پارس ناز پورتال

شارژر جدید دوستدار محیط زیست

شارژر جدید  دوستدار محیط زیست

ملکرد شارژر دوستدار محیط زیست PowerTrekk بر پایه فناوری سلول سوختی میکرو بوده و تنها با یک قاشق آب می تواند باتری تلفن همراه را شارژ کند.

 دستگاه شارژر آبی نخستین بار در کنگره جهانی موبایل در بارسلونا در سال 2011 معرفی شد و نمونه اولیه ای از آن در نمایشگاه دستاوردهای الکترونیک و رایانه لاس وگاس (CES 2012) در معرض دید عموم قرار گرفت.

در یک قسمت از دستگاه سبک و جیبی PowerTrekk از پودر سدیم سیلیسید استفاده می شود؛ با بسته شدن دریچه شارژر، واکنش های شیمیایی آغاز می شود و این پودر غیر سمی در ترکیب با آب، تولید گاز هیدروژن کرده و باعث شارژ باطری می‌شود.

این واکنش شیمیایی پاک و بی خطر بوده و محصول جانبی آنها تولید مقادیر کم بخار آب است؛ همچنین در ساخت این دستگاه از موادی استفاده شده که از خوردگی و نشت جلوگیری می کند.

تلفن همراه برای شارژ شدن بوسیله یک پورت USB به دستگاه متصل می شود؛ به گفته محققان، شارژر آبی و دوستدار محیط زیست PowerTrekk قادر به شارژ بین 25 تا 100 درصدی ظرفیت باتری تلفن همراه هوشمند آیفون است.

امکان شارژ تلفن همراه، دوربین دیجیتال، دستگاه های GPS‌ و تمام گجت هایی که با پورت USB‌ شارژ می شوند، با استفاده از دستگاه PowerTrekk وجود دارد.