پارس ناز پورتال

احمقانه ترین و خنده دارترین مرگ های جهان !

احمقانه ترین و خنده دارترین مرگ های جهان !
 
 
جایزه داروین که همه ساله به احمقانه ترین مرگ در جهان اختصاص می یابد در سال 2009 به دو سارق بلژیکی اهدا شد. روزنامه اینترنتی روسی لنتا می‌نویسد: این دو دزد بی دست و پا قصد داشتند برای سرقت پول از دستگاه عابر بانکی در شهر دینان از مواد منفجره استفاده کنند اما خودشان بر اثر انفجار قوی جانشان را از دست دادند.
 
بنا به این گزارش مکان دوم به شان مونترو امریکایی اختصاص یافته که پس از گیر افتادن در راه بندان از خودرو خود خارج شده تا مکان مناسبی برای قضای حاجت پیدا کند اما متوجه نشده که در یک جای مرتفع ایستاده و در نهایت بر اثر از دست دادن تعادل سقوط کرده و جان سپرده است. مکان سوم به روزانا تیپت از ایالت کارولینای امریکا تعلق دارد که بدون توجه به هشدارها قصد داشته با موتور سه چرخه از عرض رودخانه خروشانی عبور کند.
 
پلیس موفق شد او را نجات دهد اما وی دوباره به داخل آب برگشته تا موتور خود را خارج کند و در نتیجه غرق شده است. وندی نورتکات دانشمند امریکایی در سال 1985 جایزه داروین را بنیانگذاری کرد که فقط به احمقانه ترین رفتاری که موجب مرگ شوند اختصاص می‌یابد. این جایزه بلافاصله در میان دوستداران طنز سیاه در سراسر جهان طرفداران بی شماری پیدا کرد.
 
برندگان این جایزه از طریق نظر سنجی اینترنتی انتخاب می‌شوند. در سال 2008 یک کشیش برزیلی که قصد داشت با کمک بادکنک از آسمان فرود آید مفتخر به دریافت این جایزه شد. پدر ادرلی دی کارلی هزار بادکنک به صندلی خود وصل کرد تا با بیست ساعت ماندن در آسمان رکود جدیدی ثبت کند.
 
اما از بخت بد باد وی را به سوی اقیانوس برد. وی در آخرین تماس خود خواستار کمک برای آموزش نحوه استفاده از جی.پی.اسی که همراه داشت شده بود. جسد وی تنها پس از دو ماه به طور اتفاقی در سواحل ریودو ژانیرو یعنی صدها مایل دورتر از جایی که پرواز را آغاز کرده بود پیدا شد.