پارس ناز پورتال

بهترین فیلم سال ایتالیا

مجموعه : اخبار سینما
بهترین فیلم سال ایتالیا

فیلم سینمایی «من و تو» به کارگردانی برناردو برتولوچی عنوان بهترین فیلم مراسم اهدای جوایز ایتالیایی «روبان نقره‌ای» را به خود اختصاص داد.

برگزیدگان مراسم اهدای جوایز «روبان نقره‌ای» (Nastri d’Argento) که از آن به عنوان اسکار ایتالیایی یاد می‌شود، روز گذشته در حالی معرفی شدند که فیلم سینمایی «من و تو» (Io e Te) به کارگردانی برناردو برتولوچی توانست عنوان بهترین فیلم این مراسم سالیانه را از آن خود کند.

بنابر گزارش پایگاه اطلاع رسانی هالیوود ریپورتر، فیلم سینمایی «من و تو» که سال گذشته در بخش خارج از مسابقه شصت و پنجمین دوره جشنواره فیلم کن حضور داشت برای نخستین بار در آمریکا در ماه آینده و در جریان جشنواره بین‌المللی فیلم سان فرانسیسکو به نمایش در می‌آید. همچنین «من و تو» در سال گذشته در سینماهای ایتالیا اکران شد و با استقبال خوب مردم و منتقدان روبرو شد.

نیکولو آمانیتی براساس رمانی از خودش فیلمنامه «من و تو» را نوشته است و این فیلم درام داستان نوجوانی را به تصویر می‌کشد که به خانواده خود به دروغ می‌گوید که برای یک تور اسکی به مسافرت می‌رود، اما تمام وقت خود را در زیرزمین خانه می‌گذراند.

برناردو برتولوچی که برای آخرین بار در سال 2003 میلادی فیلم سینمایی «خیال‌باف‌ها» (The Dreamers) را ساخته بود. پس از 10 سال دوری از سینما با ساخت فیلم درام «من و تو» به این عرصه بازگشته است. برتولوچی در سال 1988 میلادی برای ساخت فیلم سینمایی «آخرین امپراطور» (The Last Emperor) موفق به دریافت 2 جایزه اسکار بهترین کارگردان و بهترین فیلمنامه شده است.

عنوان بهترین فیلم مراسم «روبان نقره‌ای» برای فیلم سینمایی «من و تو» سومین موفقیت برتولوچی در این مراسم سالیانه است، به طوری که این کارگردان 63 ساله پیش از این نیز برای ساخت فیلم‌های سینمایی «آخرین تانگو در پاریس» (Last Tango in Paris) در سال 1972و «دنباله‌رو» (The Conformist) در سال 1970 موفق به دریافت 2 جایزه بهترین فیلم این مراسم ایتالیایی شده بود.

مراسم اهدای جوایز «روبان نقره‌ای» که قدیمی‌ترین مراسم اهدای جوایز فیلم در ایتالیایی است در سال 1946 میلادی برای نخستین بار برگزار شده است.

بنابر اظهارات مسئولان برگزارکننده مراسم اهدای جوایز «روبان نقره‌ای»، برناردو برتولوچی و دیگر برگزیدگان این دوره از این مراسم ایتالیایی در تاریخ 30 مه (9 خرداد) بهار سال جاری طی مراسمی ویژه که در شهر رم برگزار می‌شود جوایز خود را دریافت می‌کنند.