایش خانگی عرضه کنم. نوروز امسال فیلم "قاعده تصادف"  که فیلم مستقل، شریف و باکیفیتی است  نتوانست در یک وضعیت متعادل اکران شود. به همین دلایل به اکران عمومی "این یک رویاست…" فکر نمی‌کنم.»

به گفته غفاری: "این یک رویاست…" خرداد در جشنواره بین‌المللی ادینبورگ به نمایش درمی‌آید. در چند روز اخیر هم به مدت چهار هفته در دو سالن سینما در ژنو اکران عمومی شده و تلاش می‌کنم در آینده نزدیک اکران‌های بین‌المللی فیلم در شهرهای دیگر جهان ادامه پیدا کند.»

وی درباره فعالت جدید خود گفت: «اکنون روی یک فیلمنامه با موضوع اجتماعی کار می‌کنم و به زودی برای گرفتن پروانه ساخت آن اقدام خواهم کرد. داستان فیلم درباره مادری است که برای رسیدگی به مشکل دخترش از شهرستان به تهران می‌آید، اما در وضعیتی غیرقابل پیش‌بینی و بحرانی گرفتار می‌شود …

فیلم «این یک رویاست…» به مشکلات یک دختر جوان در شهر تهران می‌پردازد که سرگشته به دنبال راه چاره‌ای است تا بتواند بدهی‌های خود را پرداخت کند.حدیث میرامینی، الهام كردا، حمید ابراهیمی، مهدی پورموسی و مهران رجبی در اولین ساخته بلند غفاری بازی می‌کنند.

این فیلم در بخش مسابقه چند جشنواره جهانی مانند سه قاره نانت و فرایبورگ نمایش داده شد و ابتدای سال 92 دو جایزه از جمله جایزه استعداد درخشان جشنواره فرایبورگ را دریافت کرد.