پارس ناز پورتال

شش نکته مفید علیه سرطان سینه

شش نکته مفید علیه سرطان سینه
 
اگر هورمون های شما در شرایط خاصی است که احتمال می دهید به سرطان سینه دچار شوید ، توصیه می کنیم این مطلب را بخوانید .

 در این مقاله 6 توصیه اساسی را علیه سرطان سینه بیان می کنیم :

* پیش بینی سرطان سینه :

در سالهای اخیر درصد افرادی که به سرطان سینه مبتلا می شوند کاهش یافته است به دلیل اینکه سطح آگاهی افراد نسبت به سابق رشد داشته است و این بیماری زود و در همان مراحل اولیه تشخیص داده می شود ،قبل از اینکه پیشرفت زیادی داشته باشد؛ زیرا هنگامی که بیماری پیشرفت زیادی داشته باشد متخصصان وارد مراحل  جراحی می شوند تا مانع پیشرفت بیماری شوند.با معاینه هایی که به خانم ها و در منزل آموزش داده می شود می توانند به سادگی علائم اولیه این بیماری را بشناسند و جلوگیری کنند.

* مصرف الکل و مواد مخدر باعث تحریک سرطان سینه می شود و سرعت تکثیر غدد سرطانی این بیماری را تسریع می بخشد.

* توصیه می شود اولین بارداری تان تا  سن 25 سالگی باشد زیرا افرادی که سن بارداریشان تا 25 سال باشد کمتر به سرطان سینه مبتلا می شوند .

 * به نوزاد خود شیر بدهید ؛ بسیاری از مادران به کودکان خود شیر نمی دهند ، یکی از موارد پیشگیری از سرطان سینه شیر دهی مادران می باشد .

 * بر حسب سن و شرایط سلامتی و فیزیکی که دارید یک ورزش مناسب را انتخاب کنید و این ورزش را ادامه دهید تا اینکه بتوانید با ورزش  کردن مانع از سرطان شوید .

 * هنگامی که به سن یائسگی می رسید مدام به دنبال قرص و داروهای هورمونی نباشید زیرا داروهای هورمونی گاهی میتوانند باعث تغییر فیزیولوژیک بدن شوند.

* بعد از سن 40 سالگی هر دو سال یک بار تست مامو گرافی بدهید ، یکی از مطمئن ترین روش های برای تشخیص سرطان سینه،تست مامو گرافی می باشد .
 
منبع :سیمرغ