پارس ناز پورتال

رژلب و ناخن های براق و تحریک کننده ممنوع است (عکس)

مجموعه : مجله خبری روز
رژلب و ناخن های براق و تحریک کننده ممنوع است (عکس)
دولت ترکیه با ابلاغ حکم جدید از خطوط هواپیمایی بین المللی این کشور خواست تا ممنوعیت استفاده از رژ لبهای براق و قرمز و همچنین لاک ناخن با رنگهای درخشان را به اطلاع مهمانداران زن این سازمان برساند. خطوط هواپیمایی ترکیه مقام چهارم پر ترددترین خطوط هواپیمایی اروپا را به خود اختصاص داده است و طبق قانون جدید استفاده از رژهای براق و قرمز رنگ و همچنین استفاده از لاکهای رنگ تیره و درخشان و یا رنگهایی که تحریک کننده هستند را برای مهمانداران زن ممنوع اعلام کرده است.
 

در توضیح این ابلاغیه آمده است هرچه وضعیت ظاهری مهمانداران ساده تر و آراستگی آنان طبیعی تر باشد برقراری رابطه میان آنها و مسافران راحت تر خواهد بود در خطوط هواپیمایی این کشور در سال گذشته نیز استفاده از روسری به عنوان حجاب برای زنان مهماندار ممنوع اعلام شده بود که به نظر میرسد تصویب این دو قانون متفاوت طی یک سال مسئله ای کاملا عجیب وجالب توجه است.

اگرچه حکومت کشور ترکیه با عنوان یک دولت سکولار شناخته میشود اما 90 درصد مردم این کشور مسلمان هستند و به نظر میرسد قوانین اسلامی جای خود را در دستگاههای اجرایی این کشور باز کرده اند.به گزارش پارس ناز گفته میشود این قانون جدید انتقادات بسیاری را به همراه داشته است اما از سوی بسیاری از سازمانها نیز مورد استقبال قرار گرفته است.

 
 پرداد