پارس ناز پورتال

بیوگرافی کامل وین دیزل

بیوگرافی کامل وین دیزل

نام کامل:  (مارک سینکلر وینسنت)Mark Sinclair Vincent

محل تولد: شهر نیویورک ایالت نیویورک کشور ایالات متحده امریکا

تاریخ تولد: 18 ژولای 1967

قد: 183 سانتی متر

مادر او یک روانشناس و ستاره شناس و پدرخوانده اش در ساخت خانه های هنرمندان در روستای Greenwich نیویورک بود و او هرگز پدر زیستشناسش را نشناخت. اولین شکستگی او در حین بازی کردن به صورت اتفاقی بود، وقتی که او هفت ساله بود او و یکی از دوستانش به یک نمایشگاه رفتند تا آثار هنری را خراب کنند. یک زن جلوی آنها را گرفت و به هر کدام از آن ها یک قرارداد و 20 دلار پیشنهاد داد. مشروط به اینکه هر روز بعد از مدرسه برای او کار کنند. دوره پیشرفت زندگی وین از زمان کار کردن با کمپانی New York repertory شروع شد. در 17 سالگی او به ورزش و بدنسازی پرداخت و پس برای اینکه درامد بیشتری بدست بیاورد نگهبان کلوپ های معروف شهر شد، و در این زمان بود که او نام خود را به Vin Diesel (وین دیزل) تغییر داد.

پس از دبیرستان، وین در Hunter College ثبت نام کرد اما پس از سه سال اخراج شد تا دوباره به هالیوود برود و دوره جدید بازیگری اش را شروع کند. یک بازیگر با تجربه تئاتر شدن، هیچگونه احساسی در هالیوود ایجاد نکرد و او پس از تلاش های بسیار طی یک سال برای اینکه در رده بندی هالیوود جایی باز کند، به نیویورک بازگشت و مادرش به او کتاب "Feature Films at used Car Prices" نوشته Rick Schmidt را داد. اون کتاب به او یاد داد که می تواند کنترل زندگی خودش را خودش به دست بگیرد و خودش فیلم بسازد. او یک فیلم به نام Multi-Facialکه بر پایه تجربیات خودش به عنوان یک بازیگر نوشت، که در کمتر از سه روز فیلمبرداری حدود 3000 دلار خرج برداشت. این فیلم حتی مورد تایید Cannes Film Festival (جشنواره فیلم کَن) در سال 1995 که فیلم های مختلفی به آن برده می شود قرار گرفت.

سپس وین به Los Angeles برگشت و 50000 دلار را که از طریق فروش تلفنی به دست آورده بود را خرج چهره اش کرد که این اولین باری بود که او اینکار را انجام داد. فیلم Strays در سال 1997 ساخته شد و شش ماه بعد مورد قبول Sundance Film Festival1997 (جشنواره فیلم ساندنس) در سال 1997 مورد قبول قرار گرفت،

و اگرچه مورد این فیلم مورد پذیرش خوبی قرار گرفت، اما آنطور که انتظار می رفت فروش نکرد. بعد از این فیلم وین دیزل بدون امید به نیویورک برگشت تا اینکه یک تماس تلفنی رویایی دریافت کرد. Steven Spielberg تحت تاثیر فیلم Multi-Facial قرار گرفته بود و می خواست با وین دیزل در مورد شرکت در فیلم Saving Private Ryan که در سال 1998 ساخته شد، صحبت کند.

فیلم Multi-Facial کارهای دیگری را نیز برای وین دیزل به ارمغان آورد، کارگردان فیلم The Iron Giant پس از دیدن این فیلم Multi-Facial تصمیم گرفت تا نقشی در این فیلم که در سال 1999 ساخته شد را به وین دیزل پیشنهاد دهد. از این قسمت به بعد، زندگی هنری وین دیزل به طور پیوسته، پیشرفت کرد، سپس برای اولین بار نقش اول یک فیلم به او پیشنهاد داده شد، او برای بازی نقشRichard B Riddick (نقش اول فیلم)در فیلم تخیلی Pitch Black که در سال 2000 ساخته شد، انتخاب شد.با بازی در این فیلم او طرفداران زیاد و مقبولیت در میان عموم را که البته شایسته آن بود، بدست آورد.

چند مطلب نه چندان مهم در مورد وین دیزل

وین یک سگ بولداگ ایتالیایی به نام "Roman" دارد.

او یک دو رگه نیمه آفریقایی – آمریکایی و نیمه ایتالیایی – آمریکایی است.

وین پسر عمو (دایی) (عمه) (خاله) Kwame که یک رپر و تهیه کننده است می باشد و در موزیک ویدیو های قدیمش وین حضور دارد.